Į „Chanel“ sostą sėdasi Virginie Viard: šalia Karlo Lagerfeldo ji buvo nuo 1987-ųjų

Virginie Viard ir Karlas Lagerfeldas/Vida Press nuotr.
Virginie Viard ir Karlas Lagerfeldas/Vida Press nuotr.
Šaltinis: „Žmonės“
A
A

Daugelis nustebo, kad vos kelios valandos po Karlo Lagerfeldo mirties jau buvo paskelbta, kas taps naująja „Chanel“ kūrybos vadove. Bet Virginie Viard (57) – mados namų senbuvė.

Taigi vasario 19-ąją „Chanel“ generaliniam direktoriui ir kontrolinio akcijų paketo savininkui Alainui Wertheimeriui (70), kurio senelis Pierre’as buvo vienas iš mados namų steigėjų, beliko pasirašyti seniai parengtą dokumentą. Paprastai tokiais atvejais paieškos gali užtrukti kelis mėnesius, bet tokiuose senuose mados namuose visiems netikėtumams pasirengta. O ir Viard toli keliauti nereikės – ji ilgus metus buvo „Chanel“ studijos vadovė.

Gal ir simboliška, kad mados namams, įsteigtiems moters, pirmąkart nuo Coco Chanel laikų vėl vadovaus moteris. Tačiau paskyrimas – ne feminisčių triumfo ženklas, nors gal ir privers pritilti skeptikus, kurie teigė, kad žodžių nerinkdavęs Karlas niekino moteris. Ką gi, net jei būtų taip, Virginie tikrai neįėjo į jų sąrašą. Apie savo bendražygę dizaineris sakė: ji pranoksta tobulybę ir padeda įgyvendinti visas jo idėjas.

„Karlas piešia piešinius, o aš su siuvėjais ir „Métiers d’Art“ kūrėjais (nėrinių, bižuterijos ir juvelyrikos gamintojais, odininkais, siuvinėtojomis – red. past.) paverčiu juos kolekcijomis, – prieš dvejus metus leidiniui „The Telegraph“ Viard aiškino savo pareigas. – Derinu komandų veiklą, rūpinuosi tiekimu, renku audinius. Tada primatuojame, žinoma, irgi su Karlu. Darbas prasideda, vos tik gaunu eskizus. Noriu jam įtikti, bet man patinka ir stebinti.“


Žiuri narė „Chanel“ studijos vadovė Virginie Viard
Žiuri narė „Chanel“ studijos vadovė Virginie Viard / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Savo ruožtu kūrėjas aiškino, kad Virginie – svarbiausias žmogus ne tik jam, bet ir visai ateljė: ji atsako už viską. Net jei kurią dieną jiedu nesusitikdavo, nuolat palaikydavo ryšį telefonu. Asmeninė detalė: kai kurias žinutes jai Karlas pasirašydavo savo katės vardu – Choupette.

„Chanel“ kūrybos vadovu dizaineris tapo 1983-iaisiais, dar po ketverių metų prie jo prisidėjo ir Viard, pradžioje – kaip stažuotoja, atsakinga už siuvinėjimus, vėliau – kaip aukštosios mados kolekcijų koordinatorė, dar vėliau rūpinosi gatavų drabužių kūrimu. Ilgainiui ji tapo patikėtine, su kuria maestro tiesiog negalėjo skirtis, – kai 1992–1997 metais kūrė „Chloé“, Virginie irgi jį lydėjo. Prancūzų žurnalui „Crash“ ji sakė, kad nebuvo jokio skirtumo, kur dirbti, jei vis tiek dirbo su Karlu. Ir jai dar teks priprasti išeiti po šou nusilenkti vienai. Iki šiol tai tedarė vienintelį kartą – per pastarąją Aukštosios mados savaitę Paryžiuje, kai buvo paskelbta, kad pats Lagerfeldas pernelyg pavargęs pasveikinti Didžiuosiuose rūmuose susirinkusią publiką.

Virginie Viard – naujoji „Chanel“ mados namų kūrybos vadovė/Vida Press nuotr.
Virginie Viard – naujoji „Chanel“ mados namų kūrybos vadovė/Vida Press nuotr.

Legenda sako, kad Lagerfeldą ir 28 metais jaunesnę prancūzę iš Liono suvedė... Monako kunigaikštis Rainier. Tiksliau, jo padėjėjas, Viard tėvų kaimynas. Per vieną iš Lagerfeldo vizitą į mažąją kunigaikštystę (Grimaldi šeimos moterys visada buvo ištikimos mados kūrėjo klientės) jis ir užsiminė dizaineriui apie talentingą merginą. O mergina svajojo apie kostiumininkės karjerą kine ir teatre. Paryžiuje buvo garsios kostiumų dailininkės Dominique Borg padėjėja, vėliau pati rengė aktorius dviem Krzysztofo Kieślowskio filmams – „Trys spalvos. Mėlyna“ ir „Trys spalvos. Balta“, pažinojo tokias žvaigždes kaip Isabelle Adjani ir Juliette Binoche.


Virginie Viard ir Karlas Lagerfeldas/Vida Press nuotr.
Virginie Viard ir Karlas Lagerfeldas/Vida Press nuotr.

Viard seneliai prekiavo šilku, šeima apskritai buvo neabejinga madai. Siūti ji išmoko dar paauglystėje – visos šeimos moteris žinojo, ką veikti su siūlu, adata ir siuvėjo žirklėmis, dar ėmė privačias pamokas iš vienos pagyvenusios meistrės.

Dvidešimtmetė Virginie su drauge įkūrė prekės ženklą „Nirvana“ – pasirinkdavo audinius iš senelio parduotuvės, siūdavo drabužius ir pardavinėdavo butikuose. „Buvo linksmi ir įdomūs laikai. Kai turi gerų audinių, net paprasčiausi modeliai atrodo puikiai“, – prisiminė interviu „Elle“ Virginie.

Teatrą ir kiną nusvėrė mada ir Lagerfeldo pasiūlymas. Sėkmės lydimas dizaineris ir naujoji jo protežė sudarė beveik idealų duetą. Visi pastebėjo, kad Viard ramybė ir susikaupimas buvo ideali atsvara emocingai kūrybinei Lagerfeldo fantazijai. Antra vertus, juos vienijo fantastiškas darbštumas – kitaip turbūt nebūtų buvę įmanoma spėti tiek, kiek aprėpė Lagerfeldas. Ir kiek turės aprėpti Viard. Nors, jos žodžiais, lengviau judėti didžiausiu greičiu, nei stabdyti.