Į Edo Sheerano šou su vardiniu bilietu atvykusi Ugnė liko už durų: nei koncerto, nei pinigų

Edo Sheerano koncerto Kaune akimirkos / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.
Edo Sheerano koncerto Kaune akimirkos / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Savaitgalį Dariaus ir Girėno stadione praūžė britų žvaigždės Edo Sheerano koncertų atgarsiai netyla iki šiol. Tiesa, kol vieni džiaugiasi išvydę savo dievaitį, pasitaiko ir tokių, kuriems ši patirtis gerokai apkarto. Į stadioną atvykusi Ugnė sužinojo, kad jos bilietai negalioja, nes esą buvo perparduoti, nors pati moteris tokių veiksmų nesiėmė. Situaciją pakomentavo Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir bilietai.lt.

Laukiamiausiu vasaros renginiu tituluotas E.Sheerano pasirodymas Kaune ilgam įsimins ne tik koncerte šėlusiems klausytojams, bet ir tiek, kam ši patirtis gerokai apkarto. Ugnė bilietus į išsvajotą šou įsigijo dar spalio mėnesį, tačiau galiausiai liko ir be koncerto, ir be pinigų.

Savo patirtį moteris aprašė socialiniuose tinkluose, o įrašu sutiko pasidalinti su Žmonės.lt skaitytojais.

Edo Sheerano koncertas Dariaus ir Girėno stadione Kaune
Edo Sheerano koncertas Dariaus ir Girėno stadione Kaune / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

„Ed Sheeran koncertas – iš serijos, gal kada kitą kartą. Likau be koncerto, ir be pinigų.

TRUMPAI, BET TIKIUOSI AIŠKIAI.

Mano situacija: bilietai pirkti 2023 spalio mėnesį. 2 vnt. Mano vardu.

Sekmadienis (2024.08.04) skanuojant bilietus pasako, kad „kažkas negerai su bilietais, eikite prie informacinio“

Pralaukus valandą eilėje, bilietai.lt darbuotoja pareiškia, kad bilietai perparduoti.

Paaiškinu, kad bilietų neperpardavinėjau ir kad juos apskritai gavau tik išsiuntus laišką organizatoriams likus 4 dienoms iki koncerto, nes niekas taip ir neatsiuntė bilietų. Parodau visus įrodymus.

Edo Sheerano koncertas Dariaus ir Girėno stadione Kaune
Edo Sheerano koncertas Dariaus ir Girėno stadione Kaune / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Tuomet man klausimas iškyla: ar mano vardas nurodytas prie banko sąskaitos, į kur bus pervesti pinigai už ale perparduotus bilietus. Patvirtina, kad ne mano ir iš karto atsisuka į draugą, paklausdama jo vardo, nes gal jis perpardavė. (Viskas aišku, kad vyro sąskaita nurodyta, čia mano prielaida) Tuomet jos (bilietai.lt darbuotojos) paklausiu, kaip mano turtinė nuosavybė, mano vardiniai bilietai, be mano sutikimo perparduoti net ne į mano sąskaitą?? Turėkime omenyje, kad mano bilietai.lt paskyroje išvis tų bilietų niekada nebuvo, nes turėjau jiems asmeniškai rašyti, kad gaučiau bilietus. Mistika.

Balsas bilietai.lt darbuotojos greitai pasikeičia ir ji jau jaučiasi puolama: „kodėl čia man jūs šitai sakote, kreipkitės į bilietai.lt, aš nieko nežinau“ Palaukit, ponia, o ne jūs dirbate bilietai.lt ir atstovaujate šią įmonę?

Ne tik, kad turėjau kovoti už savo bilietus ir savo pinigus, vis tiek likau plika basa, bet dar ir klausytis nepasitenkinusių, taip pat dėl vienokios ar kitokios priežasties eilėje laukiančių žmonių. Chaosas ir košmaras kažkoks. Nekalbu apie keliones išlaidas ir kad tai turėjo būti šventė, virtusi „šūdu ir nieku“.

Reziume toks kaip ir pradžioje parašiau – likome be koncerto ir be pinigų. Dar, kad išsityčiotų iki galo pasiūlė nusipirkti „naujus bilietus, nes dar pora yra likusių“, – savo istorija socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi Ugnė.

VVTAT: Vartotojas gali prašyti atlyginti ne tik bilieto išlaidas

Žmonės.lt susisiekus su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba, skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė patikino, kad įstaiga sulaukė jau 8 vartotojų prašymų, kurie susiję su bilietų į Edo Sheerano koncertą personalizavimu.

„Pastaruoju metu sulaukėme vartotojų paklausimų (telefonu, el. paštu) dėl tokių su minėtu renginiu susijusių situacijų, kai vartotojai negalėjo pasinaudoti turimais bilietais ar prieš koncertą negavo bilietų, buvo informuoti, kad užsakymas perkant bilietą nesusiformavo ir pan. Šio ryto duomenimis turime ir 8 užregistruotus vartotojų prašymus, kurie susiję su personalizavimu ir, kaip teigia vartotojai, netinkamos informacijos pateikimu apie tai, nesuteiktos galimybės repersonalizuoti, neatsiunčiamų bilietų, bilietus įdėjus į perpardavimo svetainę. Teisės aktai nedraudžia verslo subjektams taikyti personalizaciją parduodamiems bilietams į renginius.

Ši praktika taikoma ir kitose ES šalyse, siekiant išvengti nelegalaus bilietų perpardavimo, kai įsigyjamas didelis kiekis bilietų, užkertant kelią kitiems vartotojams, ir vėliau bilietai perparduodami už ženkliai didesnę kainą“, – antradienį teigė D.Malinauskienė.

Specialistė patikino, kad bilietų platintojai privalo vartotojams suteikti aiškią ir neklaidinančią informaciją apie galimybę bilietus parduoti ar iškeisti dar iki įsigyjant bilietą į norimą koncertą.

Dalia Malinauskienė
Dalia Malinauskienė / Asmeninio archyvo nuotrauka

„Labai svarbu, kad bilietų pardavėjas vartotojams suteiktų aiškią ir neklaidinančią informaciją (įskaitant ir informaciją apie personalizavimą, galimybę vėliau parduoti bilietą) dar iki vartotojui įsigyjant bilietą. Jeigu ši informacija yra suteikiama išsamiai, suprantamai, vartotojas su ja susipažįsta ir sutinka, taikomos tos sąlygos, dėl kurių buvo sutarta“, – Žmonės.lt patikino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos skyriaus vedėja.

D.Malinauskienė nukentėjusiems pataria pirmiausia kreiptis į bilietų platintojus, o nepavykus susitarti, siųsti užklausą į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

„Kadangi iš gautų vartotojų skundų matome, kad vartotojai skundžiasi dėl pavienių situacijų, nusiskundimų sistemiškumo nepastebime, tai visiems vartotojams patariame visų pirma savo problemą spręsti su bilietų pardavėju. Jeigu vartotojui susitarti su bilietų pardavėju nepavyksta, jis gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. VVTAT kiekvieną ginčą vertina individualiai pagal pateiktus įrodymus, ginčo šalių paaiškinimus. Vartotojui labai svarbu suformuluoti savo reikalavimą. Jis gali prašyti atlyginti ne tik bilieto išlaidas, bet ir kitas turėtas išlaidas (nuvykimo iki renginio vietos, apgyvendinimo ir pan.), jei turi jas pagrindžiančius įrodymus“, – situaciją apžvelgė Dalia Malinauskienė.

Bilietai.lt: „Vartotojos paskyros duomenys buvo pakeisti“

Antradienio popietę portalas Žmonės.lt sulaukė ir bilietų platintojo bilietai.lt komentaro dėl šios situacijos. Jame teigiama, kad E.Sheerano gerbėjos Ugnės paskyros duomenys buvo pakeisti, o bilietas perparduotas, tačiau kaip tai įvyko – neaišku.

„Patikrinus minėtos vartotojos paskyrą, matome, kad šios paskyros duomenys buvo pakeisti, bilietas perparduotas ir pinigai pervesti perpardavimo procese nurodytais duomenimis. Nustatyti, kodėl buvo pakeisti paskyros duomenys, nėra mūsų įmonės kompetencija. Visada primygtinai rekomenduojame nenaudoti tų pačių slaptažodžių jungiantis prie skirtingų paskyrų, būti atsargiems jungiantis prie viešojo wi-fi tinklo, neatidarinėti neaiškių nuorodų ir laikytis kitų saugaus elgesio internete rekomendacijų. Mažiau atsakingai elgiantis internete, kyla rizika ne tik prarasti prisijungimus prie įvairių paskyrų, bet ir patirti finansinių bei kitų nemalonumų.

Įprasta pasaulinė tokio lygio renginių praktika, kad bilietai atsiunčiami tik prieš renginį. Bilietai į Ed Sheerano koncertą visiems dalyviams buvo išsiųsti likus 11-12 dienų iki renginio.

Šiuo konkrečiu atveju, kadangi bilietai buvo perparduoti antrinėje rinkoje, pirmieji gauti bilietai kontrolės metu tapo negaliojančiais.

Minimai klientei dar renginio vietoje buvo pasiūlyta kreiptis į teisėsaugą, jeigu jos paskyros duomenys buvo pakeisti be jos žinios. Jei vartotoja dėl šio atvejo kreipsis į teisėsaugos institucijas, bendradarbiausime ir suteiksime institucijoms mūsų turimą informaciją, reikalingą šiam atvejui ištirti“, – teigiama bilietai.lt komentare.

Ugnė: „Jokie duomenys nekeisti“

E.Sheerano koncerto taip ir neišvydusi Ugnė portalui Žmonės.lt patvirtino, kad sulaukė bilietai.lt laiško. Tačiau anot jos, ši istorija ir toliau išlieka paslaptinga.

„Bet kokiu atveju toliau aiškinsiuosi, kadangi prie paskyros prisijungti galiu, reiškia, jokie duomenys nekeisti, nes mano slaptažodis ir prisijungimo vardas galioja. O bilietai.lt taip ir neatsakė į mano pateiktą klausimą: kodėl buvo pažeistos mano, kaip prisiregistravusio vartotojo, privatumo teisės ir be mano leidimo ar įgaliojimo parduotas mano turtas-– vardiniai bilietai?“ – stebėjosi Ugnė.