Į pajūrį pirmą kartą atvežta MO muziejaus paroda „Prie jūros“
Vienas ilgiausiai kuriamų ciklų Lietuvos fotografijos istorijoje – Algimanto Kunčiaus fotografijų ciklas „Prie jūros“ – visą šią vasarą bus eksponuojamas „Švyturys Bhouse“ Klaipėdoje. MO muziejaus kolekcijos kūriniai, kuriuose fotomenininkas užfiksavo kasdienę ir iškalbingą pajūrio vaizdų estetiką, trečiadienio vakarą pristatyti Klaipėdos miesto gyventojams ir svečiams.
MO muziejaus ir „Švyturio“ iniciatyva pajūryje pirmą kartą eksponuojama paroda Klaipėdos gastrobare „Švyturys Bhouse“ bus prieinama lankytojams visą vasarą – iki rugpjūčio 31 d.
Menas arčiau žmonių
„Mums garbė svečiuose priimti vieną ryškiausių Lietuvos fotografų, kurio darbus čia atlydėjo ypatingiausias šalies meno muziejus MO. Labai smagu, kad „Švyturio“ ir MO draugystė sujungia sostinę su uostamiesčiu, o tokia sąjunga gali džiaugtis tiek talentingi menininkai, tiek parodos svečiai“, – parodos autorių A. Kunčių, MO muziejaus įkūrėjus Danguolę ir Viktorą Butkus bei pristatyme susirinkusius svečius sveikino „Švyturys-Utenos Alus“ vadovas Rolandas Viršilas.
„Visada siekiame, kad kuo daugiau žmonių pažintų ir patirtų meną. Todėl dar spalio mėnesį atidarydami MO muziejų jau turėjome planuose keliaujančią parodą į Klaipėdą. Tai, kad dabar čia eksponuojama paroda yra vienas ilgiausiai kuriamų ciklų Lietuvos fotografijos istorijoje, įrodo poilsiavimo kasdienybės tematikos universalumą ir nepavaldumą laikui“, – teigia Milda Ivanauskienė, MO muziejaus direktorė.
„Parodos eksponavimas „Švyturys Bhouse“ patalpose, kurios yra pilnos žmonių, MO muziejui yra labai svarbus. Iki MO atidarymo veikėme kaip muziejus be sienų, todėl su džiaugsmu tęsiame parodų eksponavimą už muziejaus salių ribų. Ši fotografijų paroda Klaipėdoje leidžia tiek menui priartėti prie žmonių, tiek ir patiems žmonėms pasijausti arčiau meno“, – parodos atidarymo metu teigė Viktoras Butkus, MO muziejaus steigėjas.
Užfiksuoti socialiniai santykiai ir ryšys su aplinka
A. Kunčiaus fotografijų serija yra savotiškos žmonių kasdienybės ir ryšio su aplinka studijos. Fotomenininkas atskleidžia, kad ciklas „Prie jūros“ atsirado iš kito, jo nuo vaikystės stebimo sekmadienių ciklo.
„Buvau pamėgęs rugpjūtį pavasaroti Palangoje, kur sekmadieniais po mišių žmonės su šeimomis nuo altoriaus traukdavo prie jūros. Mane domino socialiniai momentai tarp kiekvieno iš jų – į jūrą brendant tiek vaikams, tiek močiutėms, stebėdavau jų džiaugsmą ir betarpiškumą. Pastebėjau, kad su laiku žmonės tik dabinasi kitaip, o daugiau niekas iš esmės nesikeičia. Jūra ir saulė čia tampa visų, žmonės nusimeta savo darbus ir statusus, suvienodėja. Bet man įdomu tai, kad kiekvienas turi savo unikalų gyvenimą ir likimą. Todėl aš slampinėju ir stebiu juos, fiksuoju ir studijuoju žmonių kasdienybę, ieškodamas savo scenografijos“, – sako fotomenininkas.
Jūra autoriui – ne tik pramoga
Ypatingą reikšmę fotografijų autoriui turi ir jų aplinka. A. Kunčius pasakoja, kad jūra tai ne tik pramoga, su ja tokie lygumų vaikai kaip jis pats jau nuo vaikystės siejo ilgesį ir egzistencinius klausimus.
„Man jūra – tai paslaptis ir begalybė. Rami ar banguota, su visais savo niuansais man ji kelia palaimą ir ramina. Nors dar vaikas būdamas matydavau, kaip jūra eina į krantą ir grįžta atgal. Galvodavau, kodėl ji neišsipila ir neužlieja kranto? Atsimenu, taip pat ir mano sūnui jūra paliko neišdildomą įspūdį pamačius ją pirmąkart. Atsistojo tuomet ant kopos ir suriko: „Oho, kokia didelė bala!“, – šypsosi A. Kunčius.