Į Venecijos kino festivalį niūrios krizės tema renkasi ryškiausios žvaigždės

George'as Clooney ir Sandra Bullock Venecijos kino festivalyje / „Scanpix“ nuotr.
George'as Clooney ir Sandra Bullock Venecijos kino festivalyje / „Scanpix“ nuotr.
Šaltinis: BNS
A
A

Trečiadienį Venecijoje ekrano žvaigždės rinksis į kino festivalį, kurio pagrindinė tema yra niūri krizė ir dėl kurio pagrindinio apdovanojimo – „Aukso liūto“ – varžysis daugiausia britų ir amerikiečių filmai.

Seniausias pasaulyje kino festivalis prasidės 3-D mokslinės fantastikos trileriu „Gravitacija“ (org. „Gravity“), kuriame George'as Clooney ir Sandra Bullock vaidina astronautus, kurių erdvėlaivį sudaužo nuolaužų kruša.

„Gravitacija“ yra pirmasis meksikiečio Alfonso Cuarono darbas nuo prieš septynerius metus išleisto filmo „Žmonių vaikai“ (org. „Children of Men“) ir žada priversti žiūrovus aikčioti.

Ši juosta yra viena iš kelių baisių šiemetinio Venecijos festivalio istorijų. Šiemet į festivalį sugrįžo šeimos, kaip socialinės, politinės ir ekonominės krizės aplinkos tema, kuri apima pasakojimus nuo vaikų išnaudojimo ir pagrobimų iki tėvų nebuvimo ir santuokų byrėjimo.

„53 filmai, kurie bus parodyti, atspindi tamsią ir smurtinę realybę, – praėjusį mėnesį sakė festivalio direktorius Alberto Barbera, Romoje pristatydamas festivalio programą. – Kino kūrėjai nepateikia jokių optimizmo ar išeities ženklų.“

Tarp kitų filmų, kurių premjeros įvyks Venecijoje, yra „Parklandas“ (org. „Parkland“) – Peterio Landesmano atkurtas Johno F.Kennedy nužudymas – ir brutalus Davido Gordono Greeno „Džo“ (org. „Joe“), kuriame Nicholas Cage'as vaidina buvusį kalinį, tampantį sunkiai įtikimu pavyzdžiu benamiam vaikui.

„Šis festivalis stiprus ta rizika, kurios imasi“, – per kokteilių vakarėlį festivalio atidarymo ceremonijos išvakarėse sakė šiemetinės vertinimo komisijos pirmininkas, italų režisierius, „Oskaro“ laureatas Bernardo Bertolucci.

Į Veneciją susirinko ryškiausios kino žvaigždės

Gondolinininkai plukdo žvaigždes į Venecijos Lido salą, kur iki rugsėjo 7-osios truks 70-asis festivalis, lydimas daugybės prabangių vakarėlių jachtose ir paplūdimiuose.

Be G.Clooney, S.Bullock ir N.Cage'o, raudonuoju festivalio kilimu dar žengs Scarlett Johansson, Mattas Damonas, Zacas Efronas ir režisierius iš Pietų Korėjos Kim Ki-dukas, kurio niūri „Pieta“ pernai laimėjo „Aukso liūtą“.

Vertinimo komisijoje, kuriai pirmininkauja B.Bertolucci, turbūt labiausiai garsėjantis niūrios aistros persunktu 1972-ųjų „Paskutiniu tango Paryžiuje“ (org. „Ultimo tango a Parigi“), dirbs britų režisierė Andrea Arnold ir vokiečių aktorė Martina Gedeck.

Venecijos festivalio premjeros

Šiemet dėl prestižinio „Aukso liūto“ apdovanojimo varžysis 20 filmų.

Tarp labiausiai kankinamų programos filmų yra Jameso Franco „Dievo vaikas“ (org. „Child of God“) pagal Cormaco McCarthy romaną apie urvo gyventoją, kuris atmeta socialinę santvarką ir baigia tuo, kad žudo moteris, jog galėtų atlikti lytinius aktus su jų lavonais.

Išbandymas jautruoliams bus ir Jonathano Glazerio filmas „Po oda“ (org. „Under the Skin“), kuriame S.Johansson vaidina ateivę, medžiojančią ir ryjančią turistus.

Terry Gilliamo drama „Nulio teorema“ (org. „The Zero Theorem“) nuotaikos tikriausiai irgi nepataisys, nes atvirai pasakoja apie vienatvę ir beprotybę, kurios sukasi aplink varžybas, kas pirmas iššifruos matematinę formulę ir nustatys, ar gyvenimas turi kokią nors prasmę.

Pirmą kartą dėl pagrindinio festivalio apdovanojimo varžysis du dokumentiniai filmai: amerikiečio Errolo Morriso „Nežinoma tiesa: Donaldo Rumsfeldo gyvenimas ir laikai“ (org. „The Unknown Known: The Life and Times of Donald Rumsfeld“) ir italo Gianfranco Rosi „Sacro GRA“ apie Romos žiedinį kelią.

„Sužinojome, kad skirtumai tarp vaidybinių ir dokumentinių filmų jau yra praeitis – šiuolaikinis kinas nuolat juda tarp šių dviejų“, – sakė A.Barbera.

Japonų animacijos meistras Hayao Miyazaki taip pat dalyvauja konkursinėje programoje – su istorija apie Antrąjį pasaulinį karą „Kyla vėjas“ (org. „Kaze Tachinu“) pagal jo paties mangą.

Taibėjuje gyvenantis režisierius Tsai Ming-liangas atvežė vienintelį festivalio konkursinės programos filmą kinų kalba – „Beglobiai šunys“ (org. „Jiao You“) apie šeimą, gyvenančią visuomenės paribyje.

Kritikai rodė ypač didelį entuziazmą dėl Izraelio režisieriaus Amoso Gitai juostos „Ana Arabia“, kuri buvo nufilmuota vienu 81 minutės kadru.

Italų teatro režisierė Emma Dante dėl „Aukso liūto“ varžosi pateikusi debiutinį filmą „Gatvė Palerme“ (org. „Via Castellana Bandiera“) apie moterų nesantaiką Sicilijoje. Ši juosta taip pat yra viena iš devynių, pretenduojančių į „Žydrojo liūto“, teikiamo už veikalus homoseksualistine tema, apdovanojimą.

Venecijos festivalio žiuri: meksikiečių režisierius Amatas Escalante, rusų režisierius Aleksejus Germanas, italų režisierė Maria Sole Tognazzi, Saudo Arabijos režisierė Haifaa Al Mansour, „Tribeca Enterprises“ vadovas Geoffrey Gilmore'as ir prancūzų aktorė Ariane Labed
Venecijos festivalio žiuri: meksikiečių režisierius Amatas Escalante, rusų režisierius Aleksejus Germanas, italų režisierė Maria Sole Tognazzi, Saudo Arabijos režisierė Haifaa Al Mansour, „Tribeca Enterprises“ vadovas Geoffrey Gilmore'as ir prancūzų aktorė Ariane Labed / AFP/„Scanpix“ nuotr.