Igoris Ryklys: „Visą banką sutalpinome išmaniajame telefone“

Igoris Ryklys/Asmeninio archyvo nuotr.
Igoris Ryklys/Asmeninio archyvo nuotr.
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
2019-10-17 09:50
AA

„Neseniai išgirdau, kad sūnus kikena skaitydamas apie Karlsoną, kuris pirmą kartą pamatęs televizorių klausia Mažylio, kaip jie įgrūdo dėdulę diktorių į šitą dėžę“, ‒ pokalbį pradeda „Swedbank“ Elektroninių pardavimų ir paslaugų Baltijos šalyse tarnybos vadovas Igoris Ryklys. ‒ Pamaniau, kad mes panašiai ir padarėme ‒ visą banką sutalpinome išmaniajame telefone.“

Labai linksma istorija su Karlsonu ir Mažyliu. Ar gerai supratau, kad dabar „visas“ bankas telpa telefone?

Taip, tai ir yra svarbiausia. Savo telefone jūs matote tik mažą banko ženkliuką, o už jo yra visas bankas. Nauja mobilioji mūsų banko programėlė, kuria naudojamasi nuo vasaros, – didelis technologinis žingsnis, leidžiantis naudotis banku greičiau ir paprasčiau – nelaukiant eilėse, nebesivarginant informacijos kiekiais ir gaunant būtent tai, kas reikalinga.

„Nauja mobilioji mūsų banko programėlė leidžia naudotis banku greičiau ir paprasčiau – nelaukiant eilėse, nebesivarginant informacijos kiekiais ir gaunant būtent tai, kas reikalinga.“

Kodėl dabar yra greičiau ir paprasčiau?

Jau pats įėjimas į banką, esantį išmaniajame telefone, yra paprastesnis ir greitesnis. Bet iškart akcentuoju – labai saugus. Dabar nebereikia nei prisijungimo kodų, nei papildomų prietaisų. Nauja mobilioji programėlė leidžia prie banko prisijungti naudojantis savo paties biometriniais duomenimis – piršto atspaudu arba veido atpažinimu.

Pavyzdžiui, jūs norite sumokėti komunalinius mokesčius. Imate savo telefoną, spaudžiate banko ženkliuką ir kaip unikalų elektroninį raktą naudojate savo pirštą. Šitaip prisijungti galima tik savo telefone ir tik prie savo sąskaitų. Atlikti mokėjimą iki šimto eurų taip pat galima greitesniu ir saugesniu būdu patvirtinant jį vėl piršto atspaudu. Užtrunka kelias akimirkas.

Nauja programėlė suteikė greičio, o kas joje visiškai nauja?

Dabar per programėlę telefone galima eiti tiesiai į interneto banką ir be papildomų prisijungimų apsidrausti, pateikti paraišką paskolai gauti, padėti indėlį ir panašiai. Ir visa tai galima atlikti telefonu.

Didžioji naujovė – bekontakčiai atsiskaitymai telefonu. Tokio dalyko dar nebuvo, kad galėtumėte parduotuvėse susimokėti už pirkinius prilietę savo telefoną prie kortelių skaitytuvo. Jau nuo vasaros tai gali daryti „Android“ telefonų turėtojai, „Apple“ savininkai prisijungs šių metų pabaigoje. Mes visi vėl tampame istorijos stebėtojais: matėme, kaip mokėjimo kortelės pakeitė grynuosius pinigus, o dabar matysime, kaip jas pakeičia išmanieji telefonai ir programėlės. Pasidžiaukime ir tuo, kad naudosime mažiau plastiko.

„Mes visi vėl tampame istorijos stebėtojais: matėme, kaip mokėjimo kortelės pakeitė grynuosius pinigus, o dabar matysime, kaip jas pakeičia išmanieji telefonai ir programėlės.“

Jūsų bankas buvo sukūręs populiarų sprendimą „Greitasis likutis“. Ar jo nebėra?

Jis yra ir dar geresnis. Matėme, kad „Greitojo likučio“ funkcija žmonės dažnai naudojasi. Nauja mobilioji programėlė ir čia pasiūlė atnaujinimą. Dabar sąskaitos likutį galima pažiūrėti telefone net neatsidarius pačios programėlės. Vieną kartą savo telefone nustatę programėlės valdiklį, sąskaitos likutį matysite tiesiog spustelėję „Swedbank“ ikonėlę ekrane.

Kokie pirmieji atsiliepimai apie naują programėlę?

Žinote, net ir čia pasielgėme kiek kitaip. Atsiliepimus pradėjome rinkti dar tada, kai buvo kuriama programėlė. Praėjusių metų pabaigoje pristatėme bandomąją programėlės versiją ir norintys galėjo ją parsisiųsti, naudoti ir pateikti įspūdžius. Tai tikrai pasiteisino, sulaukėme naudingų komentarų ir galėjome pažvelgti į būsimas naujoves kitu žvilgsniu.

Manau, kad nauja banko išmanioji programėlė sujungia daug dalykų. Akivaizdu, kad technologinės inovacijos smarkiai keičia mūsų įpročius ir savo laiką žmonės nori skirti tam, kas jiems svarbu. O iš mūsų tikisi ne bet kokių sprendimų, bet išmanių, greitų, patogių ir saugių.