Indigo. Arba naujojo amžiaus vaikai

Berniukas / Fotolia nuotr.
Berniukas / Fotolia nuotr.
Šaltinis: Žurnalas „JI“
A
A

Vis daugiau tėvų susiduria su itin gabiais sunkaus ar sudėtingo charakterio ir be galo jautriais vaikais. Kartais sudėtinga nustatyti ribą, kur yra auklėjimo spragos, o kur išties prasiveržia mums neįprasta vaiko prigimtis. Beje, tėvai kartais piktnaudžiauja sąvoka „indigo“, taip norėdami nusimesti atsakomybę, pateisinti bejėgiškumą ir silpnumą, t. y. nesugebėjimą susikalbėti su atžala.

„Nereikėtų mistifikuoti indigo vaikų. Tai – naujos sąmonės žmonės, kuriems teks gyventi kitomis socialinėmis sąlygomis, nauju, daug spartesniu Žemės energijų ekorežimu. Indigo žmonių daugėja. Ilgainiui jie turės įtakos visuomenei, keis papročius, tradicijas, tarpusavio santykius. Akivaizdus dalykas – žmogaus sąmonė evoliucionuoja į aukštesnį lygį. Bet ši kaita – nevienadienis procesas, ji trunka ištisus šimtmečius. Pažangiose šalyse indigo sąmonės žmonės gimsta jau seniai. Jų ypač ėmė daugėti praėjusios šimtmečio pabaigoje.

Blogiausia, kai mokytojai, tėvai, aplinkiniai indigo vaiką laiko nenormaliu. Iš tiesų indigo nėra nei liga, nei taisytinas, nepatenkinamas vaikų elgesys. Tai – tiesiog naujos kartos žmonės, kuriems būdingos kitokios charakterio savybės ir požiūris, net konstitucinis tipas. Jų vis daugėja ir jie keičia visuomenę iš esmės, griauna negyvybingas, atgyvenusias moralės ir elgesio dogmas. Jiems priklauso ateitis“, – sako astrologė Saulė.

 

Nemėginkite palaužti jėga

Specialistų teigimu, indigo vaikams netinka tradiciniai auklėjimo metodai. Tai juos traumuoja. Indigo vaikams ypač reikia žinių, meilės ir supratimo. Deja, neretai tokius nesuprastus vaikus tėvai, mokytojai palaiko psichikos ligoniais. Daugelis jų turi telepatinių gebėjimų, geba sapnuose bendrauti su mirusiaisiais, mato vaiduoklius, intuityviai supranta gyvūnų kalbą, kiaurai mato žmones.

Astrologė Saulė sako, kad indigo vaikus būtina, netgi privaloma auklėti ir rengti gyvenimui. Tačiau labai subtiliai, kantriai, diplomatiškai ir tolerantiškai. Juos reikia atsargiai nukreipti ta linkme, kur jie galėtų realizuoti talentus. Stenkitės įtraukti atžalą į pozityvią veiklą, užimkite naudingais dalykais, kurie teiktų jam malonumą, džiugintų. Pernelyg griežtai nenurodinėkite, ką ir kaip jis turi daryti. Jūsų vaikas žino, kaip išspręsti jam svarbius klausimus, priimti sprendimus, nes yra gana savarankiškas, geba mokytis iš savo patirties ir klaidų. Toks vaikas apdovanotas vidiniu žinojimu.

Jeigu auginate indigo vaiką, jam turėtumėte skirti daugiau dėmesio. Tikrai nieko gera nepešite auklėdami jėga, nes jie nepripažįsta ir nekenčia smurto. Susidūrę su grubumu, ilgai, kiek tik turi galių ir išmonės, priešinasi suaugusiųjų nurodymams ir diktatui. Jei užsispyrę tėvai vis dėlto diržu ir jėga palaužia jo laisvą valią, vaikas galų gale paklūsta ir lyg nebyli marionetė ima paklusniai vykdyti viršesniųjų reikalavimus. Tampa „geru“ vaiku, vykdo visus griežtų tėvų nurodymus ir įsakymus. Daugelis gimdytojų apsidžiaugia, kad pagaliau išauklėjo vaiką, padarė iš jo „normalų“ žmogų. Tačiau nė neįtaria, kaip stipriai jį sužalojo emocine, psichologine prasme, galbūt net visam gyvenimui. Iš tikrųjų palaužtas indigo vaikas, susidūrę su prievarta, ima maištauti, tampa hiperaktyvus arba, priešingai, užsidaro savo pasaulyje. Jis paniekina prigimtines ir išskirtines savo savybes – nepaliaujamą smalsumą, judrumą, nuovokumą, poreikį bendrauti ir dalytis žiniomis. Praranda intuiciją. Užaugęs nežino, nei ko nori, nei kur eiti. Tampa pasyvus, viskam abejingas. Gali tapti kitų žmonių valios vykdytoju. Patyrę smurtą, pažaboti šeimoje, jie arba tampa bendraamžių smurto aukomis, arba  ima mėgdžioja tėvų elgesį – smurtauja  prieš kitus. Gali pasiduoti blogai draugų įtakai, imti neigti gyvenimą – tapti ne kūrėju, o griovėju.

Blogiausia, kai mokytojai, tėvai, aplinkiniai indigo vaiką laiko nenormaliu. Iš tiesų indigo nėra nei liga, nei taisytinas, nepatenkinamas vaikų elgesys. Tai – tiesiog naujos kartos žmonės, kuriems būdingos kitokios charakterio savybės ir požiūris, net konstitucinis tipas.

 

Netinka tradiciniai mokymo metodai

Astrologė Saulė sako, kad indigo vaikai labai kenčia konservatyvios pakraipos mokykloje, kur pamokos vyksta tradiciškai: visi paklusniai ir tyliai sėdi per pamoką, o mokytojas formaliai išdėsto dalyką. Juk indigo vaikų protas yra be galo smalsus, imlus, atviras ir greitas, bet nesugeba ilgai koncentruotis ties vienu dalyku. Štai kodėl pažangūs pedagogai daro trumpas pertraukėles per pamoką, leidžia laisvai vaikams judėti klasėje. Džiugu, kad daugėja įžvalgių, kūrybingų mokytojų, kurie ima kalbėti indigo vaikams suprantama kalba, įžvelgia jų gebėjimus.

Šiuolaikiniai vaikai greita suvokia dalyko esmę, tačiau tampa hiperaktyvūs ir triukšmingi, kai jiems sausai, nekūrybiškai dėstomos jau išmoktos žinios, žinomos tiesos. Indigo vaikai netelpa į jokius standartus ir nusistovėjusias visuomenės normas. Kiekvienas vertina save kaip unikalų. Indigo vaikai nori, kad su jais suaugusieji bendrautų kaip su lygiais. Jie jaučia, kokių žinių jiems reikės gyvenime, todėl ramia sąžine pramiega jiems nereikalingas pamokas.

Jei klasėje yra daugiau indigo vaikų, mokytojui vienintelė išeitis rasti kalbą su klase – būti kūrybiškam, skaityti interaktyvias pamokas, per kurias kiekvienas vaikas entuziastingai pasinertų į jam įdomias užduotis ir būtų užimtas. Astrologės Saulės teigimu, nedisciplinuota klasė rodo pedagogo kompetencijos stoką. Toks mokytojas neretai mėgina suversti kaltę vaikams, neva jie neišauklėti, problemiški ir pan. Bet juk mokykla nėra kariuomenė ar šunų dresūros įstaiga, kur visi drausmingai išsirikiavę vykdo komandas.

Taigi, anot astrologės Saulės, nelengva, bet įmanoma rasti raktą į indigo vaiko širdį. Reikia tik pastangų, noro ir kantrybės, ko mums, suaugusiesiems, dažniausiai trūksta.

 

Kaip elgtis su naujosios kartos vaiku?

♦ Apie kiekvieną nusižengimą draugiškai ir atvirai kalbėkitės, išsamiai aptarkite įvykio ar nesklandumų aplinkybes. Indigo vaikas trokšta dėl visko susitarti. Gerbkite jų orumą ir būkite teisingi. Labiausiai jį skaudina neteisybė.

♦ Nuolat nuoširdžiai jam aiškinkite aplinkinių elgesio motyvus, bendras „žaidimo“ taisykles, galiojančias klasėje, mokykloje, kieme ir kitur. Kartais pakanka paprasto paaiškinimo: „Dukrele, tu trukdai suolo draugei, ji dėl tavęs negali susikaupti ir gauna blogus pažymius, dėl to tėvai ją bara“. Apeliuokite į vaiko jausmus ir sąžinę. Kaip palyginimą, pavyzdžiui, pasakykite: „Ar atsimeni, kaip tau nepatiko, kaip nesmagiai jauteisi, kai už sienos visą naktį triukšmavo kaimynai. Tą patį jaučia ir tavo bendraklasiai, kai dūksti per pamoką“.

♦ Duokite laiko vaikui permąstyti savo elgesį, išgirskite ir jo versijas. Galbūt discipliną ardo koks nors kitas vaikas, klasės lyderis, o jūsiškis su kitais tiesiog paklūsta jam. Išdėstykite, kokios liūdnos pasekmės laukia, jei jis nesusivaldys ir neklausys mokytojo, kad blogiausiu atveju jis bus priverstas keisti mokyklą. Ar jis to norėtų?

♦ Disciplinos klausimus kelkite ir aptarkite per klasės susirinkimus, kalbėkitės su pedagogais. Kartu ieškokite sprendimų arba kreipkitės į specialistus, kurie dirba su indigo vaikais. Jie padės išspręsti iškilusias problemas.

♦ Mokykite ir skatinkite vaiką dirbti savarankiškai, netrukdyti kitiems. Jei, tarkim, mokytojas aiškina dalyką mažiau gabiems vaikams, tegul jis tuo metu kartoja pamoką, piešia ar užsiima kita ramia veikla. Akcentuokite, kad trukdymas dirbti kitiems yra didelė nepagarba, blogas tonas ir pan.

♦ Kad galėtų save atrasti ir išreikšti, leiskite vaiką į jam patinkantį būrelį. Stenkitės sužadinti jo vaizduotę, skatinkite kūrybiškumą ir smalsumą.