Šiuo metu antro vaikelio besilaukianti tinklaraštininkė Inga Žuolytė (26) daug savo gyvenimo detalių viešina soc. tinkluose. Influencerė, turinti 124 tūkstančių sekėjų armiją „Instagram“ paskyroje, sako, kad kuo toliau, tuo įtikti savo kuriamu turiniu darosi vis sudėtingiau, o ir riba tarp to, ką, anot žmonių, viešinti galima ir ko ne – vis mažiau aiški. Su Žmonės.lt Inga dalijasi savo pamąstymais apie „Instagram“ tendencijas ir kodėl ne visuomet galime pasikliauti internautų nuomone.
I.Žuolytė išskiria kelias šių dienų soc. tinklų tendencijas, kurias ji pati pastebėjo kurdama turinį.
„Viena iš šių metų „Instagram“ tendendencijų – pažeidžiamumas ir tikrumas. Visi neva pavargę nuo tobulų nuotraukų, idealaus gyvenimo ir tik gražių akimirkų šioje socialinėje platformoje. Pasak daugumos, vaizdai, jog kiti gyvena geriau, žmones varo į neviltį, iššaukia depresiją.
O man natūraliai kyla klausimas: kur yra ta riba tarp pagražintos ir nepagražintos tiesos, kuri turėtų būti rodoma instagrame? Žmonės prašo realybės, tačiau ar jie jai tikrai pasiruošę?“, – sako I.Žuolytė.
Kur yra ta riba tarp pagražintos ir nepagražintos tiesos, kuri turėtų būti rodoma instagrame?
Moteris dalijasi keliais pavyzdžiais ir žmonių reakcijomis iš savo asmeninės bei draugių patirties. „Su panašiomis situacijomis susidūrėme rodydamos nepagražintą realybę socialinėje erdvėje“, – sako influencerė ir kviečia į diskusiją.
1. Klišė: „Tų visų instagramerių vaikai, atrodo, kad amžinai laimingi ir niekada neverkia“; atvejis: įkeli video, kuriame tavo vaikas verkia; žmonių reakcija: „Eik geriau ramink vaiką, jo čia nefilmavus“.
2. Klišė: „Estetiškai nufilmuotos šampano taurės ar kiti gėrimai – normalu, pirimtina“; atvejis: įkeli video kaip realiai atrodai po visų tų gėrimų bei linksminiesi dainuodama; žmonių reakcija: „O, Dieve, pijokė, alkoholikė, kaip tu gali sau leisti taip darkytis.“
3. Klišė: „Visos rodo tik gražiąją motinystės pusę, kodėl niekas nesidalija kaip iš tikrųjų mamoms yra sunku? Atrodo, kad aš čia vienintelė nesugebu susitvarkyti“, atvejis: pasidaliji įrašu, kad ilgą laiką išgyveni nemigos naktis, jautiesi pavargusi, neišsimiegojusi ir tau išties yra beproto sunku, o tai atsispindi veide; žmonių reakcija: „Ko čia skundiesi? Tavo vaikai bent sveiki, mano vaikas serga nepagydoma liga, džiaukis, kad tau netenka to patirti ir nesiskųsk dėl tokio dalyko, kaip miego stoka“.
4. Klišė: „Įprasta sakyti, jog mamos kantrybė negeležinė ir visoms tenka kartais pakelti balsą prieš savo vyrą ar vaikus, visos pripažįsta, kad tai daro“; atvejis: pasidaliji kaip atrodo tavo šaukimas ar balso pakėlimas; žmonių reakcija: „O, Jėzau, ligone tu, kaip tu drįsti šaukti ant savo vaiko ir dar tai rodyti?“
5. Klišė: „Tie influenceriai viską daro tik dėl pinigų. Kokie dar jie nuomonės formuotojai, jei niekada nepareklamuos kažko, kas jiems neneša jokio pelno. Kodėl jie nepaaukoja pinigų vaikų namams, prieglaudoms?“; atvejis: pasidaliji, kaip vienaip ar kitaip prisidedi prie gerumo akcijos dovanodamas produktus, daiktus ar aukodamas pinigus; žmonių reakcija: „Daro gerą darbą tik tam, kad pasireklamuotų“.
6.Klišė: „Influenceriai – tik amžinai pozityvūs, tarsi jų gyvenimas būtų nuolat linksmas bei be problemų“; atvejis: kalbėdamas „stories“ apie ištikusias problemas apsiašaroji; žmonių reakcija: „Jau net verkia, kad tik dėmesio ir užuojautos daugiau gautų“.
Inga Žuolytė sako, jog atidžiau apžvelgus šiuos atvejus, jai pasidarė įdomu pasikalbėti su gerbėjais bei išgirsti jų nuomonę. Ko žmonės tikisi, sakydami, jog nori matyti daugiau realybės socialiniuose tinkluose? Kur yra toji riba tarp tobulo gyvenimo, kuris nevarytų į neviltį, ir nepagražintos tiesos, kuri pačius žmones gąsdina?
„Gal geriau instagramo platformą palikti pozityviems, geriems dalykams ir čia ateiti pasisemti įkvėpimo nei matyti realybę, su kuria ir taip kiekvienas susiduriame savo gyvenime? Kokia jūsų nuomonė bei lūkesčiai šiuo klausimu?“ – klausia Inga.
Kviečiame dalyvauti apklausoje ir išsakyti savo nuomonę.