Ingos Jankauskaitės pastaba vyrams, bandantiems suvokti moterį: „Gražios pastangos, bet... nesuprasit“
Lietuvos rusų dramos teatras šį sezoną startuoja su nauja vadove Olga Polivekova ir neįtikėtinu duetu. Savo jėgas sujungė režisierius Oskaras Koršunovas ir dramaturgas Marius Ivaškevičius, kartu jie žiūrovams pristatys pjesę „Rusiškas romanas“. Maskvoje šis darbas buvo palankiai įvertintas kritikų ir gavo „Auksinės kaukės“ apdovanojimą kaip geriausias tų metų Rusijoje suvaidintas dramaturgijos kūrinys. Jau rugsėjo 15 d. jį galės išvysti ir Lietuvos gyventojai.
Rūsų dramos teatras ketvirtadienį surengė spaudos konferenciją, kurioje dalyvavo naujoji teatro vadovė Olga Polivekova, režisierius Oskaras Koršunovas, dramaturgas Marius Ivaškevičius, aktoriai Inga Jankauskaitė, Nelė Savičenko ir Vytautas Anužis. Grupė profesionalų daugiausiai kalbėjo apie Mariaus Ivaškevičiaus pjesę „Rusiškas Romanas“. Tai kūrinys apie L. Tolstojaus žmoną Sofją Andrejevną ir jos gyvenimą. Apskritai ši pjesė nagrinėja garsaus rašytojo šeimos peripetijas, o joje apstu aliuzijų į genijaus romanus bei jų herojus ir čia jie sutapatinami su L. Tolstojaus šeima.
„Džiaugiuosi, kad sėdžiu šalia tokio dydžio dramaturgo. Statydamas šį spektaklį, aš supratau, koks galingas yra Marius. Tokių Lietuvoje mes neturėjome jau ilgą laiką. Kai skaitai jo kūrybą – iš pradžių tarsi nesupranti, tačiau pradėjus ją statyti iš tos pjesės pradeda lysti nuostabūs dalykai. Jeigu neperskaitysite „Anos Kareninos“ iki „Rusiško romano“ premjeros, aš jums siūlau pažiūrėti bent filmą. Būtent šiame kūrinyje persipina tikrosios, paskutinės Levo Tolstojaus gyvenimo dienos“, - per konferenciją komplimentų Mariui Išvaškevičiui negailė O. Koršunovas. Kartu jie sukūrė jau legenda tapusį „Išvarymą“, kuris iki šiol laikomas žiūrimiausiu spektakliu Lietuvoje.
Naujame spektaklyje L. Tolstojaus žmonos vaidmenį sukūrė Nelė Savičenko, o Anos Kareninos – Inga Jankauskaitė.
„Papuoliau į šią grupę labai greitai. Dalyvavau pirmuosiuose skaitymuose, bet po to taip susiklostė, kad šiek tiek praleidau ir sugrįžau jau kai buvo staro tiesioji. Jaučiausi tarsi pritrauktas magnetas, nenoriu mistifikuoti, bet aš galvoju, kad taip turėjo būti ir viskas sukrito ten, kur turėjo sukristi. Jeigu aktorių trupė nebūtų tokia motyvuota, tokia mylinti ir atidavusi – tai padaryti būtų neįmanoma, juk teatras be žmonių – tuščia vieta. Man dažnai scenoje yra tekę kurti istorinius personažus. Realiai egzistavusias istorines figūras. Tai, ką aš galvojau repetuodama šiam spektakliui, kad negaliu įsivaizduoti apie Anos Kareninos kaip moters, kurios nebuvo. Ji buvo. Absoliučiai reali. Ji yra dabar. Didžiausia jos nelaimė yra ta, kad romane ji negali sau sugalvoti naujo likimo ir naujos baigties. Ir todėl tas besikartojantis amžinas košmaras, įstrigimas bandyme atsakyti sau į klausimus: kas yra aistra? kas yra meilė? Ją priveda prie tragiškos baigties. Visi šitie dalykai, ta amžina moteriška tema, yra jos pragaras ir košmaras. Bendrai man labai įdomu, kad šiais laikais darosi madinga gilintis į moters likimą ir kad tokio lygio vyrai rašo ir stato spektaklius apie moterį, bando visais įmanomais būdais ją suprasti. Gražios pastangos, bet... Nesuprasit, nes tai ir liks amžina paslaptis,“ – vieną iš pagrindinių vaidmenų „Rusiškame romane“ sukūrusi kalbėjo Inga Jankauskaitė.
Pasak LRDT vadovės Olgos Polevikovos, kita labai laukiama šio pusmečio premjera – Agniaus Jankevičiaus režisuojamas „Idiotas“ pagal Fiodoro Dostojevskio romaną, kuris pasirodys spalio mėnesį. Amžinosios klasikos iššūkiai vilioja ir šiuolaikinio mūsų teatro lyderius, tad bus įdomu pamatyti jaunesnės kartos kūrybinį rezultatą. Spektaklio scenografiją kuria Laura Luišaitytė, vaizdo projekcijų autorius – Rimas Sakalauskas.
Šį pusmetį neliks nuvilti ir komedijų gerbėjai – režisierius Raimundas Banionis repetuoja spektaklį „Madam Rubinštein“ pagal australų dramaturgo Johno Misto komediją, atskleidžiančią paslaptingos XX a. vidurio Amerikos grožio industrijos užkulisius. Spektaklio scenografiją kuria Sergejus Bocullo, kostiumų dailininkė Daiva Petrulytė, spektaklyje skambės Fausto Latėno muzika.
Antrasis sezono pusmetis 2019 metų pradžioje žada nustebinti Jono Vaitkaus premjeriniu spektakliu „Vladimiras Majakovskis. Tragedija“ . Repertuarą vaikams atnaujins net trys nauji spektakliai – Renatos Muchos „Širšė įgėlė žalčiui“ („Ужа ужалила оса“), Antono Čechovo „Kaštonė“ ir „Nepaprasta Edvardo Tiuleino kelionė“ pagal nuostabią Keitės Dikamilo (Kate DiCamillo) knygą.
Šį rudenį LRDT spektaklius turės progos pamatyti ir uostamiesčio žiūrovai – spalio mėnesį LRDT gastrolės vyks Klaipėdos dramos teatre. Klaipėdiečiai galės pamatyti „Pigmalioną“, „Zoikos butą“, „Dviejų pasaulių viešbutį“, „Coliukę“ ir Aleksandros Metalnikovos monospektaklį „Vienišas žmogaus balsas“. Pastarasis monospektaklis atstovaus mūsų teatrui ir tradiciniame Dalios Tamulevičiūtės profesionalių teatrų festivalyje Varėnoje. LRDT spektaklius šį sezoną pamatys ir kitų miestų žiūrovai.
Be spektaklių premjerų ir gastrolių, vienas didžiausių šio sezono iššūkių bus, kaip tikimasi, jau šį rudenį prasidėsiantys teatro priestato Mindaugo gatvėje rekonstrukcijos darbai. Jiems pasibaigus, teatras turės patogias šiuolaikiškai įrengtas ir neįgaliesiems pritaikytas patalpas, 120 vietų Mažąją salę, administracijos kabinetus, technines patalpas, erdvius sandėlius – visa tai tilps penkių aukštų priestate.