„Injekcijos“ komisija: „Šiemet atrinkome daugiau dalyvių negu planavome“

Una Berzia / Organizatorių nuotr.
Una Berzia / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Kartais atkakliausieji laimi tik iš trečio karto. Bet būna ir tokių gudručių, kurie konkursą šturmuoja dvejus metus iš eilės su ta pačia kolekcija. Tik komisijos atmintis krištolinė – sėsk, du. Kaip mėgsta kartoti profesoriai: penki procentai talento, devyniasdešimt penki – darbo! Komisija sako: meniškais eskizais nepapirksi – vertinimo kartelė kasmet kyla vis aukščiau. Lapkričio 16-ąją Vilniaus geležinkelio stotyje išbandymas podiumu gresia 17-ai dizainerių. Likus savaitei iki finalo komisija prasitarė, koks gali būti lemiamas nugalėtojo faktorius.

Laikas – rytoj tuo pačiu metu

„Šiemet atrinkome daugiau dalyvių nei planavome – profesionalumo lygis kyla ir dizainerių prisistatymo įgūdžiai tobulėja. Svarbiausia originalumas: šiandien buvo vakar, o man įdomiausia rytdiena, todėl visada rizikuoju ir padedu skintis kelią neformatui. Simpatizuoju tiems, kurie nebijo kurti ir geba gerą dizainą sukalti iš kirvio“, – sako komisijos narė Sandra Straukaitė. „Žinoma, finale daug lems išbandymas podiumu: svarbu per daug neįsijausti į savo genialią kūrybą ir atsitraukus kritiškai įvertinti visus parodymo elementus: modelių įvaizdį, makiažą, šukuosenas, muziką ir, aišku, nepamiršti batų!“

Viena iš žiuri narių, „Aprangos“ grupės pirkimų vadovė Ilona Šimkūnienė patvirtina, kad vien eskizais pasitikėti negalima. „Meistriškai nupieštas eskizas – tik vienas iš atrankos kriterijų. Mums svarbu pamatyti, ar dizaineris valdo profesiją, todėl visuomet prašome pateikti bent vieną įgyvendintą kolekcijos modelį. Šiame etape puikiai išryškėja, kaip konkurso dalyvis geba suvaldyti techninį įgyvendinimą – pradedant medžiagos parinkimu ir sukirpimu, baigiant drabužio pateikimu nuotraukoje.“

Rinkis plačiakampį

Komisijos narys, drabužių dizaineris ir kūrybinio ženklo #F6 įkūrėjas Mantas Bartkus dizainerius ragina pamiršti aplinkos primestas klišes. „Kai kurie rieda teisingo dizaino vėžėmis, bet aš siūlau mažiau galvoti ir laisviau kurti. Įkvėpimo šaltinis gali turėti galybę variacijų: tiesmukas idėjos perteikimas – banalu, kontekstą galima aprėpti plačiu kampu. Aišku, nepamirštant kuriančiojo atsakomybės už tai, ką paleidžiame į pasaulį šiais pertekliaus laikais“, – svarsto M. Bartkus.

Prekės ženklo „labàdienà“ įkūrėjui ir kūrybos vadovui Rapolui Vosyliui imponuoja konkurso dalyvių noras ir drąsa dalyvauti konkurse. „Geras ženklas, kad jaunimas nelaukia, kol nugludins visus kolekcijos kampus, ir drąsiai rodo savo darbus – kiekvienas konkursas tik padės tobulėti. Beje, šiemet sulaukus paraiškų iš 11-os užsienio šalių, lietuvius buvo galima vertinti platesniame kontekste. Širdį glosto tai, kad dideli skirtumai akių nebado. Mes atviri, žvelgiame plačiai – esame drąsūs ir smalsūs pasaulio piliečiai“, – pabrėžia R. Vosylius.

Prieš srovę

„Injekcijos“ nugalėtoja, po debiuto „Mados infekcijoje“ išrūkusi tiesiai į „Max Mara“ ir Emilio Pucci mados namus, o šiuo metu Milane dirbanti „Polimoda“ universiteto dėstytoja Maria Popadničenko sako, kad jai nekilo abejonių renkant finalininkus. „Geriausios kolekcijos ir įdomiausi profiliai stipriai išsiskyrė iš nemenko paraiškų kiekio. Man imponuoja netradicinė estetika ir siekis eiti savo unikaliu, o ne kitų pramintu keliu. Prisišlieti prie bendros masės nesunku, o irtis prieš srovę – kuriančiojo privilegija ir išbandymas.“ Maria neslepia, kad buvo ir nusivylimų: „Pasitaikė gan atmestinai parengtų paraiškų be stiprios koncepcijos ir aiškios vizijos. Siunčiant paraišką į tarptautinį konkursą reikia įvertinti, kad tai yra svarbus šansas paskleisti savo vardą ne tik savo šalyje, bet ir už jos ribų – kaip mes čia save pateiksime, taip mus matys ir visas pasaulis.“