Išgirdusi naują kūrinį Karolina Meschino pravirko: „Ašaros riedėjo skruostais“

Karolina Meschino / Asmeninio archyvo nuotr.
Karolina Meschino / Asmeninio archyvo nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
A
A

Atlikėja ir dainininkė Ieva Zasimauskaitė, pianistė Ieva Dūdaitė, nuomonės formuotoja Karolina Meschino ir TV laidų vedėja Ugnė Siparė beldžiasi į kiekvienos šeimos namus su neįtikėtinai jautria, jaukia ir šilumą skleidžiančia lopšine. Įkvėptos „Kakės Makės“ komandos iniciatyvos garsiausios šalies mamos sukūrė ir įrašė lopšinę, skirtą visiems Lietuvos vaikams.

Kaip teigia prekės ženklo „Kakė Makė“ vystymo vadovė Sandra Kalėdienė – tai dovana visiems vaikams, skirta nuraminti širdeles ir švelnus apkabinimas tiems, kuriene visada sulaukia meilės ir dėmesio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lopšinė visiems Lietuvos vaikams

Yra vaikų, kurie užmiega supami tėvų, tačiau kai kam vakarai būna tylūs, o kambaryje – tik vienišas alsavimas ir laukimas. Tokiais momentais ypač svarbus dėmesys ir balsas, kuris nuramina, glosto mintis ir leidžia pajusti artumą. „Kakė Makė“ – vaikystės palydovė, auganti kartu su vaikais jau 15 metų – siekia suteikti vilties ir dovanoja naują lopšinę. Ji skirta visiems vaikams – tiems, kuriuos džiugina artumas, ir tiems, kuriems šilumos pritrūksta.

„Kakės Makės“ lopšinė:

„Norime, kad ši lopšinė būtų tarsi švelnus palinkėjimas labos nakties – visiems Lietuvos vaikams. Kad padėtų užmigti jaukiai ir saugiai, su šypsena veide ir šiluma širdyje.

Lopšinėje sąmoningai nusprendėme nekurti vaizdo klipo, kad niekas neblaškytų, kad vaiko dėmesys būtų su mamų žodžiais, kurie tarsi užklotas apsaugo nuo dienos šurmulio“, – sako „Kakės Makės“ prekės ženklo vystymo vadovė Sandra Kalėdienė.

Išskirtinei lopšinei žodžius sukūrė garsi dainininkė, atlikėja Ieva Zasimauskaitė, o pati Ieva, Karolina Meschino, Ugnė Siparė ir Ieva Dūdaitė padovanojo savo balsus. Muziką jai sukūrė talentingas kompozitorius Faustas Venckus.

Lopšinė puikiai įsilieja į neseniai išleistų pasakaičių prieš miegą knygų seriją ir papildo kitas prekės ženklo iniciatyvas, kaip tematinis poilsio kambarys viešbutyje „VILNIUS SPA“ Druskininkai.

Lopšinė – mamos ir vaiko nakties himnas

Lopšinės autorė Ieva Zasimauskaitė sako, kad kūrybinis kelias buvo itin jautrus ir malonus, o žodžiai lopšinei liejosi lyg vanduo: „Atvykusi į studiją pas Faustą Venckų, ėmiau niūniuoti melodiją. Netrukus žodžiai ėmė lietis vienas po kito.

Juos parašiau klausydama širdies, be ilgų svarstymų ir galvojimų. Svarbiausia mano užduotis buvo, kad ta daina skambėtų Prijai ir visiems vaikams. Galvojau apie juos, todėl viskas vyko labai organiškai.“

Ieva neslepia – rezultatu ji labai džiaugiasi ir pripažįsta, kad besiklausant jai pačiai kūnu eina šiurpas: „Nors lopšinė ir yra skirta vaikams, man ir pačiai labai gera jos klausytis.

Ieva Zasimauskaitė
Ieva Zasimauskaitė / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Tai nėra įprasta lopšinė su besikartojančiais fragmentais ar vos keliais žodžiais. Tai – istorija apie meilę, šilumą, prisiminimus ir vaikystę.

Noriu ir tikiu, kad ši lopšinė gali skambėti kiekvienuose namuose, eitų iš kartos į kartą. Galbūt tai galėtų tapti net mamos ir vaiko nakties himnu“, – šypsosi Ieva.

Lopšinės žodžiai sujaudino iki ašarų

Nuomonės formuotoja Karolina Meschino – dar viena gerai žinoma mama, kuri kartu su kitomis mamomis įrašė „Kakės Makės“ lopšinę. Kaip sako pati Karolina, šis procesas jai buvo itin jautrus, todėl buvo akimirkų, kai negalėjo suvaldyti ašarų.

„Visas šis procesas buvo labai jautrus. Išgirdusi pirmą lopšinės eilutę, susigraudinau, nes Ievos balsas mane visada labai sujaudina. Ašaros tiesiog riedėjo skruostais. Jaučiau, kaip šie žodžiai paliečia giliausias sielos kerteles.

Mūsų su Ieva Zasimauskaite ryšys yra labai artimas ir intymus, abi labai jaučiame viena kitą, gal dėl to įrašų metu ir leidome sau leistis į emocijas ir jausmus“, – prisipažįsta Karolina ir priduria, kad studijoje tvyrojo jaukumas ir šiluma, tarsi visa erdvė būtų pripildyta meilės.

Karolina Meschino su dukra
Karolina Meschino su dukra / Asmeninio archyvo nuotr.

Su dukrytės Izabelės gimimu Karolina ėmė dar stipriau vertinti motinystės svarbą. „Vaikai, kurie auga be šeimų ir mamų, yra pati jautriausia tema, kokią tik galiu įsivaizduoti. Kai gimė mano dukra, ši tema įgavo dar gilesnę prasmę – dabar suprantu tai tūkstantį kartų stipriau“, – sako Karolina.

Ji priduria, kad tokios jaudinančios „Kakės Makės“ iniciatyvos ją itin žavi: „Šis projektas yra ne tik apie muziką – tai apima ir emocijas, šilumą bei artumą“, – šypsosi Karolina.

Karolina Meschino
Karolina Meschino / Asmeninio archyvo nuotr.

Dainuoti vaikams – įstabi patirtis

Savo ruožtu pianistė Ieva Dūdaitė, įdainavusi šią lopšinę sako, kad lopšinės ir dainavimas dukrai – neatsiejamas vakaro ir miego ritualas. Ji dalijasi, kad vaikystėje, kai mama dainuodavo jai dainas, ji taip gerai žinodavo jų seką, kad vos tik mamai suklydus, visada skubėdavo pataisyti: „Mano keturmetė Marija tokia pati – jei tik praleidžiu kokią eilutę, iškart pataiso“, – sako Ieva.

Dainuoti vaikams, pasak Ievos, įstabi patirtis, nes tai yra ne tik dainavimas, bet ir migdymas, šnabždėjimas, glostymas: „Įdainuodama šią lopšinę aš labai stengiausi sukurti viską taip, kad tai atlieptų nuotaiką, o daina mažuosius klausytojus paliestų tiek žodžiais, tiek melodija.“

Ieva Dūdaitė
Ieva Dūdaitė / Asmeninio archyvo nuotr.

Dabar Ieva dainuoja Marijai ne tik tradicines lopšines, bet ir „Kakės Makės“ lopšinę, kuri, pripažįsta, jau tapo stebuklinga priemone greitam užmigimui: „Pakanka vos kelių kartų ją sudainuoti nuo pradžios iki pabaigos ir Marija – jau devintame sapnelyje.“

Mėgstamą personažą pasitelkia edukacijoms

TV projektų ir laidų vedėja Ugnė Siparė sako, kad jos dukrelės Umos migdymas nėra didelis iššūkis – anaiptol, ji atrado tam tikrus metodus, kurie padeda šeimoje palaikyti tikslią dienotvarkę ir ramų miegą: „Mūsų metodas, sakyčiau, labai paprastas – svarbiausia, kad Uma visos dienos eigoje išsidūktų, pavargtų nuo įspūdžių ir tada pakankamai lengvai užmiega.

Turime tokią tradiciją – pasiimu Umą ant rankų, atsisėdame abi ant supamojo krėslo, ji greit prisnūsta ir tada paguldau ją į lovelę. Šiuo metu mūsų migdymo etapas toks.“

Pasakos bei knygelės Siparių namuose – nuolatinis palydovas. Kas vakarą, net ir dienos eigoje, su vyru Umai jiedu skaito pasakas. „Žinoma, turime jas interpretuoti taip, kad jai būtų įdomu klausytis, tačiau skaitome tikrai tiek, kiek dukros širdelė geidžia“, – sako Ugnė.

Ugnė Siparė
Ugnė Siparė / Simono Barono nuotr.

Paprašius pasidalinti mėgstamiausia dukros lopšine, Ugnė juokiasi sakydama, kad ji su vyru nėra kūrybiški, nemoka daug lopšinių, todėl standartinis „Aaa pupa“ yra tai, be ko neapsieina nei vienas šeimos vakaras: „Uma net pati kartais pasako, kad nori miegučio būtent tokiais žodžiais.“

Šiuo metu su šeima atostogaujanti Ugnė sako, kad į kelionę Uma įsidėjo ir Kakės Makės lėlę bei kitą atributiką. Net juokiasi, kad su šiuo personažu įvykęs tam tikras dukros apsėdimas: „Kai Uma pamatė „Kakės Makės“ spektaklį, viskas pasikeitė – nuo to laiko ji visada fone turi girdėti arba matyti šį personažą.

Mums, beje, tai irgi yra naudinga – mes „Kakę Makę“ pasitelkiame edukaciniams tikslams. Pavyzdžiui, netvarkos nykštukas atskuba į pagalbą, kai reikia tvarkytis, o dainelės apie dantukus primena, kad turime valytis dantukus“, – pasakoja Ugnė.

Ateities planai: naujas įvaizdis ir dar didesnės ambicijos

Šiais metais, minėdamas 15 metų rinkoje sukaktį, prekės ženklas „Kakė Makė“ ruošiasi esminiams pokyčiams – iš knygų puslapių ir dvimačių personažų žengia į įspūdingą 3D pasaulį.

Visai netrukus bus pristatytas ir naujas prekės ženklo vizualinis identitetas, kuriame daugiau dėmesio skiriama estetikai, šiuolaikiškumui bei išskirtinumui. Taip pat planuojamos partnerystės su nišiniais prekių ženklais, siekiant sukurti unikalias ir autentiškas vartotojų patirtis.

„2025-ieji atneš dar daugiau naujienų – didžiulį renginį šeimoms, į kurį pakviesime šį rudenį, inovatyvias patirtis tiek skaitmeninėje erdvėje, tiek realiame pasaulyje bei drąsias kolaboracijas.

Kakė Makė yra visur, ji auga kartu su Lietuvos vaikais ir nenustoja kurti vertės. Tai daugiau nei prekės ženklas – tai kultūrinis reiškinys, kuris rezonavo, rezonuoja ir tikime, rezonuos dar ilgai,“ – džiaugiasi S.Kalėdienė.