Iškilmingai pristatytas LNOBT naujasis sezonas
Aikštėje prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro trečiadienį pristatytas jubiliejinis, 100-asis, LNOBT sezonas ir pirmoji premjera – Leonardo Bernsteino „Kandidas“.
„Manau, LNOBT 100-ajam sezonui labiausiai reikės optimizmo. Kaip tik todėl sezoną pradėsime itin optimistiška Leonardo Bernsteino operetės „Kandidas” premjera. Naujos operetės teatro repertuarui kaip tik reikėjo”, – pradėdamas spaudos konferenciją, pažymėjo LNOBT generalinis direktorius Jonas Sakalauskas.
„Svarbiausia šiame „Kandido” pastatyme – žmogiškumo idėja. Juk nuo Voltaire’o laikų mažai kas pasaulyje pasikeitė: klesti netolerancijos apraiškos, pilna nesantaikos tarp žmonių ir valstybių”, – atkreipė dėmesį premjeros režisierius Vincent’as Boussard’as.
LNOBT operos meno vadovas ir premjeros muzikos vadovas Sesto Quatrini pridūrė, jog L. Bernsteino amerikietiškos operetės stiliui perprasti reikės pastangų. „Tačiau V. Boussard’o pastatymas yra itin dinamiškas, todėl dainininkams čia tenka būti ne tik solistais, bet ir aktoriais, ir netgi atletais”, – atviravo premjeros dirigentas.
Solistai spaudos konferencijoje pasakojo apie premjeros iššūkius. Margaritai Levchuk Kunigundos vaidmuo įsiminė tuo, kad jos veikėja spektaklyje nugyvena visą savo amželį: nuo jaunos mergaitės iki senyvos moteriškės. „Kostiumo ir grimo dėka turėjau progą pamatyti, kaip po daugelio metų atrodysiu būdama papilnėjusi”, – juokėsi iš Baltarusijos nacionalinio operos ir baleto teatro atvykusi solistė.
Rafailui Karpiui „Kandidas” pateikė daug neįprastų užduočių: viena iš jų – scenoje vaidinti žmogbeždžionę… O Liudas Mikalauskas prisipažino, kad būtent šio pastatymo repeticijų metu pirmąkart rimčiau susimąstė, jog vertėtų pradėti lankytis sporto klube. „Scenoje mano vaidinamus personažus triskart nužudo ir vieną kartą pakaria – maždaug 15-ai sekundžių. Gal norėtumėte apsikeisti vietomis?” – ironiškai teiravosi žurnalistų solistas.
Kandido vaidmens atlikėjas Enrico Casari pripažino, jog sunkiausia buvo atrasti įtaigią personažo interpretaciją. „Būtent Kandidas spektaklyje vidumi pasikeičia labiausiai: pradžioje jį regime kaip beatodairišką optimistą, o vėliau – kuo toliau, tuo labiau pasaulio geranoriškumu abejojantį”, – pripažino italų tenoras.
Pirmieji „Kandido” spektakliai Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre – jau rugsėjo 13, 14, 15 ir 17 dienomis.