Iškilmingas „Kino pavasario“ startas – raudonas kilimas, svečiai ir juos priviliojęs burtažodis

28-ojo Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ atidarymas / Lukas Balandis / BNS nuotr.
28-ojo Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ atidarymas / Lukas Balandis / BNS nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
A
A

Ketvirtadienį prasidėjo tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“. Šiais metais festivalio reklaminė kampanija žiūrovus pasitinka su šūkiu „Kai šaukia kinas – tu eini“. Tad atidarymo vakarą į „Forum Cinemas Vingis“ rinkosi gausi minia kino mėgėjų.

28-asis Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ tęsis iki kovo 26 dienos sostinėje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.

Ketvirtadienio vakarą įvyko iškilmingas festivalio atidarymas – raudonu kilimu žengė kviestiniai svečiai, tarp kurių – ir kino pasauliui neabejingi žinomi žmonės.

„Kai šaukia kinas, tu eini“, – sakė festivalio rengėjai, kino mylėtojus pakvietę festivalio atidarymo vakarą susitikti kino teatre „Forum Cinemas Vingis“ ir prisiminti kino šventės keliamus efektus. Kai po seanso nė neketini palikti kino salės, bandai įrodyti draugams, kad istoriją ne taip suprato jie, o ne tu, arba kai išgirsti ir nenustoji klausyti festivalio dainos, kuria salėje žiūrovus ir pasitiko atlikėja Rūta Mur.

Fotogalerija:

„Kad festivalis įvyktų, reikia žiūrovo – ačiū, kad pašaukti „Kino pavasario“ susirinkote“, – atidarymo metu dėkojo „Kino pavasario“ generalinis direktorius Algirdas Ramaška. – Jau 28-ąjį kartą pradedame kino šventę, kuri, tikiu, mums visiems dovanoja ypatingus efektus. Labai laukiu smagaus šurmulio kino teatruose, kino salės nenorinčių palikti žiūrovų, kokybiško kino pasiilgusių draugų ir pažįstamų, tokių skirtingų ir įdomių atsiliepimų apie filmus. Tačiau labiausiai nekantrauju vėl susitikti su žmonėmis, kurie pasiėmė vienuolikos dienų atostogas tam, kad galėtų pasidžiaugti festivaliu visa širdimi.“

Vida Ramaškienė ir Algirdas Ramaška
Vida Ramaškienė ir Algirdas Ramaška / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Ypatingas festivalio efektas – du atidarymo filmai

„Dar vienas neatsiejamas festivalio efektas – jame sutikti visų mylimą Vidutę“, – atidaryme sakė „Kino pavasario“ vadovas A.Ramaška, į sceną pakvietęs savo mamą, festivalio įkūrėją Vidą Ramaškienę. Daugybę metų „Kino pavasariui“ atidavusios V.Ramaškienės prieš dvejus metus įkurtas fondas ir toliau skatina jaunuosius kino kūrėjus, o antroji fondo premija – 2000 eurų – buvo įteikta kino prodiuserei Klementinai Remeikaitei.

Klementina Remeikaitė ir Algirdas Ramaška
Klementina Remeikaitė ir Algirdas Ramaška / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Atidarymo vakarą žiūrovai buvo pakviesti žiūrėti ne vieno, kaip įprasta, bet dviejų filmų: tarptautinius apdovanojimus skinančio režisierės Charlotte Wells debiuto „Po saulės“ (After Sun) bei Kanuose pernai pristatyto režisieriaus Vytauto Katkaus trumpo metro kino pasakojimo „Uogos“.

„Man vienais įsimintiniausių efektų „Kino pavasaryje” kasmet tampa pilnutėliai, šventiško džiugesio kupini lietuviškų premjerų seansai, kuriuose pasimato, koks įvairus ir veržlus mūsų šių dienų nacionalinis kinas“, – pasakojo „Kino pavasario“ turinio ir programos vadovė Aistė Račaitytė. – O Vytauto filmai vis nustebina. Palieka su šypsena veide, bei daug įdomių minčių pokalbiams po filmo. Svarbu, kad festivalį atidaro filmas, įprasminantis žiūrovo dalyvavimą filmo reikšmių kūrime.“

Festivalio nebūtų be daugybės partnerių, kurie palaiko „Kino pavasarį“. Tai Lietuvos kino centras, kuris, iš dalies finansuodamas festivalį, remia kino sklaidą Lietuvoje, taip pat festivalį globojanti Vilniaus miesto savivaldybė, Europos Sąjungos programa „Kūrybiška Europa“ MEDIA ir kt.

28-ojo Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ atidarymas
28-ojo Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ atidarymas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Festivalyje bus parodyti šeši ilgo metro lietuvių filmai, tarp jų – Ukrainoje nužudyto Manto Kvedaravičiaus ir jo sužadėtinės Hannos Bilobrovos „Mariupolis 2“.

Į programą yra įtraukti ir režisierių Austėjos Urbaitės „Per arti“, Nerijaus Milerio „Gyvenimas po mirties“, Irmos Pužauskaitės „Devintas žingsnis“, Elenos Kairytės „Roberta“ ir Lietuvos kino bendruomenės „Blue/Yellow“ filmai.

Stasys Baltakis ir Hanna Bilobrova
Stasys Baltakis ir Hanna Bilobrova / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Kai šaukia kinas, eini į „Kino pavasarį“

„Norime paraginti nieko nelaukti, neatidėlioti, o pamačius sudominusio filmo anonsą ar aprašymą, eiti ir žiūrėti. Apie tai kalba ir šių metų festivalio šūkis „Kai šaukia kinas – tu eini“. Kviečiame viską atidėti į šalį ir pagyventi filmais, apie kuriuos kalba visas pasaulis“, – sako festivalio vykdomasis direktorius Konradas Kazlauskas.

„Kino pavasaryje“ taip pat bus parodytas Berlyno kino festivalyje „Auksinį lokį“ pelniusio Nicolo Philibert'o dokumentinis filmas „On the Adamant“, ekumeninės žiuri prizą gavusios meksikiečių režisierės Lilos Avilés filmas „Totemas“.

Rasa Samuolytė ir Dainius Gavenonis
Rasa Samuolytė ir Dainius Gavenonis / Lukas Balandis / BNS nuotr.
Vidas Bareikis ir Indrė Stonkuvienė
Vidas Bareikis ir Indrė Stonkuvienė / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Kino pavasario“ konkurso programoje žiūrovai išvys du Berlyne „Sidabriniais lokiais“ apdovanotus filmus – režisierių ispanės Estibaliz Urresola Solaguren filmą „20 000 bičių rūšių“ ir italo Giacomo Abbruzzese „Disko berniuką“.

Konkursinėje programoje – europietiško kino ateities pažadas

Šiais metais „Kino pavasaris“ džiaugiasi ir itin stipria konkursine programa, kurioje dalyvauja 10-ies režisierių iš Europos pirmieji arba antrieji ilgo metro filmai. Pasak programos sudarytojų, šie kūrėjai ir kūrėjos stebina užmojais, ankstyvu meistriškumu ir autoriniu savitumu. Nors juos skiria pasirinktos temos, bet vienija šviesus, skvarbus žvilgsnis bei ypatingas gebėjimas įtraukti žiūrovą į pasakojimą, o kūrėjai žiūrovams dovanoja naują žvilgsnį ir žada įdomią europietiško autorinio kino ateitį.

Vaidotas Valiukevičius ir Saulius Baradinskas
Vaidotas Valiukevičius ir Saulius Baradinskas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Konkurse dalyvauja režisierės Lea’os Glob filmas „Apolonija, Apolonija“ (Apolonia, Apolonia), Pierre’o Földes „Aklas gluosnis, mieganti moteris“ (Blind Willow, Sleeping Woman), Damiano Kocuro „Duona ir druska“ (Bread and Salt), Gentiano Koçi „Nauji batai ir puodelis kavos“ (A Cup Of Coffee And New Shoes On), stilingas, abejingų nepaliksiantis Berlyne Sidabriniu lokiu už išskirtinį meninį indėlį jo operatorei Hélène Louvart apdovanotas Giacomo Abbruzzese „Disko berniukas“ (Disco Boy), žiūrovą į posovietinės stagnacijos metus pirmąjį Ukrainos nepriklausomybės dešimtmetį nukeliantis Philipo Sotnychenko filmas „La Palisiada“ (La Palisiada), Andrea Bagney juosta „Ramona“ (Ramona), festivalio atidarymo filmas Charlotte Wells „Po saulės“ (After Sun), Austėjos Urbaitės drama „Per arti“ ir baskiškas Estibaliz Urresola Solaguren debiutas „20 000 bičių rūšių“ (20,000 Species of Bees), kurio pagrindinė aktorė aštuonerių Sofía Otero Berlyne pelnė Sidabrinį lokį už translyčio vaiko vaidmenį.

Geriausią filmą rinks tarptautinė žiuri, sudaryta iš žinomų kino pasaulio žmonių: Lenkijos menų organizacijos „Gutek Film“ meno vadovas, scenaristas Jakubas Duszynskis, tarptautinio kino festivalio „IndieLisboa“ direktorius Miguelis Valverde, montažo režisierė, aktorė Dounia Sichov, aktorė, profesionali šokėja Judith State ir režisierius, operatorius Laurynas Bareiša.