Įspūdingasis „Fausto“ kabaretas vienam vakarui - Gedimino prospekte
Įsibėgėjant naujajam teatro sezonui, atgijo ir Vilnius City Opera vizitine kortele tapusios gyvos instaliacijos. Šį kartą, kaip pasakojo VCO meno vadovė Dalia Ibelhauptaitė, menininkai negalėjo atsispirti idėjai į šurmuliuojantį, tikru bulvaru pavirtusį Gedimino prospektą atvesti spalio 12 – 15 d. grįžtančio „Fausto“ personažų: „Juk būtent kompozitoriaus Ch. Gounod ir jo „Fausto“ laikais, tamsias Paryžiaus gatves pakeitė ką tik išrastos elektros apšviesti bulvarai, į vidų sugynę visas kurtizanes. Iš to ir ėmė rastis kabaretai, o mūsų spektaklyje būtent čia vykstanti scena yra bene pati įspūdingiausia.“
Apgyvendinti „Vagos“ knygyno langus gyva instaliacija buvo ir daugiau priežasčių, - juk viskas prasidėjo nuo knygos... Ar visiems puikiai žinomos Goethe‘s klasikos, ar niekam negirdėtų tikrų gydytojo Fausto istorijų ir klajonių, aptiktų ir užrašytų istorikų. Knyga visuomet įkvepia menininkus žygiams, kurių metu net ir nuobodžiausia ir rimčiausia istorija tampa patrauklia ir aktualia šiandienai; žygiams, kurių metu knygų personažai iš tiesų „išlipa“ iš jos puslapių. Sunku būtų paneigti, jog būtent ryškiausi, etaloniniai klasikos kūriniai, dažnai savyje talpina ne tik tauriąsias, bet ir laukines, nepažabotas žmogaus puses.
Juk ir pats Faustas gyvenimo pabaigoje troško būtent kūniškų malonumų, - tai ir tapo visos istorijos varikliu. Tad niekas mūsų gyvenime nėra ir neturėtų būti niūriu ir nuobodu, jei tik rimta. VCO trupės spektaklyje kūniškumo, seksualumo ir geismo pusę geriausiai atskleidžia jauno ir talentingo John Ross (D. Britanija) choreografo darbai. Tiek kabareto šokiai, tiek ir aistra alsuojanti Valpurgijos naktis premjerose nepaliko abejingų. Pasak paties kūrėjo, „Fausto“ istorija jį įkvėpė kurti ryškius ir nevienaprasmius vaizdinius, kurie ne iliustruotų įvykius, o įtrauktų žiūrovą savo atmosfera ir pojūčiais. Na, o kalbant apie šokius, „Fausto“ trupės šokėjas Deividas Meškauskas taip laukia repeticijų, kad negalėjo nesustoti pamatęs tokią instaliaciją ir net surengė savo nedidelę fotosesiją!
Taip, iš knygos, per operą, į šventišką Gedimino prospektą, penktadienio vakarą ištrūko dekadentiškojo „Fausto“ kabareto merginos, traukusios praeivių dėmesį. Šokėjos vilkėjo kabareto scenos kostiumus, sukurtus aukščiausiu britų teatro „Olivier“ įvertinimu apdovanoto Jono Morrellio. Britų dailininkas VCO dešimtmečio pastatymui iš viso dovanojo apie 200 originalių savo fantazijos vaisių, kuriuos išvysti bus galima jau greitai Kongresų rūmuose.