Išskirtinis „Bohemos“ svečias iš Prancūzijos – talentingasis Sébastien Guèze
Šiandien Vilnius City Opera ir Gintaro Rinkevičiaus vadovaujamas Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras atksleidžia paskutinę paslaptį: atsisveikinimo su legendine „Bohema“ spektakliuose kovo 7, 8, 9 dienomis Rodolfo vaidmenį atliks prancūzų tenoras Sébastien Guèze. Įspūdingos išvaizdos jaunasis atlikėjas šiuo metu susilaukia daugybės komplimentų, kuriuose yra įvardijamas vienu įdomiausiu ir perspektyviausiu savo kartos tenorų.
Nepaisant jo jauno amžiaus (34), talentingasis prancūzas jau pasiekė pripažinimą, atlikęs pagrindinius vaidmenis tokiuose žymiausiuose Europos teatruose, kaip La Fenice (Venecija), La Monnaie (Briuselis), Paryžiaus Champs Elysées, Kiolno, Romos, Strasbūro, Marselio, Atėnų, Varšuvos Didžiajame teatre ir daugelyje kitų.
„Labai norėjau paskutinėse „Bohemose“ matyti tokį tenorą, kuris įkūnytų visus mūsų darbo scenoje principus: muzikos ir aktorystės vienybę, kruopštų detalumą ir emocinę gelmę kuriant vaidmenį, tą nesumeluotą, vidinį būvį kiekvienoje spektaklio akimirkoje. Tam nepakanka balso, – reikia gyventi vaidmenyje. Man visuomet būdavo labai svarbu, kad mūsų solistai scenoje veiktų kaip kino aktoriai. Manau, Dievas mane išgirdo“, – juokėsi Dalia Ibelhauptaitė.
S.Guèze dirbo su tokiais žinomais operos režisieriais, kaip Graham Vick, Willy Decker, Mariusz Trelinski, Andreas Homoki. Jo biografiją puošia darbai su dirigentais Placido Domingo, Zubin Metha, Carlo Rizzi. Šis tenoras atlieka pargindines partijas operose „Faustas“, „Bohema“, „Traviata“, „Rigoletas“, „Romeo ir Džiuljeta“.
Gimęs Lione, vokalą S.Guèze studijavo Pietų Prancūzijoje ir tu pačiu metu mokėsi tarptautinio verslo specialybėje. Vis dėlto labai greitai vaikinas nusprendė pasišvęsti tik muzikai ir išvyko mokytis į Paryžiaus konservatoriją. Bestudijuodamas jis laimėjo kelis konkursus, tarp jų Enrico Caruso konkursą Milane ir gavo pagrindinį Prancūzijos meno asociacijos apdovanojimą „Metų operos atradimas“.
Vis dėlto pagrindinė tarptautinė S.Guèze karjera prasidėjo laimėjus antrąją vietą ir pagrindinį žiūrovų prizą tarptautiniame Placido Domingo konkurse „Operalia“. Šis laimėjimas solistui atvėrė duris į tarptautinę areną ir bendradarbiavimą su pačiu P.Domingo.
„Aš myliu sceną, man patinka improvizuoti, scenoje išgyventi kiekvieną sekundę ir atrasti sprendimus veiksmo metu. Kai panyri į savo personažą, laikas sustoja, gali daryti ką tik nori. Jauti, kaip maestro ir orkestras kvėpuoja su tavimi, net nežiūrėdamas į juos, o žiūrovas, nuostabios tylos fone klausosi, alsuoja su tavimi. Tai – magija ir aš tikiu, jog žmonės myli operą būtent dėl šių magiškų momentų“, – su įkvėpimu ir pakylėtai apie savo profesiją pasakoja jaunasis talentas.
Šiandien retai tenka išgirsti, jog solistas apie buvimą scenoje kalbėtų su tokiu susižavėjimu. Ne veltui kritikai visuomet iškelia S. Guèze aktorinę meistrystę bei emocijų gilumą. „Man nesvarbu ar vaidmuo didelis ar mažas. Svarbiausia, jog būčiau tikras, nesumeluotas, nesuvaidintas. Viską turiu pateisinti savo vidumi. Jei siela jaučia, jei kūnas jaučia, – tavo širdis pasieks žiūrovą. Tai man ir yra svarbiausia. Juk po spektaklio nelieka knygos, skulptūros, paveikslo, – tik jausmai ir vibruojanti energija, kuri ateina ir išeina. Mūsų spektakliai lieka tik žiūrovo atmintyje.“
Dažnai po kelerių įspūdingos karjeros ir pasiekimų metų žmonės tiesiog pavargsta arba nebemoka scenoje išgyventi tikrų jausmų, vis dažniau mąstydami ir kalbėdami apie savo pasirodymų materialinę naudą. Lietuvoje apsilankantys ryškūs solistai kartais net neslepia, jog į mūsų šalį atvyksta vien dėl pinigų, nesiekdami jokios kitos naudos, o tuo pačiu ir nesureikšmindami susitikimo su vietos publika, ką jau kalbėti apie smalsumą bendradarbiaujant su kolegomis lietuviais. Šiame kontekste Sébastien Guèze atvykimas į Vilnių išsiskirs savo nuoširdumu.
S.Guèze Rodolfo vaidmenį „Bohemoje“ jau yra sukūręs daugelyje pastatymų ir kas kartą susilaukia didžiausių pagiriamųjų žodžių Europos spaudoje. Rašoma, jog retai galima išvysti Rodolfo, kuris turi ne tik reikalingą partijai balsą, bet ir taip ryškiai išreikštų draminę prigimtį bei emocinę šio personažo gelmę.
Kviestinis solistas įsilies į nauja energija trykštantį bohemiečių kolektyvą. Paskutiniuose spektakliuose Rodolfo mylimosios Mimi vaidmenį atliks Sandra Janušaitė, šiuo metu dirbanti Eseno operoje, kur užima pirmojo soprano poziciją. Dainuoti Marčelą iš Diuseldorfo atvyksta Laimonas Pautienius, Miuzetę – reta viešnia Vilniaus scenoje – Lauryna Bendžiūnaitė. Žiūrovų laukia ir du lietuvių debiutai: Tadas Girininkas atliks Kolino, o naujasis bohemietis Vytautas Vepštas – Šonaro vaidmenį.
„Kuomet einu į operą, noriu išvysti kiną.“, – sako prancūzų tenoras Sébastien Guèze. Panašu, jog šį kartą Vilnius City Opera spektaklis idealiai atitiks jo operos viziją.