Įstabus „The XX“ šviesų ir garso šou uždarė „Positivus“ festivalį
Sekmadienį tęsėsi didžiausias muzikos renginys Baltijos šalyse – muzikinis festivalis „Positivus“, vykstantis kaimyninės Latvijos pakrantės miestelyje Salacgryvoje. Septintą kartą organizuojamas renginys šiemet pirmą kartą vyko tris dienas, tad susirinkę klausytojai turėjo galimybę mėgautis kaip niekad turtinga programa ir sekmadienį.
Dieną – švelni muzika ir „Kurak“ debiutas Latvijoje
Įdienojus pagrindinės festivalio scenos siūlė susipažinti su keletu alternatyvaus roko kolektyvų, kurių skleidžiami garsai labiau tinkamesni tykesniam sėdinėjimui ant žolės. Būtent taip galima apibūdinti grupe „French Films“, pateikusią trankų ir nerūpestingą nepriklausomo roko grojaraštį, kolektyvą „No Ceremony///“, kuris atliko svajingą sapnų-pop melodijų rinkinį ar liūliuojančią „Suuns“ psichodeliką. Priešingai grubesni ir triukšmingesni ansamblio „Team Ghost“ triukšmo srautai išbudino klausytojus.
Romesnę atmosferą aplink kūrė lietuvaičiai „Kurak“, kurių palaikyti susirinko gausus būrys tėvynainių. Pakaitomis ant scenos lipo visi projekto vokalistai – Markas Palubenka (kaip solo atlikėjas koncertavęs ir šeštadienį – aut. past.) Karolis Ramoška ir Eglė Sirvydytė. Vakarėjant „I Love You“ palapinėje taip pat pasirodė ir perspektyvus jaunuoliai iš Vilniaus „Without Letters“. Itin gausiai šiemet festivalį lankę estai sekmadienio vakarą susibūrė jaukiam indie folk „Odd Hugo“ koncertui. Pučiamųjų garsais praturtintos, melancholiškos dainos pritraukė nemažai klausytojų. Visi norintys išklausyti jų melodingų kūrinių netilpo po palapinės stogu.
Svarbiausių vakaro pasirodymų sąrašą atidarė energingas britų jaunuolio Tomo Odelio pasirodymas. Žiūrovai turėjo galimybę išgirsti žymiausius atlikėjo kūrinius, o taip pat ir bitlų klasikos „Get Back“ versiją. Nors muzikaliai šio vaikino skambesys ir nėra itin išskirtinis, tai atpirko šiltas ir nuoširdus jo bendravimas su publika, kurią daugiausiai sudarė jaunesnio amžiaus merginos.
Ganėtinai panašią auditoriją pritraukė ir Niujorko hipsteriai „Darwin Deez“. Ketveriukė savo paprastučių kūrinių intarpuose demonstravo savuosius choreografijos sugebėjimus. Šie jų pasišokimai atrodė kur kas įdomesni už ganėtinai nuspėjama grupės skambesį.
Nuo bliuzo iki melancholiškos „The XX“ muzikos
Festivalio organizatoriai dar prieš renginį teigė, jog Michael‘o Kiwanukos vizitas Salacgryvoje yra vienas iš labiausiai intriguojančių šių metų programos aspektų. Galima tik pritarti: tradicinio bliuzo, soul ir rokenrolo atlikėjo koncertas savąją atmosfera priminė hipišką Vudstoką, su trupučiu Eriko Claptono, Džimio Hendrikso, Van Morissono ir kitų klasikinių atlikėjų motyvų. Nepaisant fakto, jog Kiwanuka žengia dar tik pirmuosius savo sėkmingos karjeros žingsnius, muzikantais jau dabar išsiskiria savo profesionalumu ir laisvumu scenoje.
Antrą kartą festivalyje viešintys „Two Door Cinema Club“ susirinkusiems atliko beveik pusantros valandos trukmės nuotaikingą programą su kuokštu savo puikiai pažįstamų hitų. Kita vertus, į jaunesnę auditorijos dalį orientuotas jų skambesys pasižymi ir tam tikra monotonija bei kiek perdėm identiškomis kūrinių struktūromis. Rodos, daugeliui mažiau svarbių festivalio kolektyvų suteikus tokias pat technines galimybes, jie pasirodytų neprasčiau. Visgi pagrindinis grupės uždavinys buvo kurti vakarėlį ir šokdinti gausiai jų palaikyti susirinkusius žiūrovus ir tai jiems puikiai sekėsi.
Priešingai, melancholiškos ir niūrios „The XX“ dainos kūrė kardinaliai priešingą atmosferą. Tamsiuose kostiumuose paskendę grupės vokalistai sau būdingu išskirtiniu stiliumi pamažu deklamavo savo kūrinius, apgaubtus išraiškingomis ir stipriomis gitaros ir elektronikos melodijomis. Ypač įspūdingai suskambėjo jų hitas „Crystalized“. Neabejotinas koncerto, o greičiausiai ir viso festivalio kulminacijos taškas – instrumentinė jų debiutinio albumo įžanga „Intro“, iš pakilaus snūdesio pažadinusi visą minią. Kūrinių metu sceną papuošė milžiniškas lazeriais suformuotas grupės ikso simbolis.
Puikiai suorganizuotas festivalis
Septintą kartą vykęs „Positivus“ festivalis uždarė vartus pakilia nata. Šiemet renginys išsiskyrė itin apgalvota ir sėkmingai viso renginio metu funkcionavusia organizacija: išskyrus kempingo dušus, lankytojams praktiškai neteko spiestis jokiose eilėse, paprastai būdingomis tokio pobūdžio ir masto renginiams. Akivaizdžiai patobulėta ir scenografijos, techninių garso ir vaizdo galimybių sferoje – tiek „Sigur Ros“, tiek „The XX“ koncertai tapo įspūdingu reginiu net ir ne patiems didžiausiems šių kolektyvų fanams. Nors organizatoriai dar nepateikia oficialių skaičių, neabejotina, jog festivalis pritraukė rekordinį lankytojų skaičių (pernai „Positivus“ aplankė apie 25,000 lankytojų - aut. past.).
Atgrasančios orų prognozės viso savaitgalio metu taip pat neišsipildė – lietus tik trumpam atgaivino dulkėse skęstančią festivalio zoną sekmadienio paryčiais. Visgi, paprastai liepos mėnesį labiausiai sušylanti Baltijos jūra šiemet Salacgryvos pakrančių šiluma nelepino. Geriausius įspūdžius ir prisiminimus palikęs renginys privertė su nekantrumu laukti ir sekti kitų metų naujienas – miesto savivaldybė ir renginio organizatoriai neseniai pasirašė ilgametę bendradarbiavimo sutartį, tad panašu, jog „Positivus“ ir toliau tobulės bei augs.