Japoniška grožio formulė: pagarba detalėms, atidumas tradicijoms

Japonė / 123rf.com nuotr.
Japonė / 123rf.com nuotr.
Šaltinis: „Laimė“
A
A

Visa, kas gaminama Japonijoje, yra siejama su naujausiomis technologijomis, mokslo pažanga ir aukščiausia kokybe. Ne išimtis ir šios šalies kosmetika. Kruopštieji japonai net į odos priežiūrą, kaip, beje, ir į daugelį dalykų, stengiasi žvelgti filosofiškai, o unikalūs šiuolaikinio mokslo laimėjimai derinami su senovės Rytų išmintimi.

Japonų rašytojai ir poetai, garsėjantys lakoniškumu, netaupė žodžių apibūdindami moters grožį, pirties subtilybes ar mylimosios ausis. Jų nuomone, kalbant apie tai negali būti atsitiktinių, nereikalingų detalių. Šalyje nuo senų senovės egzistavo grožio kultas, net mažos mergaitės buvo mokomos įvairiausių kūno puoselėjimo paslapčių. Moters išorė buvo prilyginama ant plonyčio ryžių popieriaus idealiai nupieštiems hieroglifams, kuriems sukurti reikia nemažai pastangų, kantrybės ir kruopštumo.

Pasak japonų, kiekvienas darbas ar veiksmas turi atitinkamą prasmę ir yra savaip patrauklus. Lygiai taip pat nuostabu yra viskas, ką regime, jaučiame; susižavėjimo objektu gali tapti net įspūdis, kurį patiriame žiūrėdami į tekančią saulę, gėlės žiedą, akmenukus pajūryje. Grožis slypi visur, tačiau jam būdingas praktiškumas. Vadovaujantis tokia nuostata, net patys paprasčiausi ir nereikšmingiausi, vakariečių akimis, dalykai rytiečiams tampa savotišku ritualu, padedančiu siekti harmonijos su aplinka. O tai, remiantis japonų kultūra ir tradicijomis, labai svarbu.

Pasak japonų, kiekvienas darbas ar veiksmas turi atitinkamą prasmę ir yra savaip patrauklus. Lygiai taip pat nuostabu yra viskas, ką regime, jaučiame; susižavėjimo objektu gali tapti net įspūdis, kurį patiriame žiūrėdami į tekančią saulę, gėlės žiedą, akmenukus pajūryje. 

Pirmasis daugiau nei 130 metų darbo patirtį turinčios kompanijos „Shiseido“ prezidentas dažnai sakydavo, kad kosmetikos priemonės privalo atrodyti prabangiai – pradedant pakuotėmis, indeliais ar flakonėliais, sukonstruotais taip, kad būtų smagu laikyti rankose, ką jau kalbėti apie juose esančių priemonių naudojimą. Odos priežiūros produktai turi užtikrinti malonumą ir gerą savijautą. Tai lyg pakylėtų pojūčių akimirka; švelnumo, kvapų ir spalvų sukeltos teigiamos emocijos. Taigi vienu metu patenkinami visi odos poreikiai ir apima nenusakoma palaima, nes kosmetikos priemonių kvapai kartu veikia ir nuotaiką.

Neišsemiami gamtos lobiai

Anot japonų, žmogus neturėtų prarasti darnaus ryšio su gamta. Minėtosios „Shiseido“ kompanijos, įkurtos 1872 metais, pavadinimas aiškinamas taip: „Gerbk galybę žemės, kuri tave maitina ir palaiko.“ Kosmetikai taip pat galioja nuostata, kad viskas, kas tepama ant veido ar kūno, turėtų būti valgoma. Štai „Shiseido“ naudojama hialurono rūgštis išgaunama iš gaidžių skiauterių, „Kenzoki“ kūno šveitiklyje yra ryžių ekstrakto. Abrikosų kauliukuose esančių medžiagų savybę atnaujinti epidermio ląsteles atrado irgi japonų kosmetikos kompanija „Kanebo“. Moliūgų sėklų ekstraktas, veiksmingai stabdantis saulės spindulių sukeltą odos senėjimą, – viena iš „Menard“ priemonių veikliųjų medžiagų.

Prancūziškas japonų kosmetikos pavadinimas „Cle de Peau“ simbolizuoja devynis fermentus, „atrakinančius“ biologines odos „spynas“. Daugelis pasaulyje žinomų japonų kosmetikos gamintojų laikosi gamtos teikiamų gėrybių tobulinimo taikant naujausias technologijas strategijos. Dar viena japoniškos kosmetikos ypatybė – priemonės, tenkinančios konkrečios šalies ar regiono moterų poreikius. Pačioms japonėms svarbiausia – odos balinimas, tačiau šioje šalyje pagaminta kosmetika tinka net atogrąžų, Afrikos žemyno ar Sibiro platumų gyventojoms. Kol viena ar kita kosmetikos linija pasiekia atitinkamus planetos regionus, praeina ilgi mėginimų laikotarpiai: savanorės daug laiko praleidžia patalpose, kuriose yra sukurtas tam tikro regiono klimatas.

Gražinimosi esmė

Japonijoje įprasta viską daryti iš lėto, neskubant. Kitaip tariant, viskam yra savas laikas. Tai galioja ir grožio procedūroms. Japoniškas receptas – pajusti ir pamatyti, kaip oda tampa kašmyro švelnumo, kiekvieną minutę gražėja, nes kosmetikos priemonės ją ramina kaip bambuko lapuose šnarantis vėjas, glosto kaip karališkojo šilko prisilietimas. „Kanebo“ pateikia europietėms dvejopą veido valymo programą. Norint gaiviai pradėti dieną, patariama naudoti vadinamąsias antrojo žingsnelio priemones, kurios švelniai plauna odą, žadina geras emocijas ir šalina rytinę įtampą. Vakarui skirtos abiejų žingsnelių valomosios priemonės: pradžioje oda nušveičiama pirmojo žingsnelio priemonėmis, paskui dar kartą nuvaloma ir palepinama rinktiniais komponentais, pritaikytais pagal odos tipą.

Dar viena japonų kosmetikos gamintoja – kompanija „Annayake“ pateikia kasdienį odos priežiūros ritualą, padalytą į atitinkamas akimirkas. Tyrumo akimirka skiriama įvairioms valomosioms procedūroms; ramybės – veido masažui, gaivinimui ir atpalaidavimui; tobulumo – maitinimui, drėkinimui, stangrinimui ar jauninimui (atsižvelgiant į odos poreikius). „Kenzoki“ priemonės taip pat įkvepia norą odos priežiūrą paversti maloniu ritualu: pavyzdžiui, rytą lotosų vanduo nusileidžia ant veido gaiviu debesiu ir švelniai pažadina odą, kūnui energijos akimirksniu suteikia kvapūs ledukai, kurie, sušilę nuo jūsų temperatūros, virsta gaivinamuoju skysčiu. Šios kompanijos šaldomąjį paakių kremą su imbierų sultimis prieš naudojimą patariama atšaldyti – tada suaktyvėja jo poveikis ir oda tonizuojama.

Dėmesys ne tik kūnui

Japonai labai reiklūs prekės išvaizdai, jau nekalbant apie kokybę. Daug laiko praleisdami parduotuvėse, jie iki mažiausių smulkmenų apžiūri kiekvieną daiktą. Gamintojai stengiasi jiems įtikti. Antai „Menard“ patalpų, kur gaminamos kosmetikos priemonės, ore dulkių kiekis neviršija 1000 dalelių kubiniam centimetrui (įprastame prekybos centre jis siekia apie 2 milijonus kubiniam centimetrui). Visi kremai induose maišomi tik į vieną pusę, kad į juos patektų kuo mažiau mikrobų. Taip pat draudžiama šiose patalpose kalbėti, nes burnos ertmėje yra susikaupę daugybė bakterijų. Konvejeriui išskirsčius pudrą į dėžutes, jų dangteliai dar perbraukiami steriliais šepetėliais, o lūpų dažai pakuojami tiesiog rankomis.

„Kenzoki“ kosmetikos priemonės turi natūralaus augalų vandens, kuris išgaunamas nenaudojant jokių cheminių medžiagų. Teigiama, kad japonai sugeba raukšles išlyginti be botokso, odą balinti – be specialių aparatų. „Kanebo“ laboratorijose sukurtas antioksidantas OH akceptorius žalingą laisvųjų radikalų poveikį naikina daug veiksmingiau nei vitaminas C. „Shu Unemura“ makiažo įrankiai gaminami iš ypač aukštos kokybės plieno, paviršius niekuo nepadengiamas, kad nekiltų jokių alerginių reakcijų. Be to, jie tokie patogūs, jog sakoma, kad prie rankų paprasčiausiai prilimpa. Jų galima rasti kone kiekvienos japonės kosmetinėje, nepeikia net kino žvaigždės: Scarlett Johannson, Nicole Kidman, Kate Winslet. Japonės naudoja daug balinamųjų veido kremų ir losjonų, nes labai kremtasi dėl savo odos spalvos. Saulėtuoju metų laiku nesirodo gatvėje be skėčio ir stebisi, kad užsienietės deginasi saulėje.

Praustis vonioje? Tokia mintis japonei neateitų į galvą; prieš panyrant į ją (beje, vanduo Tekančios Saulės šalyje labai brangus) kūnas turi būti masažuojamas ilga, siaura šiurkščios medžiagos juosta tenugui. Tradicinė japonų vonia privalo būti karšta, stipriai garuojanti. Maudantis siekiama vienintelio tikslo – pailsinti kūną ir sielą, pasisemti energijos.

Japoniški kvepalai?

Dar praėjusio amžiaus pradžioje Japonijoje buvo įprasta kvepinti patalpas, o ne kūną. Dėl to japoniški kvepalai yra labai lengvi ir subtilūs. Ar lengva aprašyti aromatą, pripildžiusį šventyklos erdvę ar geišos buduarą? Kvepalų gamybai naudojami įvairiausi eteriniai aliejai ir labai reti augalai, pavyzdžiui, japoninės frezijos, augančios vienintelėje šalies saloje, hokaidinės rožės, kurių eterinis aliejus ne toks intensyvus kaip bulgarinių rožių. „Antianti“ pavyko sukurti visiškai natūralius kvepalus iš gėlių eterinių aliejų. Nedidelėje laboratorijoje, kurioje dirba 20 žmonių, gėliniai (lotosų, žibuoklių, gardenijų ir rožių) kvepalai „Gardenia“ gaminami rankiniu būdu. Šiuos ir kitus aromatus, panašiai kaip rūšinį vyną, kompanija išlaiko apie metus ir išleidžia ribotu 5000 egzempliorių tiražu. Tualetiniame „Menard“ vandenyje „L’Eau de Kasaneka“ naudojamas muskusinių hibiskų sėklų, dizainerio Yohji Yamamoto kvepaluose – liepžiedžių, „Issey Miyake“ – pelargonijų, „Kenzo“ – mėtų eteriniai aliejai. Japonų kilmės dizainerė Hanae Mori savo vardo kvepalų kompoziciją paįvairino mėlynių, šilkmedžių uogų, žemuogių kvapais. Ne veltui japonų išmintis teigia: „Gerai įsižiūrėkite, ir tai, ką manėte esant įprasta, pavirs stebuklu.“ Pavyzdžiui, bambukų kvepalai „Bamboo Fragrance“, sukurti „Kanebo“, ne tik suteikia galimybę pasijusti gerai, bet ir leidžia odai pražysti.