„Jaunųjų liūtų“ konkurso finalas: lietuvės ieškojo idėjos, kaip išgelbėti Žemę
Įpusėjus svarbiausiam kūrybiškumo festivaliui „Kanų liūtai“, trečiadienį prasidėjo „Jaunųjų liūtų“ konkurso finalas skaitmeninėje kategorijoje. Šiemet Lietuvai Kanuose atstovauja nacionalinį konkursą laimėjusios agentūros „Imagine“ komanda – Aistė Jakimavičiūtė-Bikauskė ir Ugnė Balčiūnaitė.
Skaitmeninę užduotį šiais metais pateikė viena didžiausių nepriklausomų gamtosaugos organizacijų „WWF“, veikianti beveik 100 šalių. Organizacija turi virš penkių milijonų rėmėjų, padedančių atkurti gamtą ir spręsti pagrindines gamtos nykimo priežastis, ypač maisto sistemos ir klimato kaitos srityse.
Paskutiniu metu organizacija aktyviai ieško būdų, kaip pritraukti nuolatinių lėšų, todėl ir „Jaunųjų liūtų“ užduotis buvo susijusi su šia problema. Konkurso dalyviai turėjo pasiūlyti skaitmeninės kampanijos idėją, kaip padidinti finansinių narysčių su mėnesine aukos įmoka skaičių, skirtų paremti organizacijos „WWF“ veiklą.
Užduoties auditorija – Mileniumo karta, negalinti išgyventi be išmaniojo telefono ir interneto. Tyrimai rodo, kad šie vartotojai nenori įsipareigoti ilgalaikėmis mokamomis prenumeratomis, planais ar narystėmis. Jie mieliau renkasi vienkartinius mokėjimus negu ilgalaikius finansinius suvaržymus. Gyvena čia ir dabar, nenorėdami planuoti ir jaudintis dėl ateities.
Šiemet didžiausias konkursas dalyvių skaičiumi vyksta „Jaunųjų liūtų“ skaitmeninėje kategorijoje – dalyvauja virš 60 komandų. Pasak lietuvių, gamtosauga yra populiari tema, apie kurią ne vieną kartą kalbėta ir pasiūlyta daug gerų idėjų. Pradėjus spręsti užduotį, laukė nemenkas iššūkis – nepasiduoti pirmoms idėjoms.
„Perėjome visas kūrybinio proceso stadijas. Iš pradžių džiaugėmės, kad turime daug idėjų. Po to niekaip negalėjome išsirinkti vienos. Kai išsirinkome ir pradėjome vystyti kampaniją, supratome, kad tai yra visai prastas pasirinkimas. Tą akimirką apėmė panika. Tuomet dar kartą ramiai permąstėme, kad visgi nebloga idėja. Tačiau tada pamatėme, kad beveik nebeliko laiko. Spaudėme iš savęs viską iki paskutinės minutės“, – įspūdžiais dalijosi Aistė Jakimavičiūtė-Bikauskė.
Merginos sukūrė skaitmeninę kampaniją pavadinimu „Mums gyventi liko daugiau negu Žemei“(„Earth’s expiration date is sooner than yours“).
„Mes, Mileniumo karta, esame pakankamai jauni žmonės. Žemės planetos kataklizmas prognozuojamas 2050-aisiais. Buvo labai svarbu atkreipti Mileniumo kartos dėmesį į šią datą, kuomet daugumai tai galėtų būti karjeros aukštuma ir „aukso amžius“. Ši data ir tapo mūsų kampanijos pavadinimu „Žemės išnykimo data yra anksčiau negu tavo“. Žinutę rodome ant garsių gamtos vietų nuotraukų, tokių kaip Amazonės džiunglės, ir rašome jų išnykimo datą. Visi vizualai su prierašais turi aktyvias nuorodas į internetinę platformą su žaidimu, kur kiekvienas, mokėdamas mėnesinę narystę gali kurti savo Žemės planetą – sodinti medžius, pasirūpinti vandens telkiniais ir kitais organizacijos „WWF“ saugomų sričių objektais.
Žaidimo užduotis – užauginti kuo didesnę planetą su kuo daugiau gyventojų. Mes rėmėmės kompiuteriniu žaidimu „Minecraft“, kuris dabar ypač populiarus tarp Mileniumo kartos atstovų. Mūsų pasiūlytas žaidimas būtų interaktyvi forma kiekvieną įtraukti asmeniškai, pasiūlant pramoginį turinį ir, tuo pačiu, parodant, kiek iš viso yra tokių bendraminčių – globalios bendruomenės, prisidedančios prie Žemės išsaugojimo. Prasmingiausia tai, kad kol žaidi, organizacija „WWF“ iš tiesų saugo tuos objektus“, – pasakojo Ugnė Balčiūnaitė.
Viena pagrindinių žaidimo žinučių – kiekvienas vartotojas finansine parama gali atitolinti Žemės išnykimo datą ir tuo pačiu – pailginti savo gyvenimo trukmę.
Papildomas skaitmeninis kampanijos sprendimas – mobilioji aplikacija, papildyta virtualia realybe. Veikimo principas – su telefono kamera skenuoti aplinkinius gamtos objektus, rodant jų skirtingas išnykimo datas.
Komanda užduoties atlikimui turėjo visą trečiadienio dieną. Šiandien merginos pirmosios pristatinėjo idėją vertinimo komisijai. Nors pasiūlyta idėja nepateko į dešimtuką, lietuvės džiaugiasi gavusios neįkainojamą patirtį ir susirinkusios daug vertingų įžvalgų „Kanų liūtų“ festivalio pranešimuose.
Aistė Jakimavičiūtė Bikauskė ir Ugnė Balčiūnaitė į „Jaunųjų liūtų“ konkurso finalą Kanuose pateko laimėjusios nacionalinę atranką Lietuvoje. Tą kartą agentūros „Imagine“ komanda pasiūlė geriausią idėją, kaip išjudinti aukoti nepratusį jaunimą ir kartu aktyviau kovoti su emociniais sunkumais. Užduotį pateikė „Jaunimo linija“ ir trijų mobiliojo ryšio operatorių plėtojama programėlė „MoQ“.