Jubiliejinio „Kino pavasario“ naujienos: naujas logotipas, svetainė ir kalėdiniai siurprizai
Kitais metais vienas svarbiausių kino renginių Lietuvoje „Kino pavasaris“ švęs garbingą sukaktį. Sinefilų pamėgtai šventei – jau dvidešimt metų. Ir nors iki festivalio pradžios liko dar keli mėnesiai, jo organizatoriai jau dabar ruošiasi neeiliniam gimtadieniui – 2015-uosius „Kino pavasaris“ pasitiks kaip reikiant atsinaujinęs.
Savo kalboje ji prisiminė pirmuosius „Kino pavasario“ renginius Lietuvoje. Dar 1994 metų rudenį iš užsienio kino mylėtojų ji sulaukė pasiūlymo rengti kino festivalį, kuriame savo darbus galėtų pristatyti jauni Europos režisieriai. Tuomet tarp jiems atstovavusių šalių buvo minima Didžioji Britanija, Prancūzija. Tačiau V.Ramaškienės dėka sąraše atsirado ir Lietuvos vardas.
Dešimt metų festivalis neturėjo nei logotipo, nei vinjetės, tačiau 2005-aisiais buvo nuspręsta visa tai įprasminti. Tuomet grafinio dizaino meistras Aidas Urbelis sugalvojo sukurti geltoną, saulę imituojančią išsitaškiusių dažų dėmę su kino juostą primenančiais akiniais.
„Praėjo dešimt metų ir Aidas paklausė manęs ar nenorėtume atsinaujinti? Juolab, kad tokia graži proga – 20 metų“, – kalbėjo V.Ramaškienė. Pasak jos, senasis logotipas jai itin brangus, todėl prie naujovių teks priprasti palaipsniui. Nepaisant to, ji labai džiaugėsi pokyčiais.
Kitų metų kovo 19–balandžio 2 dienomis vyksiantis renginys jau šiandien pristatomas naudojant naują, minimalistinį ir kiek griežtesnį logotipą. Jame vaizduojamos šešios, tarpusavyje sujungtos kino juostos. „Panaudojau šiaurietišką dimensiją. Norėjome, kad dizainas atstovautų Šiaurės Rytų Europos krypčia. Be to, norėjosi solidesnio, brandesnio – juk 20 metų, festivalis jau išaugo iš vaikiškų kelnyčių“, – juokėsi idėjos autorius A.Urbelis.
Renginyje taip pat buvo pristatyta ir nauja festivalio vinjetė. Jos kūrėjai užsiminė apie norą išvengti kino klišių, todėl į procesą stengėsi pažvelgti originaliai. „Mus įkvėpė „varnėnų susibūrimu danguje“ vadinamas reiškinys. Pats festivalis – taip pat savotiškas susibūrimas metuose. Tiek režisierių, tiek filmų, spalvingos publikos“, – sakė viena iš kūrėjų Eglė Šlipaitytė. Vinjetę režisavo Mantas Skrupskelis, muzika jai kūrė Jonas Jurkūnas.
Drauge su artėjančiu „Kino pavasariu“ atsinaujina ir festivalio interneto svetainė kinopavasaris.lt. Pasak vieno iš jos kūrėjų Justino Rastausko, didžiausias dėmesys čia skiriamas patogiai informacijos paieškai. Minimalistinis svetainės dizainas pritaikytas ir naršyti mobiliuosiuose įrenginiuose: planšetėse bei mobiliuosiuose telefonuose. Tiek įprastoje, tiek mobilioje versijoje bus pateikiamos tos pačios naujienos.
Spaudos konferencijos metu žodį tarė ir festivalio vykdantysis direktorius Algirdas Ramaška. Jis pristatė dar vieną naujieną – galimybę iš anksto įsigyti festivalio filmų abonementą, kurį pavadino „Sielos eliksyru“. „Tai – daugelį metų brandinta idėja. Vis sulaukdavome klausimų, kodėl nesudarome galimybės Kalėdų proga savo artimiesiems padovanoti bilietų į pavasarį vyksiantį festivalį. Dabar tai tapo įmanoma“, – sakė jis.
Po pristatymo kviestiniai svečiai turėjo išskirtinę galimybę iš anksto pamatyti režisieriaus kanadiečių režisieriaus Deniso Villeneuve‘o juostą „Priešas“ – ji yra įtraukta į pavasarį vyksiančio festivalio programą.
Tarp jų buvo galima pamatyti Lolitą Bytautaitę ir Deivydą Rimkevičių, Živilę Vaškytę-Lubienę, Audronių Ažubalį su žmona Loreta, Vytautą Juozapaitį su žmona Egle, Dalią Teišerskytę ir daugelį kitų.
Festivalis „Kino pavasaris“ duris atvers kovo 19-ąją ir tęsis iki balandžio 2 dienos.