Jūreivių keliai ir kranto mados: stilius, išnyrantis kasmet, šoktelėjus termometro stulpeliui

Antrojo pasaulinio karo metais Holivudas pateikė daug tokių filmų – atitrūkusių nuo realybės, bet keliančių jūreivių dvasią: 1942-ųjų „The Fleet’s In“ su Dorothy Lamour centre / Vida Press nuotrauka
Antrojo pasaulinio karo metais Holivudas pateikė daug tokių filmų – atitrūkusių nuo realybės, bet keliančių jūreivių dvasią: 1942-ųjų „The Fleet’s In“ su Dorothy Lamour centre / Vida Press nuotrauka
Julė Šiurkutė
Šaltinis: Žurnalas „Legendos“
A
A

Niekas neklausia, kodėl vasaros – žalios, o žiemos – baltos. Yra dalykų, kurie savaime suprantami. Madoje, kur viskas numatoma iš anksto, irgi esama tokių neišvengiamų momentų. Pavyzdžiui, JŪRINIS STILIUS, išnyrantis kasmet, šoktelėjus termometro stulpeliui.

Paprasčiausia jūrinį stilių sieti su vasara, nes tam nereikia įrodymų: Vilniuje, Nidoje, Nicoje vos atšilus atsiranda šimtai baltų kelnių ir palaidinių bretonių. Bet mados sąsajos su jūra nėra tokios paprastos, kaip atrodo: dizaineriams norisi, kad šis stilius asocijuotųsi su bangų mūša, romantika, nuotykiais. Todėl įprastose pavasario–vasaros kolekcijose jūros motyvų nebūna daug. Jie taupomi kitiems kartams – didžiųjų mados namų kurortinėms ir kruizinėms kolekcijoms.

Jeanas Paulis Gaultier įterpia dryžių net į haute couture kolekcijas, ir moterys supranta jo siunčiamas žinutes: jūrinis stilius yra prabanga. Viena vertus, kruizų ir kurortų modeliai labiausiai domina pasiturinčias klientes, kurios leidžia žiemas šiltuose kraštuose ar mirksta laivų baseinuose. Kita vertus, net kukliai tarnautojai dryžuoti marškinėliai reiškia laisvę, nes darbe ji tokių vilkėti negali... Įdomu, kad kurortinių kolekcijų modelius noriai perka Kosta Rikos kreolės, Dubajaus arabės ir kitos turtingos damos, kurių visas gyvenimas – nesibaigianti vasara; ir joms tie drabužiai yra pabėgimas nuo rutinos, reiškia poilsį, atsipalaidavimą.