Jurga ir Paulius Jurkevičiai: „Lietuviams vis dar atrodo, kad mada ir gastronomija – nesuderinami dalykai“

Jurga ir Paulius Jurkevičiai / Irmanto Gelūno nuotr.
Jurga ir Paulius Jurkevičiai / Irmanto Gelūno nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Maistas ir mada – du žodžiai, kurie viename sakinyje, rodos, niekuomet nevartojami. Mados industrijos atstovės stengiasi laikytis nuo maisto kuo atokiau, o maisto gurmanai retai kada kreipia dėmesį į už lango siaučiančias mados tendencijas. Tačiau Italijoje gyvenantys žurnalistai, aukštosios mados ir aukštosios gastronomijos žinovai Jurga ir Paulius Jurkevičiai, nusprendė įrodyti, kad tai ne tik suderinami, bet ir tarpusavyje derantys dalykai. Trečiadienio vakarą pora vilniečiams pristatė analogų neturintį renginį „Aqua, vino&fashion“.

„Prieš šį renginį Lietuvoje mes organizavome septynis renginius, skirtus aukštajai gastronomijai (mokslas studijuojantis ryšį tarp maisto ir kultūros. Gastronomija priskiriama prie socialinių mokslų – aut. past.). Visas mūsų dėmesys – nuo pradžios iki galo – buvo skiriamas itališkai vakarienei. O šį kartą mes nusprendėme tai, ką darėme anksčiau, sujungti su mada. Trumpiau tariant, padaryti tai, ko nėra buvę Lietuvoje. Mat mums patinka laužyti taisykles“, – su šypsena savo naują projektą portalui Žmonės.lt pristatė J.Jurkevičienė.

Moteris pasakojo, kad šia mintimi susižavėjo Milane, lankydamasi Auksiniame mados kvadrate įsikūrusiuose pret-a-porter (dėvimos mados – aut.past.) mados butikuose. Mat juose kartą per metus vyksta populiari mados ir skonio šventė „La Vendemmia“ (it. vynuogių derliaus nuėmimas), kuri, anot Jurgos, praktiškai išgelbėjo mados industriją nuo krizės.

„Ši šventė dizainerių kurtais drabužiais prekiaujančiuose butikuose imta organizuoti prasidėjus komerciniam štiliui. Nors juose visuomet buvo gausu turtingų pirkėjų, Italiją ištikus krizei, žmonės liovėsi pirkę. Tokiu būdu – pasikvietus ūkininkus, kurie pristato puikų vyną, sūrį ir kitą maistą – ji ir vėl buvo atgaivinta. Pagrindiniais butikų klientais tapo turistai, kurie išgėrę taurę vyno ir paragavę sūrio bei atsipalaidavę, vėl imdavo pirkti dizainerių kurtus drabužius“, – sakė Jurga.

Tiesa, Lietuvoje šis madą ir gurmanišką maistą jungiantis renginys buvo pristatytas ne kokiame nors butike, o „Hotel Kempinski Cathedral Squere“. Kol susirinkę svečiai mėgavosi aukštosios gastronomijos patiekalais, dizaineriai pristatė savo interpretacijas maisto tema.

„Lietuvoje manoma taip: vienoje pusėje yra maisto gerbėjai, o kitoje pusėje – mados garbintojai. Pastariesiems maistas nerūpi, nes jis kenkia figūrai. Mes siekiame parodyti, kad šios sritis gali būti ir yra tarpusavyje susijusios. Pasirinkome būtent tuos šalies dizainerius, kurie nėra abejingi maistui. Kęstas Rimdžius arba Sandra Straukaitė dalyvavo mūsų knygos pristatyme, o išgirdę šią idėją pasakė: „Darom!“ Mūsų tikslas yra edukacinis, kad ir kaip sudėtingai šis žodis skambėtų“, – portalui Žmonės.lt sakė Paulius Jurkevičius.

Ne vieną knygą parašęs žurnalistas sakė tikįs, kad Lietuvoje ši idėja prigis. Tereikia išmokyti tautiečius pažinti skirtingų šalių virtuvę, ne tik skonio receptoriais, bet ir kultūrine  prasme. Tokio pobūdžio renginį jis norėtų rengti ir kitais metais.

„Aš manau, kad mūsų auditorija yra keliaujantys, maistu ir mada besidomintys žmonės. Tokių Lietuvoje yra daug ir vis daugėja. Tad ilgainiui  toks maisto ir mados viename konceptas tikrai prigis“, – vylėsi P.Jurkevičius.

Renginio metu buvo pristatyti geriausi produktai: nuo vandens iki vyno. O vakaro metu savo interpretacijas skirtingų maisto produktų kontekste pristatė šalies dizaineriai: Jurgita Januškevičiūtė, Indra Dovydėnaitė, Sandra Straukaitė, Egidijus Sidaras, taip pat stilistas Kęstas Rimdžius.

Sandra Straukaitė, Jurgita Januškevičiūtė, Egidijus Sidaras ir Indra Dovydėnaitė
Sandra Straukaitė, Jurgita Januškevičiūtė, Egidijus Sidaras ir Indra Dovydėnaitė / Irmanto Gelūno / 15min nuotr.