Ką daryti ir ko nedaryti darbo pokalbio metu?

Darbo pokalbis / Fotolia nuotr.
Darbo pokalbis / Fotolia nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
2016-06-02 08:29
AA

Artėja darbo pokalbis? Nesijaudinkite, o tiesiog atkreipkite dėmesį į detales, kad viskas praeitų sklandžiai.

TAIP

Vilkėkite tinkamus drabužius. Prieš rengdamiesi į darbo pokalbį, apmąstykite, ką vilkėsite. Todėl pasidomėkite, koks stilius, aprangos kodas vyrauja galbūt būsimoje darbovietėje.

Turėkite savo CV kopiją. Taip, dažniausiai būsimi darbdaviai išstudijuoja tai, ką jūs parašėte, bet kopija pravers ne tik jiems, jeigu kartais jos neturėtų, bet ir jums. Po ranka turėdami jums reikiamą informaciją lengviau susikaupsite ir atsakysite į užduodamus klausimus.

Savo popieriams turėkite gražų segtuvą. Tikrai nekaip atrodysite, jeigu CV bus tiesiog popierius laikomas jūsų rankose. Verčiau jau įsekite jį tvarkingai ir dailiai, kadangi taip darote pirmąjį įspūdį darbdaviams.

Įvertinkite savo kūno kalbą. Ar elgiatės korektiškai ir taktiškai? O gal sudrimbate kėdėje ir atrodote vizualiai nepatraukliai, atstumiančiai? Jūsų sėdėsena, laikysena, akių kontaktas daro įtaką įvertinimui, todėl sukluskite ir stenkitės neperžengti dalykinio bendravimo ribų.

Į suktus klausimus apie savo silpnas vietas atsakykite tiesiai. Tai yra – nebandykite kvailai išsisukinėti, bandydami pasirodyti tuo, kuo nesate. Turėkite atsakymą į bet kokį klausimą remdamiesi savo patirtimi, įžvalgomis ir nuomone.

Į pokalbį atvykite laiku arba šiek tiek anksčiau. Jeigu vėluosite, tikrai nepaliksite gero įspūdžio. Juk gebėjimas planuoti laiką darbe yra išties svarbus dalykas, lemiantis sėkmę. Todėl pasilikite laiko nenumatytiems atvejams ir tinkamam pasiruošimui.

Pasirenkite tinkamus klausimus – tai yra tuos, kuriuos užduosite darbdaviui pokalbio pabaigoje. Taip pat būkite atidūs pokalbio metu, kad galėtumėte savo klausimyną papildyti pastebėjimais ir kitomis pastabomis, parodydami darbdaviui, kad klausėtės.

Padėkokite. Padėka už pokalbį – tai mandagus, dalykiškas ir korektiškas gestas. Kodėl nepasinaudojus proga palikti dar geresnį įspūdį?

TAIP PAT SKAITYKITE: Koks darbas jums tinka labiausiai pagal Zodiako ženklą

NE

Negalvokite, kad jūsų pokalbis baigiasi, kai atsistojate ir išeinate. Iš tikrųjų jis tęsis tol, kol visiškai paliksite pastato duris. Tai reiškia, kad turėtumėte būti mandagūs su kitais darbuotojais, apgalvoti savo pokalbius su aplinkiniais ir pan.

Pernelyg neatsipalaiduokite. Gali atrodyti, kad jūsų būsimi darbdaviai su jumis elgiasi kaip su geriausiais draugais ir jums norisi atsakyti tuo pačiu. Sustokite ir supraskite, kad visad turite išlaikyti dalykiškumą ir profesionalumą. Jokiu būdu nesielkite familiariai – vis dėl to, tai darbo pokalbis, o ne klasės draugų susitikimas.

Nekalbėkite prastai apie savo buvusius darbdavius. Tai siaubingai neprofesionalu ir nekorektiška, kadangi paliekate tikrai prastą įspūdį. Taip sukuriate ir negatyvią atmosferą, ir priverčiate kitus jaustis prastai.

Neateikite nepasiruošę. Nepasirodykite taip, lyg būtumėte mokyklinukai, neatlikę namų darbų. Tai labai matosi, todėl jeigu darbus jums įdomus ir svarbus, tuomet gerai apgalvokite savo žingsnius.

Neskubėkite girtis ar prašyti norimos algos, kol jūsų apie tai nepaklaus. Darbdaviai nori žinoti, ką jūs galite duoti įmonei, o ne tik sau.

Neišsigąskite, jeigu nežinote atsakymo į klausimą. Svarbiausia neparodyti savo sumišimo, baimės ir drovumo. Net jeigu nežinote, ką pasakyti, nesakykite – „nežinau“. Paprašykite, kad patikslintų klausimą, pasakykite tai, ką žinote, pabandykite paaiškinti, kaip ieškotumėte atsakymo. Blogiausiu atveju galite išsisukti pasakydami, kad pasidomėsite tuo po darbo pokalbio ir atsiųsite atsakymą. Gebėjimas rasti išeitį yra vienas svarbiausių dalykų, kuriuos įvertins bet kuris darbdavys.

Niekada nemeluokite. Neapsimeskite geresniu, išmanančiu daugiau tik tam, kad gautumėte norimą darbą, nes tokio elgesio darbdaviai netoleruos. Verčiau jau sakyti tiesą apie savo išsilavinimą, gyvenamąją vietą, atleidimo iš kito darbo aplinkybes ir pan.

Nekalbėkite apie savo problemas. Darbdaviams nepadarysite įspūdžio vardindami savo skaudulius ar skųsdamiesi dėl išaugusių kainų. Tiesiog tai ne vieta ir ne laikas kalbėti apie asmeninius jūsų potyrius.

TAIP PAT SKAITYKITE: 7 itin produktyvių žmonių įpročiai