Kaip lavinti mažylius? 3 veiksmingos metodikos
Kiekviena mama trokšta, kad jos vaikai iš juos supančios aplinkos pasiimtų kuo daugiau. Nereta domisi naujausiomis lavinimo metodikomis, žaisliukais, kurie atkreiptų mažylio dėmesį, knygelėmis... Tačiau dažnai ir pačios mamos pasiklysta tarp informacijos gausos. Štai keli patarimai, kurie visada pravers. Nuo ko pradėti?
1. Lavinkite smulkiąją motoriką
Teigiama, kad kuo daugiau mažyliai „dirba“ su pirščiukais, tuo greičiau pradeda vystytis jų kalba. Taigi, greičiausiai ne kartą susidūrėte su tokiu žaisliuku, į kurį reikia įstatyti skirtingų formų ir spalvų detales. Tokia užduotis mažyliams nėra pati lengviausia, tačiau įdomi ir įtraukianti. Savo piršteliais jie ilgai čiupinėja vieną ar kitą formelę ir bando jai surasti tinkamą vietą. Taip pat galite pasitelkti ir kitus žaidimus: žaisti su pirščiukais, rinkti akmenėlius lauke ar sagutes namie, žaisti virtuvėje su pupelėms, žirniais ir pan. (žinoma, akylai prižiūrint, kad nenurytų, nepaspringtų). Anot žinomo pedagogo Eduardo Seguino, toks žaidimas tiesiog idealiai lavina smulkiąją motoriką, vizualųjį aplinkos, formų suvokimą ir yra kur kas naudingesnis nei įmantrūs, brangūs šiuolaikiniai žaislai.
2. Klausome garsų
Nors kai kurie žaislai, skleidžiantys įvairius garsus, yra tikra nelaimė tėveliams, vaikučiams jie patinka. O ir pirkdami galite rinktis tokius, kurie skleidžia malonias ausiai daineles. Štai populiari vaikų raidos žinovė Sesil Lupan mano, kad muzika turi lydėti kiekvieną vaikučio žingsnį. Tiksliau tariant, mažylį reikia supažindinti su skirtingais garsais ir jų kontrastais: aukštais, žemais, dainuoti ir tyliai, ir garsiai, leisti klausyti ne tik gimtosios kalbos, bet ir užsienietiškų dainelių, atskleisti, kokius garsus skleidžia vienas ar kitas daiktas... Trumpai tariant, ir tėveliams pasitelkti kūrybiškumą – juk garsų mūsų pasaulyje yra tikra daugybė.
3. Leiskite mažyliui kurti
Marijos Montessori metodika tituluojama viena iš žymiausių visame pasaulyje. Jos esmė tokia, kad siūloma vaiką tinkamu metu pastūmėti į veiksmą ar kūrybą, bet patiems per daug nesikišti. Tegu mažylis pats renkasi, kada, su kokiu žaislu ir kiek ilgai nori žaisti, piešti, kurti, dainuoti... Suaugusiems vertėtų tik palaikyti vaiko susidomėjimą, šiukštu, neįkyriai ir be spaudimo.