Kalėdų „Pop Up“ organizatorės: Žodis „mugė“ mūsų renginiui nelimpa

Erika Paulauskė ir Ieva Marija Andrulytė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Erika Paulauskė ir Ieva Marija Andrulytė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
2016-12-04 14:10
AA

Iki švenčių liko 3 savaitės, didžiuosiuose miestuose viena po kitos startuoja ilgalaikės ir trumpalaikės mugės, tačiau nemažai kokybiško dizaino vertintojų laukia konkretaus renginio – pernai debiutavusio Kalėdų „Pop Up“, kuris Vilniuje vyks jau kitą savaitę, o į Kauną persikels dar po savaitės. Kaip pavyko suburti stipriausius Lietuvos kūrėjus, kokie ypatingi susitikimai ir įdomybės laukia šiemet, kalbėjomės su šio renginio organizatorėmis, bičiulėmis Erika Paulauske ir Ieva Marija Andrulyte.

Abi jos glaudžiai „draugauja“ su mada ir dizainu – Erika yra prekės ženklo „erikahoc“ įkūrėja, o Ieva – modelis, ne vieno mados butiko iniciatorė. Pakalbėti prie puodelio kavos susėdome sostinės kultūros bare „Kablys“ įsikūrusioje kavinėje, būtent šiame pastate gruodžio 10–11 dienomis ir vyks Kalėdų „Pop Up“, šiemet turėsiantis net 76 dalyvius. Į Kauną, „Tautos namus“, 63 įdomūs dizaineriai ir prekių ženklai sukvies gruodžio 17–18 dienomis.

– Ar seniai esate pažįstamos ir kaip, nepaisant prieššventinių renginių gausos, sugalvojot, jog reikia dar vieno?

– Erika: Su Ieva esame pažįstamos per Vilniuje veikiantį butiką „Jupė“, ten dirbdama ji pakvietė mane, kaip ženklo „erikahoc“ kūrėją. Tai buvo pirmasis ir pagrindinis butikas, kur buvo galima įsigyti „erikahoc“ kūrinių. Su savo prekės ženklu siekiu kokybės, tad pagalvojau, kad labai norėčiau Lietuvoje tokio renginio, kuriame būtų ne gėda dalyvauti kokybiškiems lietuviškiems prekės ženklams. Tokio, kuris turėtų savo veidą, konceptą, griežtus reikalavimus. Galima sakyti, kad mintis sukurti „Pop Up“ kilo iš asmeninių paskatų, nenorėjau dalyvauti tuo metu egzistavusiuose renginiuose. Taigi, pernai vasarą sukau mintį, kad reikia organizuoti tokį renginį pačiai, o rudeniop prie vyno taurės Ievai pasiūliau kartu realizuoti idėją, nes nenorėjau dirbti viena. Tada Ieva pasiūlė daryti renginį „Kablyje“ ir kitą dieną mes jau sėdėjome būtent čia ir kūrėm renginio planus (šypsosi).

– Kaip pavyko sukurti renginį, kuriam išties limpa epitetai „kokybiškas“, „kitoks“?

Nutarėme, kad suprasdamos ir matydamos, kiek Lietuvoje yra mados, dizaino, pačios atrinksime dalyvius pagal sumanytas renginio erdves, pagal kuriamo daikto kokybę, dizainerio aktualumą, populiarumą.

Erika: Tokia buvo pradinė idėja – renginys turi būti kokybiškas, nes kasmet mugių daugėja, tačiau jos visos nelabai turi savo veido. Dažnai atranka yra vieša, pretenduoja dalyvauti daugybė žmonių ir daugelis jų priimami. Mes pasirinkome visai kitą konceptą: nutarėme, kad suprasdamos ir matydamos, kiek Lietuvoje yra mados, dizaino, pačios atrinksime dalyvius pagal sumanytas renginio erdves, pagal kuriamo daikto kokybę, dizainerio aktualumą, populiarumą. Mums svarbu, kaip „Pop Up“ dalyvis pozicionuoja savo prekės ženklą, kaip jį augina. Labai norėjosi, kad tie dizaineriai, kurie investuoja, skiria daug laiko ir yra tikri kūrybininkai, staiga neatsidurtų šalia rankdarbininkų ar hobiu užsiimančių žmonių. Žinoma, nenurašome ir rankdarbių kūrėjų, ką tik startavusių dizainerių, tačiau jei įvairios mugės dera su lengvesne atranka, tai mes turim griežtus savo reikalavimus ir į kompromisus nesileidžiame.

– Kiek dizainerių, kuriuos kviečiate, darbų stilistika atitinka jūsų asmeninį skonį?

– Ieva: Stengiamės nuo savo skonio atsiriboti ir nors asmeniškumai, lyg ir galėtų šį tą lemti, nesyk viena kitą stabdėm „palauk, lyg ir ne mūsų stiliaus, bet turime turėti šį ženklą renginyje, nes gal tai gali patikti kitiems“. Žodžiu, neturi „Pop Up“ kokio nors vieno stiliaus.

– Erika: Nes mūsų stilius nėra toks jau visiems priimtinas, mes mėgstame minimalistiškesnius daiktus, mažiau raštų, spalvų. Tai jei vadovautumėmės savo skoniu, renginyje viskas būtų juoda balta (juokiasi). Mes savo stiliaus „Pop Up“ nedėliojame, mes dėliojame aktualiausius Lietuvos vardus. Svarbu, kad siūlomas daiktas būtų ne tik kokybiškas, bet ir dizaino objektas, atkreipiame dėmesį ir į tai, kiek dizaineris spėja su tendencijomis.

Erika Paulauskė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

– Šių metų Kalėdinis „Pop Up“​ bus antrasis, o jei skaičiuosime ir pavasario „Pop Up“​, trečias judviejų renginys. Ką keitėt, ko išmokot?

– Erika: Jau pirmas renginys turėjo būti geras, iškart nebuvo jokių išlygų kokybei. Pernai patikrinome „Kablio“ erdvę, su ja susigyvenome. Pavyzdžiui, akivaizdu, kad patalpos čia tamsokos, todėl reikia protingai dėlioti apšvietimą, patobulėjome ir su komunikacija.

Ieva: Manau, ir pati sistema susidėliojo, nes prieš pirmą renginį galėjom tik spėlioti, kaip viskas pavyks. Stengėmės daryti tai, kas geriausia, bet net pačiame renginyje visada yra dalykų, kuriuos turi išspręsti čia ir dabar.

– Kodėl pasirinkote būtent kultūros barą „Kablys“?

Ieva: Nes mums abiem patinka kontrastai, o šioje erdvėje jų yra, patinka industrinis stilius. Iki mūsų panašių renginių čia net nevykdavo, „Kablys“ ir mada daug kam nelabai derėjo.

Skatiname dalyvius būti kūrybiškus, kad Kalėdų „Pop Up“ būtų įdomus renginys, o ne tik pardavimo vieta. Juk galima čia ateiti ne ką nors įsigyti, bet pažiūrėti, nes tiesiog įdomu.

Erika: Įdomios erdvės leidžia pažaisti su renginio dalyvių išdėstymu. Šiemet jau turėsim ne 3, bet 4 erdves. Pirmoje bus maistas, interjero elementai, barai, eglutės knygynai. Antroje, kur šviesiau, juvelyrika ir galanterija. Trečia erdvė skirta madai, čia bus rūbai ir aksesuarai. Ir pagaliau ketvirtoji erdvė bus skirta butikams. Pamatėme, kad Lietuvoje yra keletas butikų, turinčių išskirtinių nelietuviškų prekių ženklų, kurių niekur kitur nerasi – galiu paminėti pavyzdžiui „V2 Concept Store“ ar „Skin on Skin“. Skatiname dalyvius būti kūrybiškus, kad Kalėdų „Pop Up“ būtų įdomus renginys, o ne tik pardavimo vieta. Juk galima čia ateiti ne ką nors įsigyti, bet pažiūrėti, nes tiesiog įdomu.

– Ieva: Manau, kad mums neblogai pavyksta, nes pačios visko norime. Todėl stabdom vieną kitą, perspėju „Erika, žinai, reikia neišleisti visų pinigų“ (juokiasi).

– Kodėl nutarėte Kalėdų „Pop Up“​ nuvežti ir į Kauną?

– Erika: Nes manome, kad vilniečiai jau išlepinti, jiems viskas – kas geriausia. Žinoma, nekukliai pasakysiu, kad ir Vilnius tokio renginio, kaip mūsų, neturėjo, tačiau mugių jau buvo nemažai. Pagalvojome, kodėl Kaune nepanaudojus to paties principo.

– Ieva: Juolab kad Kaune verda gyvenimas, atsidaro daug naujų kavinių, restoranų, kitų vietų. Smagu, kad plečiamės, net ir dizaineriams malonu turėt galimybę nuvažiuoti į Kauną, praplėsti auditoriją. Kaune ženklų bus kiek mažiau, tačiau atsiras tokių, kurie dalyvaus tik ten – pavyzdžiui, baldus, interjero detales kuriantys „Iddo Living“, tekstilės gamintojai „Spindle Side“.

Erika Paulauskė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

– Erika: Labai stengiamės, jog patys stipriausi dalyviai būtų abiejuose miestuose. Kaune turėsim gerai Lietuvoje žinomus vardus, kurie šiame mieste iki šiol gal apskritai nėra matyti, pavyzdžiui, Andrew Mikšys, „Passport“ žurnalas, Simona Samojauskaitė, Renata Mikailionytė, Kristina Kruopienytė, „Naked Bruce“, „Soiree“, „Tie kepėjai“. Kaune irgi bandom kurti tą patį jaukumo, asortimento gausumo įspūdį, bus „Pop Up“ kavinė, desertinė, mini restoranas, poilsio erdvė, kad nebūtų tik nuolatinis lėkimas ir šlavimas.

– Kalėdų „Pop Up“​ orientuotas į šventes, dovanas, tačiau nemažai žmonių purtosi vartojimo skatinimo prieš šventes. Ką jiems atsakytumėt, ar jiems būtų ką veikti jūsų renginiuose?

Ieva: Aš pati esu prieš beprotišką pirkimą, o mes net skatiname požiūrį, kad svarbu ne kiekybė, o kokybė. Šiaip ar taip, Kalėdų „Pop Up“ bus galima rasti visko – nuo įdomaus dizaino daiktų iki originalios pieštos atvirutės, čia atėjęs remsi ne korporacijas, tinklus, bet nepriklausomus menininkus, kūrėjus.

Erika: Pas mus bus medaus, kavos, aliejaus, dalykų, kurie suvalgomi, kurie nestovi kur nors nevartojami. Galų gale, čia atėjus, nebūtina eiti į mados salę, jei neįdomu, nesinori. Gali ateiti kaip į renginį ir būti pirmoje salėje, mėgautis skaniais, kokybiškais dalykais – pyragais, sausainiais. Kaip ir Ieva, manau, kad tokio pobūdžio renginys, kai dalyvauja vietiniai dizaineriai, gamintojai, tik dar atrenkami ir kokybiški produktai, kaip tik skatina vartoti atsakingiau. Raginame per Kalėdas padovanoti kokybišką ilgaamžiškesnį daiktą, o ne bėgioti po prekybos centrus ir dovanoti nereikalingas, negeidžiamas dovanas.

Erika Paulauskė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

– Dalyvių bus beveik 100, gal galite paminėti, į ką atkreipti dėmesį šiemet, gal turite ypatingų naujienų?

– Erika: Žinoma! Pirma naujiena, kad bent jau Vilniuje turėsime Juozo Statkevičiaus kurtų aksesuarų, puikiai tinkančių dovanoms, dalis jų bus net iš naujosios kolekcijos. Taip pat paminėčiau „Passport“ žurnalą, nes, manau, kad būtent taip – per žmones – turi būti reprezentuojama Lietuva. Džiaugiamės ir juvelyro Tauro Blaževičiaus dalyvavimu, didžiuojamės, kad turėsime papuošalų su briliantais (šypsosi). Man visada labai patinka tie dalyviai, kurių niekur kitur nerasi, o tokių daug – Renata Mikailionytė, Benas Staškauskas, butikas „Skin on Skin“…

– Ieva: …„House of Naive“. Dar pirmąsyk dalyvauja menininkas Vladas Mackevičius, turintis savo ženklą „My Face“ – tai drabužiai su užrašais, bus ir jo darbų reprodukcijų.

– Erika, tu esi ir renginio organizatorė, ir kūrėja dalyvė, kaip pavyksta suderinti šiuos du vaidmenis?

– Erika: Ko gero tiksliausia pasakyti, kad juos atriboju vieną nuo kito, o savo ženklą vystau pagal „Pop Up“ reikalavimus – kad priimtų (juokiasi). Stengiuosi, kad kitiems dizaineriams nebūtų gėda atsirasti šalia manęs, palaikau kokybę, vystau prekės ženklą. O jei jau visai rimtai, mano prekės ženklui galioja visi tie patys reikalavimai, kaip ir kitiems, išimčių sau nedarau.

– Ieva: Erika šia prasme labai atsakinga, ji nekomplikuotas dalyvis (juokiasi).

Kol laukiame renginio, kviečiame pasidairyti po praėjusių metų Kalėdų „Pop Up“ sostinėje:

Momentinėje parduotuvėje „Kalėdų Pop Up“ – išskirtiniai lietuvių dizaino darbai (38 nuotr.)
+32