„Kanų liūtai 2019“: ko šiemet tikėtis iš didžiausio kūrybiškumo festivalio?
Birželio 17-ąją į Žydrąją pakrantę vėl susirinks tūkstančiai prekinių ženklų, reklamos, rinkodaros, žiniasklaidos ir kitų sričių specialistų. Šiemet „Kanų liūtai“ pasitinka su svaiginančia programa: virš 300 pranešimų, seminarų ir kūrybinių dirbtuvių, virš 600 pranešėjų bei puokštė kitų renginių, parodų ir patirčių. Kad nepasiklystumėte programoje, apžvelgsime dešimt festivalio organizatorių išskirtų pagrindinių temų.
Prekiniai ženklai ir kultūrinai fenomenai
Sąvoka „lojalus vartotojas“ tampa vis didesniu galvosūkiu prekiniams ženklams. Net ir įtakingiausieji, diktuojantys vartojimo tendencijas, pripažįsta populiarios kultūros galią. Prekiniams ženklams, kuriems pavyksta svarbius kultūrinius reiškinius paversti efektyviais rinkodaros ir komunikacijos įrankiais, patys tampa verslo fenomenais.
„Kanų liūtų“ festivalyje įvairių sričių atstovai atskleis, kaip prekės ženklams patekti į socialinius ir kultūrinius dialogus su vartotojais ir skatinti aktyvų jų dalyvavimą. Dalinsis išmoktomis pamokomis, kaip jiems pavyko atrasti kūrybiškus kelius į reklamas blokuojančias ir standartinės medijos atsisakančios vartotojų kartos mintis bei širdis. Išgirsite patarimų, kaip suburti sumanias darbo komandas, sugebančias sparčiai kurti turinį ir neatsilikti nuo paskutinių kultūrinių hitų.
Istorijos pasakojimas: permąstykime iš naujo
Terminas „storytelling“ (liet. „istorijos pasakojimas“) ne kartą „Kanų liūtų“ analizuotas. Tačiau be šios reklamos industrijos dogmos negimė nei viena sėkmingiausių ir reikšmingus pokyčius atnešusių idėjų.
Šiemet sužinosite, kaip modernios technologijos gali pagerinti pasakojimo meną. Pranešėjai papasakos apie inovatyvius būdus, kaip panaudoti įprastas ir naujas platformas, pristatant tradicines istorijas.
Išgirsite iš pasaulyje pripažintų kūrybininkų, filmų kūrėjų, autorių ir dizainerių, kaip jiems pavyksta prajuokinti ir pravirkdyti skirtingiausias auditorijas bei sukurti nepamirštamus meno šedevrus.
Kūrybiškumas: pamatuojama vertė
Duomenų ir technologijų pasaulyje prekinių ženklų „didžioji idėja“ išlieka tokia pati svarbi ir neatsiejama nuo efektyvumo kriterijaus. Šios temos pranešimuose bus kalbama, kaip kūrybiškumas suteikia konkurencinį pranašumą ilguoju ir trumpuoju laikotarpiu.
Taip pat bus apžvelgiamos efektyviausios kūrybinės kampanijos, lyginamos trumpalaikės prekės ženklo aktyvacijos ir ilgalaikis prekės ženklo kūrimas bei analizuojami būdai, kaip sukurti vertę su mažu biudžetu.
Įvairovės lyderiai – pokyčiai iš vidaus
Sėkmingi pasauliniai pavyzdžiai rodo, kad norėdami išlaikyti aktualumą ir emocinį ryšį, prekiniai ženklai turi autentiškai įsilieti į populiariąją kultūrą, palaikyti įvairovės toleranciją ir įtraukti vartotojus į dialogą. Visa tai neįmanoma be kompanijos vertybių ir mąstymo įvairovės viduje.
Kaip atrodo visa apimanti kūrybinė ir vadovavimo komanda ir kokį poveikį tai daro kūrybiniam rezultatui? Kokios šiandien yra kūrybiškiausios įmonės, siekiančios užkirsti kelią stereotipams? Kaip joms pavyko įgyti konkurencinį pranašumą ir uždirbti pajamas? Apie šiuos bei rasizmo, homofobijos, seksizmo ir amžiaus diskriminacijos klausimus bus kalbama ne viename „Kanų liūtų“ pranešime.
Ateities iššūkiai: tiesioginis pardavimas vartotojui
Pagal „Kanų liūtų“ įžvalgas, senosioms kūrybinėms agentūroms reikės prisitaikyti arba išnykti. Esami prekių ženklai turės iš naujo pergalvoti visą verslo ir rinkodaros strategiją, kad atitiktų naujus „tiesioginio pardavimo vartotojui“ (angl. „direct-to-consumer“) iššūkius.
Kaip ugdyti išskirtinius kūrybinius gebėjimus, nepriklausomai nuo darbo vietos? Kur bus geriausi talentai po dvejų, penkių ar dešimties metų? Ar šiais laikais įmanoma viskas kartu – greičiau, geriau ir pigiau? Ar kūrybiškumas, neatskiriamas nuo kūrybinių agentūrų, persikels į namus, tačiau galiausiai baigsis nesėkme? Įvairių sričių atstovai analizuos konkrečius atvejus ir prognozuos galimus ateities scenarijus.
Pergalės skaitmeninėje ekonomikoje
Kaip prekės ženklams išgyventi ir klestėti skaitmeninio chaoso eroje? Šiandien dominuojanti personalizuota komunikacija ir vartotojų potyrių kelionė yra labiau idealizuojama negu iš tiesų vertinama pačių vartotojų.
Didžiausi pasaulio prekių ženklų atstovai dalinsis pavyzdžiais, kaip jiems pavyksta išlaikyti savo klientų dėmesį ir įsitraukimą šiuolaikiniame skaitmeniniame triukšme.
Kūrybinė strategija: kaip pasiekti abejingą vartotoją
Šios temos pranešėjai pasidalins unikaliomis įžvalgomis, kurios pakeis dabartinį suvokimą apie auditorijų segmentavimą, personalizuotą rinkodarą ir komunikaciją bei auditorijos pasiekiamumą.
Strategai, psichologai, futuristai ir elgesio ekonomistai atskleis naują informaciją apie vartotojų elgesį ir tendencijas. Išgirsite, kaip kūrybiškumas gali išspręsti pagrindines verslo problemas, o teisingai parinkta kūrybinė strategija pagerinti svarbius verslo veiksnius – našumą ir augimą.
Prekių ženklų tikslai: naujos taisyklės
Prasminga ir vartotojui artimais tikslais komunikacija tampa neatskiriama prekės ženklo strategijos dalis. „Kanų liūtų“ pranešėjai pateiks realius verslo pavyzdžius, kaip reikšmingi prekių ženklų tikslai gali paskatinti vartotojų lojalumą ir pagerinti pardavimų rezultatus. O klaidos – palikti neatitaisomą žalą prekės ženklo reputacijai.
Sužinosite, kiek prekių ženklų tikslai yra svarbūs Y ir ateities kartoms. Kiek visuomenei aktualus prekės ženklo aktyvumas bei kaip tai padaryti autentiškai ir prasmingai. Kaip sukurti prekių ženklus, kurie iš esmės yra pagrįsti etiniais principais.
Kaip sukurti vartotojui išskirtinę patirtį
Nors vartotojo patirtis laikoma šių laikų panacėja, tačiau skirtingiems žmonėms tai gali reikšti skirtingus dalykus. Svarbiausia rinkodaros užduotis – atrasti praktinius ir taktinius būdus, kaip skatinti klientų lojalumą ir pasitenkinimą prekiniu ženklu visoje vartotojo patirties kelionėje.
Kaip sukurti vientisą vartotojo patirtį nuo reklaminės kampanijos žinutės iki skaitmeninių platformų ar aktyvacijų parduotuvėse? Kokį potencialą klientų patirčiai ateityje turės naujos technologijos, tokios kaip balso ir 5G? Kaip gražias idėjas paversti unikalia patirtimi? Į šiuos ir kitus klausimus pranešėjai ieškos atsakymų festivalio metu.
Pasitikėjimas, etika ir skaidrumas
Nepataisomus padarinius aplinkai ir visuomenei paliekanti gamybos pramonė turi daug nuveikti, kad atkurtų vartotojų pasitikėjimą, itin sparčiai pradėjusį kristi pastaraisiais metais. Būtina imtis sisteminių pokyčių, kad prekiniai ženklai taptų etiški ir kurtų ilgalaikius skaidrius santykius su vartotojais.
Didžiųjų technologinių platformų atstovai, reklamos ir komunikacijos specialistai analizuos, ko galima pasimokyti iš naujų prekių ženklų, kurie yra visapusiškai etiški ir tvarūs – nuo medžiagų pasirinkimo, produkto vystymo iki tiekimo grandinės ir reklamos priemonių. Taip pat diskutuos, kaip evoliucionuos „influencerių“ pasaulis – ar pastarieji išlaikys visuomenės pasitikėjimą.
„Kanų liūtų“ festivalio dalyvių laukia penkios įkvėpimo, įžvalgų, susitikimų ir naujų pažinčių dienos ir naktys. Tačiau svarbiausia kūrybiškumo festivalio programos dalimi lieka „Kanų liūtų“ apdovanojimai.
Šiemet stipriausi darbai varžysis 27 kategorijose, tarp kurių atsirado dvi naujienos – tai „Kūrybinės strategijos liūtai“ (ang. „Creative Strategy Lions“) ir „Pramogų sporto liūtai“ (ang. „Entertainment Lions for Sport“). Praėjusiais metais buvo pateikta virš 30 000 darbų, tarp kurių varžėsi 23 Lietuvos reklamos agentūrų kūrybiniai darbai.