Keanu Reevesas – herojus su principais
Principai Holivude apsunkina karjerą. Su tuo susidūrė net tokia žvaigždė kaip Keanu Reevesas (54), daugiau kaip dešimt metų buvęs „20th Century Fox“ studijos juoduosiuose sąrašuose.
Tai sena istorija: 2008-aisiais „20th Century Fox“ vėl pakvietė aktorių vaidinti studijos filme – fantastinėje dramoje „Diena, kai sustojo Žemė“, o jis ir nesispyriojo. Ko gero, pirmąkart apie šį konfliktą Reevesas prabilo vyrų žurnalui „GQ“.
Straipsnį lydinčios nespalvotos fotosesijos nuotraukos akimirksniu virto interneto memais. Reevesas – nepaprastai fotogeniškas, o Danielio Jacksono portretai „GQ“ – tikri meno kūriniai. Pats aktorius į savo virsmą interneto paveikslėlių herojumi žiūri atsainiai – maža kokių keistų dalykų imasi žmonės.
Geras jo draugas švedų aktorius Peteris Stormare’as apskritai įsitikinęs, kad Keanu – puikus komikas ir linksmas vyrukas, nors pagal vaidmenis ir nepasakytum. Bet pakanka pažiūrėti jų su Stormare’u bendrą projektą – minimalaus biudžeto švedų ir amerikiečių kriminalinį serialą „Swedish Dicks“ („Kvailiai iš Švedijos“), kuriame kaip kviestinė žvaigždė pasirodo Keanu. Istorija apie du švedus privačius seklius, neturinčius leidimų dirbti JAV ir mėginančius prasimušti Los Andžele, tęsiama jau du sezonus ir Keanu neduoda ramybės bičiuliui, klausinėdamas kada gi filmuos trečią!
Apskritai Reevesas nemėgsta Holivudo šurmulio, vengia vakarėlių, žurnalistų ir gerbėjų. Jei būtų labiausiai pasiilgtos garsenybės titulas (juk yra labiausiai nusibodusios), galėtų į jį pretenduoti. Tiesa, kurį laiką jo bus daugiau: gegužės viduryje pasirodo trečia veiksmo filmo „Džonas Vikas“ dalis, taigi teks pabūti reklamos veidu. Šalia matysime ir Halle Berry (52) – pagal žanro dėsnius kiekvienas padorus herojus ekrane turi turėti draugužę.
Nors dar neįvyko trečios dalies premjera, jau kalbama apie ketvirtąją. Ir pats Reevesas ne prieš toliau pasakoti Džono Viko istoriją: vaidinsiąs, kol kojos neš ir kol žiūrovai eis į kino teatrus, nors kadaise ir neįsivaizdavo, kad įžengęs šeštąją dešimtį dar įkūnys kietus vyrukus veiksmo filmuose. Turbūt nereikia nė sakyti, kad daugelį triukų filmavimo metu jis atlieka pats, o rengiantis vaidmeniui teko paprakaituoti sunkiose treniruotėse.
Tęsinio klausimas ir buvo aktoriaus bei „20th Century Fox“ nesutarimų priežastis – Reevesas atsisakė filmuotis antroje jį išgarsinusio trilerio „Greitis“ dalyje. 1994 metais pasirodžiusi juosta, kurioje Reevesas vaidina Los Andželo policininką, gelbstintį sprogmenų prikimšto autobuso keleivius, buvo nepaprastai populiari: 30 milijonų JAV dolerių kainavęs filmas uždirbo per 350 milijonų, gavo du „Oskarus“, jį gyrė kritikai. Studija panoro pakartoti sėkmę ir beveik iškart pradėjo derėtis su aktoriais. Sandrą Bullock (54) įkalbėti pavyko, tačiau Keanu pasakė „ne“. „Greitis 2. Laivo užgrobimas“, kuriame Reevesą pakeitė Jasonas Patricas, nepateisino nei komercinių, nei publikos lūkesčių. Aštuonios „Auksinių aviečių“ nominacijos ir blogiausio tęsinio titulas – iškalbinga.
Pats Keanu tada vaidino Hamletą nedidelėje Vinipego teatro trupėje, Kanadoje. Ir nenuostabu, kad studija jam ilgai to neatleido. Prieš kelerius metus Jimmy Kimmelio laidoje aktorius sakė pasiūlymą atmetęs dėl paprastos priežasties – nepatiko scenarijus. Be to, jį tiesiog užvertė panašiais pasiūlymais.
O štai Džono Viko istorija patiko taip, kad prie jos grįžta jau trečią kartą ir neišsižada ketvirto. Scenaristo Dereko Kolstado ir režisieriaus Chado Stahelskio sumanymas sukti filmą apie buvusį samdomą žudiką, keršijantį rusų mafijai už užmuštą šunį, kurį jam padovanojo šviesaus atminimo žmona (būtent toks buvo pirmos dalies siužetas), pasirodė gana beprotiškas, kad sugundytų aktorių.
Kaskadininkas Stahelskis dar buvo ir Reeveso dubleris „Matricoje“ – taigi abu vyrai puikiai žinojo, ko gali tikėtis vienas iš kito... 2014 metais tik 20 milijonų dolerių kainavęs filmas, kurį pradžioje atmetė visos studijos, virto 140 milijonų vertu Džono Viko pasauliu; bus filmuojamas net serialas...
Įdomu, kiek komandai užteks įkvėpimo, – neretai pasakojimas, kuriame – mėgstami veikėjai, išsikvepia taip, kad pavargsta net ištikimiausi gerbėjai. Bet Reevesas kupinas entuziazmo ir filosofiškai žvelgia į savo personažą kaip į sudėtingą asmenybę. „Jis – tragiška, mįslinga figūra, turinti dvi tapatybes, – sako aktorius. – Džonas, kuris buvo šeimos žmogus, ir Džonas Vikas, žudikas. Džonas trokšta laisvės. Vienintelis būdas jam išsilaisvinti – per Džoną Viką. Ir Džonas Vikas toliau žudo žmones, laužo taisykles. Matome žmogaus kovą už savo sielą.“ Ką gi, apie tai galima filosofuoti be galo.