Kino apdovanojimų „Sidabrinė gervė“ svečiai atskleidė, kokius filmus renkasi
Trečiadienio vakarą parodų rūmuose „Litexpo“ buvo surengti kasmetiniai Lietuvos kino apdovanojimai „Sidabrinė gervė“, kurių metu buvo įvertinti praėjusiais metais labiausiai pasižymėję kino kūrėjai ir aktoriai.
Kol kino bendruomenė su nerimu laukė „Sidabrinės gervės“ apdovanojimų rezultatų, portalas Žmonės.lt pasišnekučiavo su šventės svečiais: kokius filmus žiūri Lietuvos kinomanai?
Dar nė karto „Sidabrinės gervės“ apdovanojimų ceremonijos nepraleidę dizainerė Ramunė Piekautaitė ir verslininkas Kęstutis Verslovas pasakojo, prieš iškilmes nominuotų filmų nežiūrintys. Todėl šventėje jie niekada neturi favoritų. Tik po to, kai paaiškėja kino apdovanojimų laureatai, įžymūs sutuoktiniai įsigyja DVD su naujausiais lietuviškais filmais. Visą kolekciją lietuviškų filmų turinti pora tikino, kad nuosavas kino įrašas – didžiulė vertybė.
„Man svarbu, kad kinas mane paliestų. Žanras gali būti pats įvairiausias, tinka net įvairūs detektyviniai serialai“, – sakė Ramunė ir patikino, kad vasara jai – pats darbymetis, todėl laiko serialams nelieka. Tuo tarpu Kęstučio vienas favoritų – serialas „Milijardai“ („Billions“).
Štai dainininkė Erica Jennings žavisi pačiu įvairiausiu kinu. Jos mėgstamiausių filmų sąraše – „Kur nuneša sapnai“ („What Dreams May Come“), „Pabėgimas iš Šoušenko“ („The Shawshank Redemption“), „Bulvarinis skaitalas“ („Pulp Fiction“). Tuo tarpu paskutinis kino teatre matytas filmas – fantastinė juosta „Keršytojai. Begalybės karas“ („Avengers: Infinity War 3D“).
„Buvau ir labai patiko. Mūsų šeimai labai patinka komiksai“, – šypsojosi Erica ir prisipažino trokštanti artimiausioje ateityje peržiūrėti kuo daugiau lietuvių kūrybos filmų. Kinas ir knygos – tai dvi jos aistros, lavinančios fantaziją ir nagrinėjančios visuomenei jautrias bei svarbias temas.
Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson pasakojo labiausiai vertinanti autorinį kiną. „Tai nėra Holivudas, tai nėra komercinis kinas. Man norisi pajausti, suprasti, ką kiekvienas kūrėjas nori pasakyti, kaip jis perteikia vaizdiniais savo matymą, mąstymą ir kokias prasmes sudeda į tą filmą. Aišku, kiekviename filme randu emocijų ir patirčių, su kuriomis galiu labai lengvai atrasti savo asmeninį ryšį“, – sakė L.Ruokytė-Jonsson ir patikino nenorinti išskirti vieno žanro. Jai svarbiausia, kad filmas būtų unikalus, papasakotų išskirtinę istoriją ir patrauktų dėmesį.
Politikė išliko diplomatiška ir šių metų savo asmeninių favoritų „Sidabrinės gervės“ apdovanojimuose neišdavė. „Aš slapčia palaikau jaunus, bet linkiu sėkmės kiekvienam, – šypsojosi Kultūros ministrė. – Per visą mano laikotarpį, kuomet dirbau Lietuvos kino centre, visada labai palaikiau jaunus kūrėjus. Dėl iškiliausių kūrėjų esu rami, nes žinau, kad jie jau turi išsikovoję savo vietą po saule. Todėl labai pergyvenu ir labai jaudinuosi dėl jaunų kūrėjų. Ypač tų, kurie žengia savo pirmąjį žingsnį link didžiojo ekrano, pereina iš to eksperimentavimo laikotarpio, kuomet ieško savęs kaip kūrėjo trumpametražiniuose filmuose. Tas pirmas ilgo metro filmas visuomet būna labai didelis iššūkis. Į savo pirmąjį filmą sudedama labai daug širdies, labai daug savęs, labai daug išmonės. Jaunas žmogus kitaip viską mato, turi kitokią pasaulėjautą, kitaip suvokia visus reiškinius. Ta drąsa, veržlumas, intriga ir bebaimis nusistovėjusių normų laužymas mane visada žavėjo. Dėl to jauni kūrėjai visada yra mano dėmesio centre.
Būtų neteisinga sakyti, kad nepalaikau mūsų iškilių kūrėjų, kurie išties nepaprastai daug triūso įdėję, kurie stebina savo profesionalumu, savo darbais ir rodo, kad lietuviškas kinas yra labai brandus bei konkurencingas tarptautinėje erdvėje.“
Pergalę šventė „Stebuklas“
Daugiausiai apdovanojimų – net keturis – šiemet susišlavė debiutinis režisierės Eglės Vertelytės filmas „Stebuklas“. Ši juosta pripažinta metų geriausiu ilgametražiu vaidybiniu kino filmu, E.Vertelytė pelnė gervės statulėles už geriausią scenarijų ir geriausią režisieriaus darbą. Pagrindinį Irenos vaidmenį filme įkūnijusi aktorė Eglė Mikulionytė pripažinta geriausia metų aktore.
Po dvi statulėles pelnė dokumentiniai filmai „Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“ (rež. Arūnas Matelis) ir „Sengirė“ (rež. Mindaugas Survila). „Sidabrinių gervių“ favoritu laikytas, net šešiose kategorijose nominuotas režisieriaus Sergei Loznitsa filmas „Nuolankioji“ liko be gervės statulėlės.
Toliau skelbiame visas nominacijas ir jų nominantus. Nugalėtojas paryškintas.
Metų geriausias studentų darbas
- „Paskutinė diena“ (rež. Klaudija Matvejevaitė)
- „Gyvatė“ (rež. Titas Laucius)
- „Gimimas“ (rež. Eglė Mameniškytė)
Metų geriausios profesinė meistrystė
- Saulius Urbonavičius už filmo „Sengirė“ garso režisūrą
- Kirilas Šuvalovas už filmo „Nuolankioji“ dailininko darbą
- Ramūnas Rastauskas už filmo „Stebuklas“ dailininko darbą
- Mirjam Jegorov už filmo „Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“ montažą
Metų geriausias aktorės vaidmuo
- Eglė Mikulionytė („Stebuklas“)
- Vasilina Makovceva („Nuolankioji“)
- Airida Gintautaitė („Kvėpavimas į marmurą“)
Metų geriausias aktoriaus vaidmuo
- Giedrius Savickas („Trys milijonai eurų“)
- Mantas Jančiauskas („Šerkšnas“)
- Wojciech Urbanski („Charmsas“)
Metų geriausias ilgametražis vaidybinis filmas
- „Šerkšnas“ (rež. Šarūnas Bartas)
- „Stebuklas“ (rež. Eglė Vertelytė)
- „Nuolankioji“ (rež. Sergei Loznitsa)
- „Kvėpavimas į marmurą“ (rež. Giedrė Beinoriūtė)
Metų geriausias kompozitoriaus darbas
- Alberto Lucendo („Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“)
- Markus Aust („Močiute, Guten Tag!“)
- Ramūnas Motiekaitis („Paskutinė stotelė – Mėnulis“)
Metų geriausias operatoriaus darbas
- Mindaugas Survila („Sengirė“)
- Oleg Mutu („Nuolankioji“)
- Emil Christov („Stebuklas“)
Metų geriausias antraplanis vaidmuo
- Andrzej Chyra („Šerkšnas“)
- Joris Baltrūnas („Kvėpavimas į marmurą“)
- Aleksandra Metalnikova („Pelėdų kalnas“)
Metų geriausias scenarijus
- Sergei Loznica („Nuolankioji“)
- Eglė Vertelytė („Stebuklas“)
- Giedrė Beinoriūtė („Kvėpavimas į marmurą“)
Metų geriausias režisieriaus darbas
- Šarūnas Bartas („Šerkšnas“)
- Sergei Loznica („Nuolankioji“)
- Giedrė Beinoriūtė („Kvėpavimas į marmurą“)
- Eglė Vertelytė („Stebuklas“)
Metų geriausias dokumentinis kino filmas
- „Sengirė“ (rež. Mindaugas Survila)
- „Močiute, Guten Tag!“ (rež. Jūratė Samulionytė ir Vilma Samulionytė)
- „Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“ (rež. Arūnas Matelis)
- „Rūta“ (rež. Ronaldas Buožis ir Rokas Darulis)
Metų geriausias trumpametražis kino filmas
- „Pirtis“ (rež. Laurynas Bareiša)
- „Paskutinė stotelė – Mėnulis“ (rež. Birutė Sodeikaitė)
- „Trys skrybėlės“ (rež. Ramunė Rakauskaitė)