Kino festivalio „Les Arcs“ ekspertų taikiklyje – Lietuvos talentai ir filmai

Kadras iš filmo „Nematoma“
Kadras iš filmo „Nematoma“
Šaltinis: Žmonės
A
A

Gruodžio 14-ąją Savojoje, Prancūzijoje jau 11-ą kartą prasidėjusiame kino festivalyje „Les Arcs“ šiais metais dėmesys krypta į partnerių ketvertą – Lietuvą, Latviją, Estiją ir Suomiją. Reikšmingoje profesionalų ir kino mylėtojų susitikimo vietoje investuotojams bei sprendimų priėmėjams pristatomi stipriausi Europos kino projektai, filmai ir talentai. Kartu su partnerėmis į dėmesio centrą patekusi Lietuvos kino industrija atstovaujama būrio atrankas su savo projektais įveikusių lietuvių.

Festivalio atidarymo ceremonijoje šeštadienį dalyvavo Lietuvos ambasadorius Prancūzijoje Nerijus Aleksiejūnas. Susitikęs su lietuvių kūrėjais jis džiaugėsi gausia kino kūrėjų delegacija iš Lietuvos, išreiškė pasididžiavimą Lietuvos kino pasiekimais ir sakė: „Prancūzija yra šalis, turinti gilias kino tradicijas ir skirianti daug dėmesio kino industrijai. Lietuvai tai unikali galimybė pristatyti lietuvišką kiną bei užmegzti naujas bendradarbiavimo formas su užsienio partneriais“.

Industrijos profesionalams skirtas renginys „Les Arcs Industry Village“ kasmet suburia daugiau nei 500 dalyvių iš visos Europos. Joje dalyvaujantys projektai stebimi ekspertų, kino festivalių atstovų ir investuotojų. Šiemet Baltijos šalys ir Suomija į šias programas talentus delegavo išskirtinėmis teisėmis. Tikimasi dar labiau paskatinti bendrą kino filmų gamybą su Baltijos šalimis ir Suomija. Šia tema bus diskutuojama ir konferencijoje, kur prodiuseriai dalinsis gerąja praktika ir iššūkiais kuriant filmus drauge. Tarp pokalbyje pristatomų sėkmės istorijų iš Baltijos šalių ir Suomijos – šiemet Kanų kino festivalyje pristatytas Jurio Kuršiečio filmas „Olegas“, kurio procese dalyvavo kūrybinės komandos iš Latvijos, Lietuvos, Belgijos ir Prancūzijos. Patirtimi dalinsis ir atvejį pristatys lietuvių prodiuseris Lukas Trimonis.

Kadras iš filmo „Nematoma“
Kadras iš filmo „Nematoma“

Renginio „Coproduction Village“ atranką įveikė du projektai iš Lietuvos: auditorijai pirmą kartą bus pristatomi Karolio Kaupinio filmo „Kaspervizija“ (prod. Marija Razgutė, „M-Films“) ir debiutuojančios režisierės Lauros Tamošiūnaitės-Šakalienės filmo „The Grand Piano Room“ (prod. Teresa Rožanovska, „Ketvirta versija“) projektai. „Work in Progress“ sesijoje, skirtoje baigiamojoje stadijoje esančių filmų pristatymams, bus vertinamas latvių ir lietuvių filmas „Veidrodyje“ (rež. Laila Pakalnina, koprod. Dangė Vildžiūnaitė, „Just A Moment“).

Festivalio kino programą papildė ir šalių-viešnių filmai. Pagrindiniame konkurse Prancūzijos premjerą švęs režisieriaus Igno Jonyno vaidybinis darbas „Nematoma“. Šį rudenį San Sebastiano kino festivalyje debiutavęs, drauge su Latvijos, Ukrainos ir Ispanijos kūrėjais kurtas filmas pasakoja apie įvairias aklumo formas šiandienos pasaulyje, o filmo istorijoje persipina ir nusikaltimo, ir tiesos regimybės temos. Dėl „Krištolinės strėlės“ prizo „Nematoma“ varžysis su 10 filmų iš visos Europos.

Filmų sekcijoje „Les Arcs Focus“ Lietuvos kiną joje atstovaus trys naujosios kartos talentų vaidybiniai filmai (Ernesto Jankausko „Čia buvo Saša“ (2018), Eglės Vertelytės „Stebuklas“ (2017), Alantės Kavaitės „Sangailės vasara“ (2015) bei du trumpametražiai (Kamilės Milašiūtės „Motinos diena“ (2017), Lauryno Bareiškos „Kupranugaris“ (2016).