Klaipėdos pilies džiazo festivalyje viena scena dalijosi Monika Liu ir „De Phazz“ vokalistas Karlas Fiersonas

Monika Liu ir Karlas Fiersonas
Monika Liu ir Karlas Fiersonas
Šaltinis: Žmonės
A
A

Trečiasis Klaipėdos pilies džiazo festivalio vakaras buvo audringas. Tiesa, žaibavo ir griaudėjo ne iš dangaus, o nuo scenos. Žvelgiant į į susirinkusiųjų veidus, buvo akivaizdu, kad ištikimiausiems džiazo muzikos gerbėjams jokios gamtos stichijos nebūtų galėjusios sukliudyti atvykti į šeštadienio koncertus. Tai nestebina, nes programoje mirgėjo ryškiausių džiazo žvaigždžių vardai.

Šeštadienio vakarą pirmoji į sceną pakilo ekspresija, žaismingumu, išskirtiniu vokalu bei užkrečiamu juoku garsėjanti atlikėja Monika Liubinaitė, geriau žinoma kaip Monika Liu (Lietuva). Šios atlikėjos gebėjimas akimirksniu transformuotis iš šėliojančios paauglės į elegantišką damą, atsispindi ir muzikoje. Ji neuždaro savęs muzikos stilių rėmuose ir nepaiso nusistovėjusių standartų. Monika Liu gali būti visokia ir kiekviena jos versija tampa geriausia. Pasirodymo metu atliktos dainos iš debiutinio albumo „Melodija“, sulaukė didžiausio klausytojų dėmesio. Ar galėjo būti kitaip? Nostalgiškas retro skambesys apgaubė publiką praeito šimtmečio dvasia ir panardino į prisiminimų gelmes. Iš atlikėjos lūpų nuskambėjęs meilės pažadas buvo skirtas kiekvienam klausytojui ir jis sulaukė plojimų atsako.

Monika Liu / Domo Rimeikos nuotr.
Monika Liu / Domo Rimeikos nuotr.

Antrieji scenoje pasirodė Karlas Friersonas & Bedroom Music Orchestra (JAV, Vokietija, Ukraina). Karl Frierson daugeliui džiazo mylėtojų žinomas kaip legendinės „De Phazz“ vokalistas, sodraus, gilaus, jaudinančio, virtuoziškai valdomo balso, savininkas, kurio klausant tiesiog šiurpsta oda. Jo artistiškumas, ekspresija ir visiškas susiliejimas su muzika, tarsi kviečia drauge pasinerti į jausmų ir muzikos ekstazę. Šį kartą Karlą scenoje išvydome su muzikantų grupe iš Odesos miegamojo studijos – „Bedroom Music Orchestra“ (Ukraina). Nors grupės pavadinime galima įžvelgti miego terapijos pažadą – tai klaidinga interpretacija. Šis jungtinis projektas užsnūsti neleido nei vienam klausytojui. Tai buvo tiesiog neįmanoma!

Karlas Fiersonas / Domo Rimeikos nuotr.
Karlas Fiersonas / Domo Rimeikos nuotr.

Po pertraukėlės festivalio svečiai mėgavosi užburiančio balso atlikėjos Nino Katamadze (Sakartvelas) pasirodymu. Tai buvo vienas įsimintiniausių festivalio momentų. Nino Katamadze & Band atliekami kūriniai yra unikalūs ir saviti. Juose persipina džiazo, roko, lounge ir etnografinės muzikos stiliai. Nino Katamadze atliekamos magiškos improvizacijos, nepakartojama džiazo ir folkloro motyvų sintezė bei neprilygstama atlikimo technika, negalėjo nežavėti. Dainomis ji rauda, dainomis ji juokiasi, dainomis ji siekia paliesti kiekvieną jos klausantį. Panašu, kad po šio koncerto Nino Katamadze pasivys ne vienas muzikinės meilės prisipažinimas.

Nino Katamadze / Domo Rimeikos nuotr.
Nino Katamadze / Domo Rimeikos nuotr.

Šeštadienio vakarą vainikavo džiazo uraganas, svingo karalienė, moteris orkestras – vokalistė, multiinstrumentalistė Gunhild Carling su grupe „Carling family band“ (Švedija). Šio momento daugelis klausytojų laukė labai nekantraudami. Ne pirmą kartą Klaipėdos pilies džiazo scenoje koncertuojanti atlikėja, Lietuvoje turi didelį būrį gerbėjų, kurie puikiai žino, kokį furorą sukelia kiekvienas šios charizmatiškos, energingos ir nepaprastai talentingos atlikėjos, pasirodymas. Šį kartą Gunhild Carling taip pat nenuvylė publikos. Ji nenustojo stebinti išskirtiniu vokalu, gebėjimu groti eile muzikos instrumentų ir net keliais – vienu metu. Pasirodę festivalio scenoje, „Carling family band“ dar kartą įrodė, kad gali išjudinti net rimčiausiai nusiteikusią publiką ir įsukti žmones į siautulingą „džiazuojantį tornadą“. Neverta stebėtis, jų muzikos ritmams neatsispiria net Švedijos karalius!

Gunhild Carling / Domo Rimeikos nuotr.
Gunhild Carling / Domo Rimeikos nuotr.

Nuskambėjus paskutiniams renginio akordams, Klaipėdos pilies džiazo festivalio organizatoriai taria didelį ačiū visiems klausytojams, kurių meilės muzikai įrodymas slypėjo po lietuje permirkusiais skėčiais ir spindėjo akyse, kai tų skėčių neprireikė. „Gera muzika – geriems žmonėms“ turi skambėti, napaisant pokyčių pasaulyje. Dėkojame už įsiklausymą į prašymus laikytis saugumo reikalavimų. Džiazo muzikos mylėtojai dar kartą įrodė, kad geba linksmintis, neprarasdami atsakomybės jausmo ir saugodami vieni kitus.