Ko reikia tikram šeimos automobiliui: esmė slypi nepastebimose smulkmenose

X-Trail 2022 / „Nissan“ nuotr.
X-Trail 2022 / „Nissan“ nuotr.
Šaltinis: Reklama
2023-03-20 09:53
AA

Kalbant apie automobilius dažnai sutinkama frazė, jog vienas ar kitas modelis yra skirtas šeimai. Tai dažniausiai yra tiesa, mat užtenka penkių vietų ir pakankamai erdvios bagažinės, kad vidutinio dydžio šeima tokiu automobiliu galėtų leistis į kelionę. Žinoma, tokia frazė toli gražu netiktų dviviečiams sportiniams kupė ar mažiems miesto hečbekams, tačiau ar tikrai visi kiti modeliai yra vienodai pritaikyti šeimos poreikiams? Kaip ir automobilių, taip ir šeimų yra visokių – didesnių ir mažesnių, mėgstančių keliauti ar sėslesnių. Atsižvelgdami į tai, kai kurie gamintojai skiria ypatingą dėmesį pritaikydami savo modelius įvairiausių šeimų reikmėms.

Salono erdvė ir funkcionalumas

Bene svarbiausias argumentas, kalbant apie šeimai skirtą automobilį, yra jo dydis: sėdimų vietų skaičius, bagažinės talpa ir netgi tai, ar patogu į jį įlipti. Štai naujasis „Nissan X-Trail“, pristatytas praėjusių metų pabaigoje, pasižymi savybėmis, bene geriausiai atitinkančiomis tokiam modeliui keliamus reikalavimus.

X-Trail 2022 / „Nissan“ nuotr.

Naujasis japoniškas krosoveris gali būti komplektuojamas su įprastomis dviejomis arba net trijomis sėdynių eilėmis, kuriose gali sėdėti iki 7 žmonių. Tam, kad bet kurioje eilėje sėdintys keleiviai jaustųsi patogiai, galinės sėdynių eilės sumontuotos aukščiau už priekines, lyg amfiteatre – taip užtikrinama, jog gale sėdintys keleiviai matys ne tik pro šoninius langus, bet galės stebėti ir tai, kas vyksta priekyje. Tiesa, pasirūpinta ir keleiviais, kurie kelionių metu mieliau renkasi stebėti tai, kas vyksta išmaniojo įrenginio ekrane – gale sumontuotos USB jungtys, leidžiančios įkrauti įvairius prietaisus.

Kurdami „X-Trail“ jį projektavę inžinieriai galvojo ne tik apie salono erdvę, bet ir tai, kaip į ją patekti. Tėveliai dažnai susiduria su tuo, jog ilgainiui tenka kentėti nugaros skausmus sodinant mažylius į žemesnius automobilius ar tuos, kurių durys atsidaro nepakankamai plačiai. „Nissan“ šią situaciją padarė kiek įmanoma lengvesne sumontuodami net 85 laipsnių kampu atsidarančias galines duris. Didelė automobilio prošvaisa (210 mm) ir aukštas kėbulas (1725 mm) taip pat prisideda prie patogumo įlipant ar įsodinant vaikus – vidurinėje sėdynių eilėje sumontuoti ISOFIX vaikiškų kėdučių laikikliai.

X-Trail / „Nissan“ nuotr.

Pasirūpinta ir gale sėdinčių keleivių komfortu: šoniniai stiklai gali būti tamsinti ir padengti UV bei infraraudonųjų spindulių filtrais, o galinių durelių stiklus galima uždengti užuolaidėlėmis nuo saulės. Taip pat, gale sėdintys keleiviai gali pasirinkti norimą temperatūrą – jau standartinėje įrangoje montuojama automatinė trijų zonų klimato kontrolės sistema su žiedadulkių filtru. Tiesa, standartinėje įrangoje taip pat montuojamos ir šildomos priekinės bei galinės sėdynės, puodelių laikikliai visiems keleiviams, o taip pat, galinės sėdynės gali būti stumdomos pirmyn ar atgal. Visame automobilio salone išmaniai integruota daug dėtuvių smulkiems ir stambesniems daiktams.

X-Trail / „Nissan“ nuotr.

Šeimai turi būti saugi

Kitas, neatremiamas argumentas, kalbant apie šeimai skirtą automobilį, yra jo saugumas. Šiuolaikiniai automobiliai saugumu yra nepalyginamai pranašesni už savo pirmtakus ir, negana to, kiekvienas gamintojas stengiasi vairuotojams pasiūlyti ne tik privalomąją saugos įrangą, bet ir dar daugiau.

Jau tapo kone įprasta visuose naujuose automobiliuose sutikti adaptyviąją greičio palaikymo sistemą, automatinius žibintus ar galinio vaizdo kamerą. Tokias sistemas kaip ABS ar elektroninė stabilumo kontrolė dažnai net pamirštama paminėti, tačiau net ir jos, automobiliuose montuojamos ne pirmą dešimtmetį, su kiekviena nauja karta tampa vis tobulesnės, o taip pat plečiasi ir jų pritaikymo būdai.

Naujajame „Nissan X-Trail“ montuojamos saugos sistemos stebi situaciją aplink automobilį kiekvieną kelionės akimirką. Važiuojant mieste išmani avarinio stabdymo sistema nuolat stebi priekyje važiuojančius automobilius, o prireikus įspėja, ar netgi stabdo, kad avarinėje situacijoje automobilis sustotų ir išvengtų susidūrimo. Taip pat ši sistema atpažįsta pėsčiuosiuos ir dviratininkus ir padeda važiuojant per sankryžą – aptinka ją kertančius automobilius.

X-Trail / „Nissan“ nuotr.

Važiuojant užmiesčio keliais ar greitkeliu, „Nissan“ sukurta „ProPILOT Assist“ sistema taip pat įvairiais būdais rūpinasi keleivių bei kitų eismo dalyvių saugumu. Greičio palaikymo sistema parenka saugų greitį artėjant posūkiams ar kitiems kelio vingiams, juostos palaikymo sistema pasirūpina, kad visada važiuotumėte eismo juostos viduryje. Taip pat sistema nuolat stebi vairuotojo elgesį, o pastebėjusi galimo nuovargio požymius garso signalu ir kavos piktograma ekrane įspėja, kad reikia sustoti ir pailsėti.

Tai tik dalis sistemų, kurios nenuilsdamos rūpinasi visos šeimos saugumu tiek važinėjant kasdieniais maršrutais, tiek leidžiantis į ilgas keliones. Tiesa, technologijos padeda važiuoti ne tik saugiau, bet ir patogiau – „X-Trail“ montuojamos keturios vaizdo kameros suteikia virtualų vaizdą aplink visą automobilį bei ekrane pažymi visus aplink judančius objektus. O bandant atbuline eiga išvažiuoti iš stovėjimo vietos sensoriai stebi iš šono atvažiuojančius automobilius ir apie juos praneša garsiniu signalu bei prireikus sustabdo.

X-Trail / „Nissan“ nuotr.

Prie išvardintų savybių svarbu paminėti, jog šeimos automobilis turi būti pajėgus šeimą nuvežti ten, kur tik ji pageidauja – šioje srityje padidinto pravažumo krosoveriai, varomi visais ratais, visa galva pranašesni už žemesnius dviem ratais varomus automobilius. „X-Trail“ galima rinktis varomą elektrinės keturių varančiųjų ratų pavaros „e-4ORCE“, kuriai energiją generuoja ekonomiškas vidaus degimo variklis. Dėka šios sistemos, galia į visus keturis ratus paskirstoma tolygiai ir itin tiksliai, o elektrinė pavara nuo mažiausio greičio užtikrina didžiausią sukimo momentą – nepravažiuojamų kelių su šia sistema beveik nebelieka.