Kodėl Angelinos Jolie juosta „The Breadwinner“ – kur kas daugiau nei filmukas?
Pirmadienio popietę buvo paskelbti šių metų „Auksinių gaublių“ nominantai. Geriausiu animaciniu filmu pretenduoja tapti Holivudo superžvaigždės Angelinos Jolie prodiusuota juosta „The Breadwinner“. Lapkričio viduryje pasauliui pristatytas darbas yra kur kas daugiau nei graži animacinė istorija.
Pagal Deborah Ellis knygą sukurtas filmas pasakoja apie vienuolikametę afganę Parvaną. Po to, kai Talibanas suima jos tėvą, mergaitė nusikerpa plaukus ir apsimeta berniuku, kad galėtų padėti išmaitinti savo šeimą. Žinoma, tai paskatino kalbas, kad „The Breadwinner“ tėra į Afganistaną perkelta „Mulan“. Vis dėlto A.Jolie prodiusuotas filmas yra kur kas daugiau – jis kalba apie šių dienų skausmingas problemas.
„The Breadwinner“ veiksmas plėtojasi 2001-ųjų Kabule. Mieste, kurį valdo Talibanas, sėjantis smurtą ir baimę. Talibano taisyklės draudžia mergaitėms rodytis gatvėje be savo tėvo. Kai Parvanos tėvas suimamas, visa šeima (jos mama, vyresnėlė sesuo ir mažylis brolis) tampa pasmerkta badui. Moterims negalima dirbti ir užsidirbti. Todėl Parvana ir nusikerpa ilgus juodus plaukus, apsimeta berniuku.
Jei žiūrėdami „Mulan“ žmonės gali džiaugtis žmonijos padaryta pažanga, pasiekimais kovoje už lygybę, tai „The Breadwinner“ neleidžia atsiriboti ir pamiršti, kad tokie dalykai vyksta nuolat.
„Yra šalių, kuriose barjerai tarp mergaičių ir jų svajonių, jų teisių yra tokie aukšti, kelia tokią skausmingą patirtį“, – pristatydama filmą kalbėjo A.Jolie. Ji pridūrė, kad nepaisant to, jog veiksmas vyksta Afganistane, atskirtis tarp lyčių yra gerokai didesnio masto problema. „Tai nėra tik Afganistano istorija. Tai istorija apie mūsų laikus, apie mūsų pasaulį, kuriame moterų teisės išlieka didžiule problema“, – A.Jolie sakė per premjerą.
Filme „The Breadwinner“ Parvana atranda iki šiol neregėtą laisvę. Apsimetusi berniuku ji gali nevaržomai tyrinėti miestą, uždirbti pinigų, laisvai bendrauti su kitais vaikais. A.Jolie nė neslepia, kad šis filmas – tai atvira kova už feminizmą. Dažnai karštuose taškuose besilankanti, su skurdžiai gyvenančiomis šeimomis bendraujanti aktorė patikino, kad pasaulyje yra daug mergaičių, kurios šiandien gyvena kaip Parvana: jos atsisako savo tapatybės tam, kad galėtų uždirbti duonos savo šeimai.