Kodėl lėktuvų skrydžiai šiandien užtrunka ilgiau nei prieš 40 metų?

Keleivinis lėktuvas / „Fotolia“ nuotr.
Keleivinis lėktuvas / „Fotolia“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Mokslo progresu ir jo nauda kasdieniam gyvenimui abejoti nėra prasmės. Dėl keleivių patogumo ir saugumo nuolat modernizuojama tiek automobilių, tiek traukinių, tiek lėktuvų įranga. Nepaisant to, skrydžiai iš taško A į tašką B šiandien trunka žymiai ilgiau nei aštuntajame dešimtmetyje.

Pavyzdžiui, skrydis iš Niujorko į Hiustoną trunka 3 valandas 50 minučių. Pasak „Business Insider“, tas pats skrydis 1973-aisiais truko 2 valandas 37 minutes. Tuo tarpu skrydis iš Londono į Edinburgą šiandien trunka 10 minučių ilgiau nei dešimtajame dešimtmetyje, rašo „Telegraph“. Pasak to paties leidinio, skrydis iš Madrido į Barseloną yra 20 minučių ilgesnis nei prieš du dešimtmečius.

Kodėl moderniais laikais skrydžiai ilgėja, o ne trumpėja?

„Business Insider“ tai paaiškina labai paprastai – oro bendrovės taupo degalus kelionės trukmės kaina. 2008-aisiais „Northwest Airlines“ pranešė, kad sutaupė 613 litrų kuro, kai skrydžio Paryžius-Mineapolis metu pilotas sumažino lėktuvo greitį iš 872 km/val į 856 km/val. Dėl sumažinto lėktuvo greičio kelionė truko vos aštuoniomis minutėmis ilgiau, o oro linijos sutaupė apie 350 eurų.

Po to „Northwest Airlines“ paskaičiavo, kad sumažinus lėktuvo greitį bendrovė sutaupytų apie 350 tūkst. eurų per metus vien Los Andželas-Havajai maršrutu.

Oro linijos „Southwest“ skelbia, kad sutaupė 24 mln. eurų po to, kai kiekvieną skrydį prailgino 1-3 minutėmis.