Kodėl lėktuvų skrydžiai šiandien užtrunka ilgiau nei prieš 40 metų?

Mokslo progresu ir jo nauda kasdieniam gyvenimui abejoti nėra prasmės. Dėl keleivių patogumo ir saugumo nuolat modernizuojama tiek automobilių, tiek traukinių, tiek lėktuvų įranga. Nepaisant to, skrydžiai iš taško A į tašką B šiandien trunka žymiai ilgiau nei aštuntajame dešimtmetyje.
Pavyzdžiui, skrydis iš Niujorko į Hiustoną trunka 3 valandas 50 minučių. Pasak „Business Insider“, tas pats skrydis 1973-aisiais truko 2 valandas 37 minutes. Tuo tarpu skrydis iš Londono į Edinburgą šiandien trunka 10 minučių ilgiau nei dešimtajame dešimtmetyje, rašo „Telegraph“. Pasak to paties leidinio, skrydis iš Madrido į Barseloną yra 20 minučių ilgesnis nei prieš du dešimtmečius.
Kodėl moderniais laikais skrydžiai ilgėja, o ne trumpėja?
„Business Insider“ tai paaiškina labai paprastai – oro bendrovės taupo degalus kelionės trukmės kaina. 2008-aisiais „Northwest Airlines“ pranešė, kad sutaupė 613 litrų kuro, kai skrydžio Paryžius-Mineapolis metu pilotas sumažino lėktuvo greitį iš 872 km/val į 856 km/val. Dėl sumažinto lėktuvo greičio kelionė truko vos aštuoniomis minutėmis ilgiau, o oro linijos sutaupė apie 350 eurų.
Po to „Northwest Airlines“ paskaičiavo, kad sumažinus lėktuvo greitį bendrovė sutaupytų apie 350 tūkst. eurų per metus vien Los Andželas-Havajai maršrutu.
Oro linijos „Southwest“ skelbia, kad sutaupė 24 mln. eurų po to, kai kiekvieną skrydį prailgino 1-3 minutėmis.