Kolekciją pristačiusiai Indrei Kvedarienei – vėl plagijavimo įtarimai: „Žinau, kas mane persekioja“

2017 metų „Delpozo“ kolekcijos modelis (kairėje) ir Indrės Kvedarienės modelis / „Delpozo“ ir Martyno Švobos nuotr.
2017 metų „Delpozo“ kolekcijos modelis (kairėje) ir Indrės Kvedarienės modelis / „Delpozo“ ir Martyno Švobos nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Savo naujos kolekcijos fotosesiją trečiadienį paviešinusi Indrė Kvedarienė sulaukė akylų internautų dėmesio – drabužių kūrėjai mesti įtarimai, kad ji vieną savo naujos kolekcijos modelį nukopijavo. Tuo tarpu pati I.Kvedarienė sako, kad tokių kaltinimų tikėjosi, tačiau nesiruošia veltis į konfliktą.

„Dizainerė Indrė Kvedarienė trečiadienį pristatė naują kolekciją „Aksominis ruduo“. Nors moters kurti drabužiai dažniausiai atpažįstami iš angelo ženklo – šįkart kolekcija visai kitokia. Naujausi kūriniai skirti vakarui ir netrukus ateisiančioms šventėms. Visi jie pasižymi ir išsiskiria paprastumu ir neperkrauta prabanga“, – taip buvo rašoma trečiadienį išplatintame pranešime.

Tačiau mada besidomintiems internautams vienas kolekcijos modelis užkliuvo: ar tikrai ši suknelė – I.Kvedarienės kūrinys?

Socialiniame tinkle jie sugretino Ispanijos mados namų „Delpozo“ ir I.Kvedarienės suknelių nuotraukas. Modeliai identiški, skiriasi spalvos ir rankovės.

Viena tik detalė: „Delpozo“ 2017 metų kolekcijos modeliai buvo pristatyti kur kas anksčiau – šią vasarą.

Žmonės.lt susisiekus su pačia I.Kvedariene, kūrėja nepanoro komentuoti situacijos. „Žinokite, nieko nekomentuosiu. Tiesą sakant, žinojau ir tikėjausi, kad taip bus. Žinau, kas mane visąlaik persekioja. Neturiu komentarų. Darau tai, kas man patinka, kas man gražu“, – sakė ji.

Advokato komentaras

Teisiniu požiūriu šį atvejį komentuoja Erikas Saukalas, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas:

„Atlikus palyginimą, tarp suknelių dizainų matosi akivaizdus panašumas, bent jau tiek, kiek matosi iš nuotraukų. Vertinant situaciją iš teisinės pusės, spalvų skirtumas čia neturi didelės reikšmės, nes apsauga gali būti taikoma tiek spalvų kombinacijai, tiek visos suknelės ar jos atskirų dalių konstrukcijų elementų kompozicijai (išdėstymui), nepriklausomai nuo tų elementų spalvos.

Dizaino apsaugai registracija nėra būtina, nes teisės į dizainą gali būti apsaugotos tiek pagal autorių teisę, tiek pagal konkurencijos teisę.

Šiuo atveju, suknelių apatinės dalies elementų išdėstymas pagal bendrą visumos įspūdį yra labai panašus. Šio panašumo nenusveria aplinkybė, kad lietuvės dizainerės suknelė yra su rankovėmis, o Ispanijos mados namų „Delpozo“ suknelė yra be jų, nes, kaip minėta, apsauga gali būti taikoma ir atskiriems elementams.

Pavyzdžiui, jeigu dizaineris sukūrė drabužį su išskirtinės formos sagomis, kitas dizaineris negalėtų naudoti tokios pat formos sagų ant savo kurtų drabužių, netgi jeigu šie drabužiai būtų visiškai skirtingi, o pačios sagos nudažytos skirtingomis spalvomis.

Pažymėtina ir tai, kad dizaino apsaugai registracija nėra būtina, nes teisės į dizainą gali būti apsaugotos tiek pagal autorių teisę, tiek pagal konkurencijos teisę. Jeigu būtų nustatytas pažeidimas, Ispanijos mados namai galėtų reikalauti uždrausti prekiauti šiomis suknelėmis, o taip pat pareikalauti žalos atlyginimo.“

Kokia jūsų nuomonė, tai plagiatas ar tiesiog kūrybinis sutapimas?

Tai ne pirmas kartas, kai I.Kvedarienei tenka atremti įtarimus dėl plagijavimo. Šiemet plačiai nuskambėjo jos ir dizainerės Natalijos Šakelienės konfliktas.

Aistras buvo įplieskęs ir Solveigos Mykolaitytės įvaizdis, kurį jai kūrė irgi I.Kvedarienė.

Indrės Kvedarienės (modelis Solveiga Mykolaitytė kairėje) ir Christiano Siriano kostiumai
Indrės Kvedarienės (modelis Solveiga Mykolaitytė kairėje) ir Christiano Siriano kostiumai / V.Ovadnevo ir „Facebook“ nuotr.