Koncertui besiruošiantis „Solo Ansamblis“ pristato naują dainą: kūrinys – tarsi muzikinis atvirukas

„Solo Ansamblis“ / Tomo Tereko nuotr.
„Solo Ansamblis“ / Tomo Tereko nuotr.
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
A
A

Kol muzikos pasaulis vis dar markstosi žiemą įprastame leidybiniame sąstingyje, „Solo Ansamblis“ naujus metus pradeda intensyviai. 2021-ųjų finišo tiesiojoje pristatę grupės internetinį puslapį, neįprastam koncertui besiruošiantys „liūdnojo šokio“ ambasadoriai išleidžia naują kūrinį. „Trance Atlanta“ pasirodo ne tik kartu su vaizdo klipu, bet ir išskirtinėje – minkštos plokštelės – laikmenoje.

Nūdieną vienas aktualiausių lietuviškų alternatyviosios muzikos kolektyvų dainoje atsispiria nuo dešimtojo dešimtmečio inovatorių – techno ir elektronikos dueto „EXEM“ – kūrinio „Atlanta“ motyvo.

„Tai lyg pamirštos šalies, Atlantidos, dabar jau paskendusios laiko vandenyne, simbolis“, – sako grupės „Solo Ansamblis“ nariai. Kūrybinį-semiotinį dialogą su minimo laikmečio dvasia saugiu atstumu mezgantys autoriai apeliuoja ir į anuomet populiarius Eurodance bei trance muzikos žanrus: aliuzijos koduojamos ir tekste, ir garse, ir vaizde.

„Solo Ansamblis“ / Pauliaus Žižliausko nuotr.
„Solo Ansamblis“ / Pauliaus Žižliausko nuotr.

Tiesa, muzikantai priduria, kad idėją veda ne noras moksliškai atkartoti ar archeologiškai atkurti – darbu „Trance Atlanta“ nebandoma prisirišti prie „EXEM“ šlovės ir legendos. Anaiptol: kuriamas naujas garsas bei muzikinė energija kviečia žaismingai, net šelmiškai, atsipalaiduoti nuo muzikos industrijos standartų, pradedant visuotinai priimtais skambesio etalonais, baigiant šokių kūrinių struktūromis. Tuo metu dainoje skanduojami žodžiai – savotiškas dadaistiškas gestas, priešprieša, oponuojanti pačios grupės kūrinių tekstams, kuriems įprastai skiriama daug dėmesio ir reikšmės.

„Solo Ansamblis“ / Pauliaus Žižliausko nuotr.
„Solo Ansamblis“ / Pauliaus Žižliausko nuotr.

Asociacijos LATGA finansuotą dainos „Trance Atlanta“ vaizdo klipą kūrė talentingas, alternatyviosios muzikos scenos vardų nesyk įvertintas jaunosios kartos režisierius Benas Ąžuolas Šarka. Retsykiais, atrodytų, vienišos, o kartais akivaizdžiai (savi)ironiją transliuojančios praėjusio amžiaus estetikos, taip pat neoninių lo-fi motyvų sklidinas vizualinis darbas, kaip ir daina, veikia ir kaip instinktyvus serotonino šūvis, ir kaip įsukanti, gal net truputį gyvuliška, psichozė.

Apie kontrastus bei saikingo komizmo svarbą kalba ir grupės nariai. Kūrinys, vaizdo klipas, galų gale – požiūris į šiuos bei legendinę jų inspiraciją – visa tai kupina lengvo žaidimo, provokuojančio humoro, kartu – repetatyvaus meditatyvumo. „Viskas dabar – itin svarbu, produktyvu, racionalu, našu, sėkminga. Bet mums svarbiau nepamiršti savo absurdiškos ir stebuklingos vietos visatoje bei pasiduoti (dar ne visai užslopintam) vidiniam polėkiui ir poreikiui nežiūrėti į viską ir visus labai rimtai. O gal kaip tik… toks žiūrėjimas į viską ir yra rimčiausias?“ – mintimis dalijasi grupė.

Naują kūrinį „Solo Ansamblis“ išleidžia išskirtiniu – minkštos plokštelės – formatu. Jis, kaip prasitaria muzikantai, yra tarsi savotiškas „muzikinis atvirukas“, nešantis tą pačią žinią apie kūrybinę laisvę ir žaismingumą.

„Trance Atlanta“ klausytojus pasiekia specialaus pasirodymo priešaušryje – netrukus, vasario 4-ąją, „sad dance“ vėliavnešiai tikrins „1986_gallery_“ erdves. Industriniuose kultūros, šokių ir netikėtumų skliautuose aidės negrojami, grojami retai ir šis – vienas negrotas. Ketvertas sako, kad pasirodymui aktyviai ruošiasi ir jo labai laukia.

Tai – ne vienintelės kolektyvo naujienos. 2021-iesiems besibaigiant, „Solo Ansamblis“ pristatė kartu su Mindaugu Dudėnu kurtą ypatingo dizaino internetinį grupės puslapį: www.soloansamblis.lt.