Konkurse įvertintos jaunosios dizainerės projektą įkvėpė pojūčių srautas
Pagrindinį prizą „Jaunojo dizainerio prizo 2015“ produkto dizaino kategorijoje pelniusi Dominyka Barkauskaitė metė iššūkį tradicinei pojūčių sampratai, pasitelkdama sinestezijos koncepciją – neurologinį reiškinį, kai tam tikri pojūčiai susilieja į vientisą srautą.
Vilniaus dailės akademijos produkto dizaino katedros bakalaurė sukūrė inovatyvų garso atkūrimo objektą – instaliacijas, kurios vienu metu suaktyvina skirtingus žmogiškuosius pojūčius – regėjimą ir klausą. Apie projektą „Vizualiniai garso pojūčių konceptai“ kalbamės su prizo laimėtoja D.Barkauskaite.
– Kas Jus paskatino domėtis sinestezija?
Mane pažadino apmirimas – stebėjimas, kaip žmonės įninka į plokščius ekranų paviršius ir ten atranda gyvenimą.
– Pasak rašytojos Diane Ackerman, daug žmogaus gyvenimo praslenka patogiai, tačiau pojūčiams apsiblausus. Mane pažadino apmirimas – stebėjimas, kaip žmonės įninka į plokščius ekranų paviršius ir ten atranda gyvenimą. Tik, gaila, skaitmeninį. Norisi juos pažadinti, suaktyvinti vaizduotę ir sąmonę klausantis, skanaujant, lytint, regint, uodžiant.
– Kokie jutimai jums pačiai svarbiausi ir kodėl?
– Rega, nes tai pagrindinis atspirties taškas pojūčiams. Ji duoda efektingiausią ir greičiausią impulsą.
– Kaip atsirado garso takelis šiam projektui?
– Ieškojau dvilypio muzikinio kūrinio su aiškiu augimu ir panaudojau atlikėjo Koven kūrinį „It Comes in Waves“. Įjungus kolonėles, jausmas lyg prabudus ryte. Reginys ir garsas raminantis, pozityvus, bet intriguoja. O kūrinio antroje pusėje įvyksta gan staigus šuolis į dinamiškesnį garsų derinį, kuris sustiprina vizualinių plokštumų veikimą ir suaštrina pojūčius, kurie prilygsta tamsiam ir giliam paros metui.
TAIP PAT SKAITYKITE: Geriausiо 2015 m. jaunojo dizainerio kolekciją įkvėpė Ebolos virusas
– Su kokiais iššūkiais susidūrėte kurdama ir realizuodama savo idėją?
– Iššūkis kaip visuomet – laikas. Keblu buvo suderinti garso kokybę su vizualiniais pojūčiais per keletą mėnesių, prireikė nemažai eksperimentų, kad atrasčiau optimaliausią sprendimą ir išraišką savo mintims.
– Koks galimas šio projekto pritaikymas? Galbūt juo jau domėjosi kokie nors gamintojai?
– Dabartinis produktas skirtas individualiam naudojimui ar biurams, bet žadu garso paveikslus pritaikyti ir visuomeninėms erdvėms. Iš vartotojų pusės tikrai jaučiu susidomėjimą.
– Ar jūsų darbas negali būti priskiriamas labiau konceptualaus meno, o ne dizaino sričiai?
– Tai lyg sinestezija tarp konceptualaus meno ir dizaino.
– Kaip nubrėžtumėt ribą tarp dizaino ir konceptualaus meno?
– Nebenoriu brėžti ribų, nes šiuo produktu stengiuosi sujungti, o ne atskirti.
– Kokie jūsų ateities planai?
– Šiuo metu projektuoju garso kolonėles „Audio Solutions“ ir viliuosi įgyti pakankamai įgūdžių bei patirties, kuri padės kurti veiksmingus produktus sujungiančius kokybę ir estetiką.
– Jei ne paslaptis, kaip panaudosite gautą 1000 EUR prizą?
– Įsigysiu naują garso stiprintuvą, kad galėčiau užbaigti eksperimentus ir surasti gamintojus.