Konkurse įvertintos jaunosios dizainerės projektą įkvėpė pojūčių srautas

Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas / Organizatorių nuotr.
Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
A
A

Pagrindinį prizą „Jaunojo dizainerio prizo 2015“ produkto dizaino kategorijoje pelniusi Dominyka Barkauskaitė metė iššūkį tradicinei pojūčių sampratai, pasitelkdama sinestezijos koncepciją – neurologinį reiškinį, kai tam tikri pojūčiai susilieja į vientisą srautą.

Vilniaus dailės akademijos produkto dizaino katedros bakalaurė sukūrė inovatyvų garso atkūrimo objektą – instaliacijas, kurios vienu metu suaktyvina skirtingus žmogiškuosius pojūčius – regėjimą ir klausą. Apie projektą „Vizualiniai garso pojūčių konceptai“ kalbamės su prizo laimėtoja D.Barkauskaite.

Dominyka Barkauskaitė
Dominyka Barkauskaitė / Organizatorių nuotr.

– Kas Jus paskatino domėtis sinestezija?

Mane pažadino apmirimas – stebėjimas, kaip žmonės įninka į plokščius ekranų paviršius ir ten atranda gyvenimą. 

– Pasak rašytojos Diane Ackerman, daug žmogaus gyvenimo praslenka patogiai, tačiau pojūčiams apsiblausus. Mane pažadino apmirimas – stebėjimas, kaip žmonės įninka į plokščius ekranų paviršius ir ten atranda gyvenimą. Tik, gaila,  skaitmeninį. Norisi juos pažadinti, suaktyvinti vaizduotę ir sąmonę klausantis, skanaujant, lytint, regint, uodžiant.

– Kokie jutimai jums pačiai svarbiausi ir kodėl?

– Rega, nes tai pagrindinis atspirties taškas pojūčiams. Ji duoda efektingiausią ir greičiausią impulsą.

– Kaip atsirado garso takelis šiam projektui?

– Ieškojau dvilypio muzikinio kūrinio su aiškiu augimu ir panaudojau atlikėjo Koven kūrinį „It Comes in Waves“. Įjungus kolonėles, jausmas lyg prabudus ryte. Reginys ir garsas raminantis, pozityvus, bet intriguoja. O kūrinio antroje pusėje įvyksta gan staigus šuolis į dinamiškesnį garsų derinį, kuris sustiprina vizualinių plokštumų veikimą ir suaštrina pojūčius, kurie prilygsta tamsiam ir giliam paros metui. 

Dominyka Barkauskaitė
Dominyka Barkauskaitė / Organizatorių nuotr.

TAIP PAT SKAITYKITE: Geriausiо 2015 m. jaunojo dizainerio kolekciją įkvėpė Ebolos virusas

– Su kokiais iššūkiais susidūrėte kurdama ir realizuodama savo idėją?

– Iššūkis kaip visuomet – laikas. Keblu buvo suderinti garso kokybę su vizualiniais pojūčiais per keletą mėnesių, prireikė nemažai eksperimentų, kad atrasčiau optimaliausią sprendimą ir išraišką savo mintims.

– Koks galimas šio projekto pritaikymas? Galbūt juo jau domėjosi kokie nors gamintojai?

– Dabartinis produktas skirtas individualiam naudojimui ar biurams, bet žadu garso paveikslus pritaikyti ir visuomeninėms erdvėms. Iš vartotojų pusės tikrai jaučiu susidomėjimą.  

– Ar jūsų darbas negali būti priskiriamas labiau konceptualaus meno, o ne dizaino sričiai?

– Tai lyg sinestezija tarp konceptualaus meno ir dizaino.

Dominyka Barkauskaitė
Dominyka Barkauskaitė / Organizatorių nuotr.

– Kaip nubrėžtumėt ribą tarp dizaino ir konceptualaus meno?

– Nebenoriu brėžti ribų, nes šiuo produktu stengiuosi sujungti, o ne atskirti.

– Kokie jūsų ateities planai?

– Šiuo metu projektuoju garso kolonėles „Audio Solutions“ ir  viliuosi įgyti pakankamai įgūdžių bei patirties, kuri padės kurti veiksmingus produktus sujungiančius kokybę ir estetiką. 

– Jei ne paslaptis, kaip panaudosite gautą 1000 EUR prizą?

– Įsigysiu naują garso stiprintuvą, kad galėčiau užbaigti eksperimentus ir surasti gamintojus.

Dominyka Barkauskaitė
Dominyka Barkauskaitė / Organizatorių nuotr.