Konkurso „Injekcija“ finalininkas: Egidijus Učkuronis ir jo kolekcija „Ovum“

Egidijaus Učkuronio kolekcijos modeliai / Asmeninio albumo nuotr.
Egidijaus Učkuronio kolekcijos modeliai / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Portalas Žmonės.lt tęsia konkurso „Injekcija“ finalininkų pristatymą. Gruodžio 10-ąją Nacionalinėje dailės galerijoje įvyksiančiame finale pasirodys šešiolika atrinktų jaunųjų dizainerių, pateikusių darbus ir jais atsakiusių į klausimą: „Ar mada lygu religija?“.

Iš Eišiškių kilęs Egidijus Učkuronis jau spėjo iš arti pažinti mados pasaulį: dar studijuodamas jis atliko praktiką pas dizainerę Juliją, rūpinosi televizijos projekto „Chorų karai“ dalyvių sceniniu įvaizdžiu, kuravo svečius iš užsienio šalių parodos „Baltic Textile + Leather“ metu, stažavosi Islandijos dizainerio Sruli Recht mados namuose ir talkino jam kuriant pavasario-vasaros 2013-iesiems kolekciją.

Egidijus Učkuronis
Egidijus Učkuronis / Asmeninio albumo nuotr.
Kolekcija „Ovum“

Egidijus įsitikinęs, kad idėja yra galingiausias žmonijos ginklas, galintis užvaldyti ir paveikti ne vienetų, o milijardų gyvenimus. Kur mes gyvename ir kas aplink mus – viskas yra idėjos. Mes gyvename idėjoje. Tačiau nėra nieko ypatingo ir nepakartojamo šioje žemėje. Nesustojantis idėjų atradimas yra pastovus nepastovumas.

Naujos idėjos naikina ir išstumia prieš tai buvusias, užima jų vietas. Sulaužo seną, kad atsirastų nauja. Visą šią filosofiją įkūnija Ovum (lot. kiaušinis). Ovum yra amžinas virsmas iš vienos materijos į kitą laužant suragėjusį kiautą tam, kad atsirastų nauja gyvybė, kuri tęs amžiną re-evoliucijos ciklą.

Egidijaus kolekcijos „Ovum“ personažai yra idėjų augintojai – žmonės, kurie yra pasmerkti, kad juos užvaldytų idėja, praryjanti jų esybes ir užimanti vietą sąmonėje. Personažų nuotaika atsispindi tame idėjos įsitvirtinimo etape, kuriame jie suvokia savyje nešamos idėjos galingumą. Kolekcijos veiksmas parodo laiko tarpą nuo idėjos užgimimo iki jos atsiradimo, kuris gali trukti tiek sekundės dalį, tiek visą amžinybę. Kolekcijos „Ovum“ modeliai atspindi idėjų virsmo etapus – kaip idėja iš abstraktaus reiškinio susiformuoja iki materialios formos. Kolekcijos jėga ir energija slypi medžiagose ir kirpimuose.

Kuriant kolekciją naudota natūrali žuvies oda – lašišos, jūrinio ešerio, vilkžuvės ir menkės. Kuriant aukštakulnius – stiklo pluošto audinys (angl. fiber glass). Nebuvo apsieita ir be naujausių technologijų, pavyzdžiui, tokių kaip 3D spausdinimo galimybės – vienas kolekcijos modelis sukurtas būtent atspausdinus dvi 3D detales. Ir tai dar ne viskas: viename iš aksesuarų buvo panaudota biologiškai užauginta oda – panaudojus fermentacijos procesus išgauta plėvelė, kurią išdžiovinus ji tapo panaši į gyvūninės kilmės odą. Sujungus šias medžiagas su sudėtingais kirpimais buvo išgauta energija, kuri tūno kolekcijos modeliuose, gyvena juose ir skleidžia savo unikalią melancholišką jėgą.