Konkurso „Injekcija“ finalininkė: Greta Vitkauskaitė ir jos kolekcija „Naujoji estetika“

Gretos Vitkauskaitės kurti modeliai / Asmeninio albumo nuotr.
Gretos Vitkauskaitės kurti modeliai / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2013-11-22 21:28
AA

Gruodžio 10-ąją Nacionalinėje dailės galerijoje įvyks konkurso „Injekcija“ finalas, kuriame pasirodys šešiolika atrinktų jaunųjų dizainerių, pateikusių darbus ir jais atsakiusių į klausimą „Ar mada lygu religija?“. Žmonės.lt tęsia konkurso „Injekcija“ finalininkų pristatymą.

Šią vasarą Greta Vitkauskaitė baigė mados dizaino studijas Vilniaus dizaino kolegijoje, studijų metu profesines žinias pusmetį gilino Estijos dailės akademijoje.

Greta Vitkauskaitė / Asmeninio albumo nuotr.

Studijų metais Taline Greta atliko praktiką prekės ženklo „Monton“ drabužiais prekiaujančioje įmonėje „Baltika Group“, talkino „Tallinn Dolls“ komandai, taip pat yra kūrusi mados iliustracijas žurnalui „Moteris“.

Kolekcija „Naujoji estetika“

Greta sako, kad menas, mokslas ir technologijos šiuo metu išgyvena didelių permainų laikotarpį, todėl medijos menas tapo ypač svarbus šiuolaikinio meno kontekste. Naujoji estetika yra viena iš naujai besivystančių medijos meno atšakų. Tai technologijų ir žmogaus darbo rezultatas. Žmogus, įvaldęs technologijas, geba matyti pasaulį per skaitmeninius prietaisus.

Gretos Vitkauskaitės eskizai ir modeliai (12 nuotr.)
+6

Taip gimsta meno kūriniai, produktai ir aplinkos reiškiniai, turintys tekstūrą, kuri anksčiau neegzistavo. Tai vaizdai, matyti skaitmeniniame pasaulyje ir perkelti į realybę: ten, kur seniau buvo švelnūs teptuko potėpiai ar nėriniai, dabar atsirado skaitmeniniai taškai. Gretos kolekcija „Naujoji estetika“ nagrinėja aktualią šiuolaikinės visuomenės temą. Dabar jau sunku įsivaizduoti žmogaus gyvenimą be informacinių technologijų ar virtualiosios erdvės, kuri šiandien yra būtinybė – bevielis internetas, mobilusis ryšys, socialiniai tinklai, internetiniai laikraščiai, virtualios bibliotekos ar duomenų saugyklos. Cituojant James Bridle, dabar „mūsų prietaisai mokosi matyti, girdėti, rasti savo vietą pasaulyje“.

Tobulėjant technologijoms sustiprėjo ir žmogaus pojūčiai. Žmogus mato, girdi, jaučia kitaip. Pasikeitė darbo, gyvenimo, paprastų užduočių atlikimo kokybė. Susiformavo naujas supratimas apie pasaulį ir jo reiškinius. Taigi savo kolekcija Greta analizuoja technologinių pokyčių įtaką kūrybai ir aprangai. Per kolekciją mergina atskleidžia naujosios estetikos reiškinio bruožus. Vienas jų – virtualiojo pasaulio perėjimą į fizinį ir fizinio į virtualųjį. Kolekcijoje vyrauja fragmentiškos, minimalios, tarsi atsitiktinės detalės, išdidinto paveikslėlio įspūdis. Marškinėlių spaudais, drabužių konstrukcija, spalvine gama perteikiamas glaudus žmogaus ir technologijų ryšio rezultatas.

Greta Vitkauskaitė / Asmeninio albumo nuotr.