Konkurso „Injekcija“ finalininkė: Kristina Rutkauskaitė ir jos kolekcija „Kaneliūra“

Kristinos Rutkauskaitės modeliai / Asmeninio albumo nuotr.
Kristinos Rutkauskaitės modeliai / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2013-11-30 18:01
AA

Kristina Rutkauskaitė – dar viena jaunoji kūrėja, gruodžio 10-ąją Nacionalinėje dailės galerijoje parodysianti savo kolekciją „Kaneliūra“ konkurso „Injekcija“ finale.

Kristina aprangos dizaino bakalauro laipsnį įgijo Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakultete. Jaunoji dizainerė yra sukūrusi ir pristačiusi dvi kolekcijas: „Graphosoma“ buvo jos baigiamasis darbas kolegijoje, o „Venera“ sukurta specialiai šiais metais Kaune vykusiam „Mados ir meno sintezės“ renginiui. Kuriant abi kolekcijas naudoti vienetiniai dizainerės audinio raštai.

Kristina Rutkauskaitė / Asmeninio albumo nuotr.

Kolekcija „Kaneliūra“

Kristina Rutkauskaitė, atsakydama į konkurso rengėjų klausimą „Ar mada lygu religija?“, mano, kad mada reflektuoja religiją ir atvirkščiai, nes tai dvi substancijos, kuriomis vienodai galima tikėti visa širdimi, būti pasekėju, tačiau taip pat ir likti visiškai abejingu ar net prieštaringai nusiteikusiu jų atžvilgiu.

Madoje vyrauja įvairūs stiliai: klasikinis, romantinis, vintažinis, marinistinis, modernus. Religija, kaip viena visuma, taip pat skyla į skirtingas atšakas: katalikybę, liuteronizmą, baptizmą, adventizmą ir kitas.

Kristina, kaip pati sako, būdama tvirtų krikščioniškų pažiūrų, išlieka abstrakti ir mados sferoje: kolekciją ji kuria pasitelkdama klasikinį stilių, teikdama pirmenybę tiek klasikiniams kirpimams, tiek klasikinio tipo drabužių modeliams. Jos kolekcijoje dominuoja moteriški ir vyriški kostiumai, klasikinio kirpimo marškiniai ir suknelės. O kad mada ir religija nebūtų nuobodi, sako Kristina, tiesiog būtina įmaišyti saldžiarūgščio prieskonio. Jaunosios dizainerės atveju tai modernumo prieskonis: pasitelkiant šiuolaikines technologijas ji audinius margina skaitmenine spauda.

Kristinos Rutkauskaitės modeliai ir eskizai (8 nuotr.)
+2

Taip klasikiniai drabužių modeliai įgauna visiškai kitą – žaismingesnį ir ryškesnį – pavidalą. Audinio printas sukuriamas pagal bažnyčios interjere vyraujančius fragmentus, supančias detales: tai kolonos, ažūrai, paveikslų tapybiški fragmentai. Tačiau Kristinos kolekcijoje nenaudojami tiesioginiai  simboliai – kryžius, Jėzaus ar Marijos paveikslai.

Kad taptum religingas, turi įtikėti. Kad taptum madingas, tu taip pat turi patikėti vienu tau artimiausiu stiliumi, jam atsiduoti ir kurti savo garderobą to stiliaus pagrindu. Kristinos kolekcija rodo, kad ji įtikėjo klasika, tačiau leidžia sau nebūti abejinga ir kitiems stiliams.

Šiuo metu aukščiausias ir įtakingiausias asmuo krikščionybėje – popiežius Pranciškus. Jis turi lemiamą žodį ne tik religiniais, bet ir bažnyčios mados klausimais. O ši mada susiformavo laikui bėgant ir nusistovėjo lyg tam tikrų taisyklių rinkinys, kuris yra perduodamas iš kartos į kartą. Viena iš tokių taisyklių – raudoni popiežiaus batai.

Šie batai buvo perimti iš estruskų tuomet, kai Romos imperija pripažino krikščionybę. Juos pasirinkęs popiežius patvirtino tai kaip naują tradiciją, kuria reikėtų sekti norint išlaikyti pastovumą ir pagerbti protėvius. Tai įrodo ir paties popiežiaus, kaip mados diktatoriaus bažnyčioje, vaidmenį. Todėl Kirstinos kolekcijoje ypatingu akcentu taip pat tapo vyriška ir moteriška raudonos spalvos avalynė.

Kristina Rutkauskaitė / Asmeninio albumo nuotr.