Konkurso „Injekcija“ finalininkės: Monika Ženytė ir Fausta Povilonytė bei jų kolekcija „Nemetodas“

Monikos Ženytės ir Faustos Povilonytės eskizai / Asmeninio albumo nuotr.
Monikos Ženytės ir Faustos Povilonytės eskizai / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2013-12-03 22:09
AA

Gruodžio 10-ąją Nacionalinėje dailės galerijoje, konkurso „Injekcija“ finale, Monika Ženytė ir Fausta Povilonytė pristatys savo kolekciją „Nemetodas“. Tądien pasirodys iš viso 16 jaunųjų dizainerių, savo darbais atsakiusių į klausimą, ar mada lygu religija.

Fausta Povilonytė / Asmeninio albumo nuotr.

Panevėžietės Monika Ženytė ir Fausta Povilonytė Vilniaus dailės akademijoje (VDA) šiemet baigė kostiumo dizaino studijas. Studijų metais jos dalyvavo keliose parodose ir konkursuose. 2011-aisiais abi kartu pristatė savo darbus parodoje „Antras kvėpavimas / Remake Fashion“ VDA Kostiumo dizaino katedros galerijoje, mados festivalyje „Melnica Modi“ Minske (Baltarusija); pernai – parodoje žurnalo „L‘Officiel“ 90-mečio proga Vilniaus Rotušėje.

Monikos Ženytės ir Faustos Povilonytės eskizai (15 nuotr.)
+9

Kolekcija „Nemetodas“

Fausta Povilonytė / Asmeninio albumo nuotr.

„Injekcijoje“ Monika ir Fausta pristatys savo eksperimentinę moteriškų drabužių kolekciją. Kolekcijos pavadinimas – tai dviejų žodžių junginys: nematodas – bestuburių gyvūnų tipas ir žodis „metodas“. Kolekcijoje kirmėlės savybės, apsprendžiančios jos prisitaikymą prie gamtos, transformuojamos į drabužio savybes. Kolekcijoje naudojamas žieduotosios judesys, siluetas ir proporcijos.

Gyvūnų formos ar odos, kailio ornamentai gan dažnai naudojami kaip atspirties taškas mados dizaine. Ritmo pokyčiai gamtoje leidžia panaudoti vis įdomesnių išraiškos priemonių. Taip pat svarbus reiškinys žmogaus bei gyvūno sutapatinime išlieka drabužio kaip „antrosios odos“ sąvoka. Drabužio funkcionalumas prilyginamas gyvūno odai, kailiui. Tolygiai atliekama apsauginė funkcija. Visa tai tapo pagrindine tematika merginų kuriamoje kolekcijoje. Joje taip pat labai ryškios proporcijos bei pasirinktos šildančios medžiagos – siūlai. Jie sudaro minkštumo įspūdį, kas būdinga ir bestuburiams gyvūnams, pavyzdžiui, sliekams.

Kolekcijos drabužiuose naudojamos švelnios, aptakios  formos, gana minimalistinės linijos. Pagrindinė kolekcijos dalis – masyvūs megztiniai, kita dalis – nesudėtingų konstrukcijų trikotažiniai drabužiai, kelnės, suknelė, sijonas, kombinezonas. Nors Monikos ir Faustos kolekcija eksperimentinė, ji gali būti priskiriama prêt-à-porter kategorijai.

Fausta Povilonytė / Asmeninio albumo nuotr.