Kuo kvepia muzika: Bobas Dylanas, „Pink Floyd“, „Queen“ ir „U2“
Septintojo dešimtmečio pradžia. Kavinėse skamba Bobo Dylano dainos, rūkomas tabakas ir geriamas konjakas. Aidi juokas ir pašnekesiai tęsiami iki paryčių. Kuo kvepia tokia atmosfera? Ne tik cigarečių dūmais ar konjaku, bet ir odinėmis sofomis, citrusais. Tai gana gaivus, ramus ir malonus kvapas, pavadintas „Beat Cafe“.
Tiek muzikos, tiek parfumerijos pasaulyje yra šis tas bendro – natos. Tačiau italų kūrėjų brolio ir sesers duetas, pasivadinęs „V-Monkeys“, atrado daug daugiau nei tik šį ryšį. Jų teigimu, uoslė turi magišką galią sugrąžinti slapčiausiose kertelėse esančias emocijas ir prisiminimus. Tai galingiausia iš mūsų turimų juslių. Ir kad panaši kalba, kuria galima atkoduoti kvapą ir kuri yra labai intuityvi, yra muzika.
Prekės ženklas „Jusbox“, kurio kolekciją sudaro keturi unisex stiliaus kvapai, sukurtas Italijoje ir šiuo metu yra pristatinėjamas Europoje, taip pat ir Lietuvoje. Jo koncepcijai ir kvepalams sukurti prireikė beveik ketverių metų.
Prekės ženklo detalės apgalvotos „nuo... iki“, ir tai domina labiausiai. Logotipas – iš įdėklo išlindusi vinilinė plokštelė. Kvepalų kamštukas taip pat vaizduoja vinilinę plokštelę. Kvepalų dėžutė primena kompaktinio disko įdėklą. Kiekviena dėžutė šone turi muzikinės eros modernios interpretacijos raštą. Atidarius dėžutę, kvepalų aprašymas pateikiamas kompaktinio disko formos kartono lakšte. Kvepalų kiekis – 78 mm. Šis skaičius ne atsitiktinis – pirmosios plokštelės greitis buvo 78 rpm.
Kiekvienas iš keturių kvapų susietas su konkrečiais atlikėjais ar grupėmis ir muzikine era. Kvapu atspindima viskas – muzika, ikonos, istorinė ir kultūrinė patirtis, požiūris į aplinką ir apskritai siunčiama žinutė. Kvapai sukurti taip, kad iš tiesų tarsi atsiduri kitoje erdvėje. Bent jau šio straipsnio autorei, elektroninės muzikos gerbėjai, gaivūs, bet stiprūs kvepalai „Mikro Love“, dedikuoti grupei „U2“, sukėlė malonius virpulius.
Grupei „Queen“ dedikuoti kvepalai dviprasmišku pavadinimu „Use Abuse“. Jie saldūs ir atspindi pertekliaus laikus, kai viskuo, kuo turima, buvo norima pasipuikuoti.
Kvepalai „14 Hour Dream“ labiausiai svaigina. Jie skirti psichodelinei muzikai ir yra įkvėpti „Pink Floyd“ ir Freddie Mercury. O apie „Beat Cafe“ jūs jau skaitėte įžangoje.
Antradienio vakarą „Jusbox“ kvepalų kūrėjai viešėjo Vilniuje. ELaima.lt paklausti, ką žmonės mano apie jų mintį atrasti ryšį tarp juslių, tokių kaip klausa ir uoslė, „V-Monkeys“ teigė, kad kol kas sulaukė tik labai teigiamų atsiliepimų.
„Žmonės mano, kad tai labai betarpiška, žvelgia į tai pozityviai. Jiems labai patinka ir patys kvepalai, mes dėl to esame labai laimingi. Galbūt žmonės išsirenka tik vieną mėgstamiausią kvapą, bet nei vienas dar nepasakė, kad nesikvėpintų likusiais.
Neteigiame, kad tam tikra muzikos era ar karta kvepia būtent taip. Norime pasakyti, kad mes ją taip jaučiame ir suprantame. Kai kalbi apie aistrą, nėra teisingo ar neteisingo kelio.
Muzikos ir kvapo sąsaja suteikia žmonėms tikėjimo mūsų prekės ženklu. Iš užsienio žurnalistų pastebėjome, kad toks ryšys suteikia daug galimybių atvirai diskusijai. Ir mes patys galime kvepalais pasakyti daugiau nei kiti. Paprastai kvepalų, ypač nišinių, kūrėjai daugiau šneka apie save pačius. Mes norime būti atviri ir kvepalais pasakyti: taip aš galvoju, taip aš jaučiuosi. Neteigiame, kad tam tikra muzikos era ar karta kvepia būtent taip. Norime pasakyti, kad mes ją taip jaučiame ir suprantame. Kai kalbi apie aistrą, nėra teisingo ar neteisingo kelio.“
Natūraliai kyla klausimas: žmonės nepirks TIK kvepalų, jie pirks istoriją, patirtį, emociją?
„Būtent to ir siekiame, – šypsosi kūrėjai. – Pastebėjome, kad tai labai paprastas būdas kvepalais sudominti žmones. Paklausi, ar žinote „Queen“ muziką? „Žinoma!“ – žmonės pagauna mūsų siunčiamą žinutę labai greitai. Prekių ženklas susideda iš kelių skirtingų sluoksnių. Tai reiškia, kad gali pasiekti žmones, kurie mėgsta tokią muziką, tokį kvapą ir pan. Žmonės prisitaiko patirtį sau ir gali jaustis skirtingai. Viskas slypi ne paviršiuje, o gelmėje.
Šiame versle dirbame daugybę metų ir kai pradėjome galvoti apie prekės ženklą, susimąstėme, kad verslo srityje dirbantys žmonės šneka kalba, kurią ne kiekvienas supranta. Ypač didelėse kompanijose dirbantys parfumeriai pradeda apie savo kvepalus kalbėti taip, tarsi jie būtų sukurti iš labai slaptų ingredientų, kad jų formulės tokios, kurių niekas nežino, ir su ta paslaptimi jie reprezentuoja kvepalus. Mes radome kitokį būdą paaiškinti, kokie yra mūsų kvepalai.“
Sumanytojai teigia, kad jų planuose – dar daugybė skirtingų muzikos erų, kurias ketina perteikti kvapais. Kaip prisipažįsta, buvo labai sunku išsirinkti pirmuosius atlikėjus kvepalams. „Juk tiek daug geros muzikos pasaulyje sukurta, ypač anksčiau, kai dar nebuvo tiek techninių galimybių jai dirbtinai patobulinti.“
„V-Monkeys“ duetas baigęs fortepiono specialybę muzikos mokykloje, jaučia didelę aistrą muzikai ir fotografijai, o jo gyslose esą teka kvepalai.