„Kūrybingumo mokyklos“ autorius pribloškė Lietuvos moksleivių išradingumas

Kūrybingumo mokykla / Organizatorių nuotr.
Kūrybingumo mokykla / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Penktadienį „Swedbank“ būstinėje Vilniuje rinkosi išmoningiausi šalies jaunieji talentai – išskirtiniame renginyje paminėta projekto „Kūrybingumo mokykla“ pabaiga.

Dar vasarį projekto sumanytojai reklamos agentūros NEW! bendraįkūrėjas, kūrybinėse industrijose aktyviai dalyvaujantis Tomas Ramanauskas ir Vilniaus universiteto docentas, filosofas Kristupas Sabolius pakvietė Lietuvos moksleivius į keturių mėnesių kūrybinę kelionę, kurios metu kiekvieną savaitę pasaulį išvysdavo mitus apie kūrybingumą griaunančios videopamokos.

Kūrybingumą tyrinėjančių, jį dėstančių, bendrą knygą išleidusių T. Ramanausko ir K. Saboliaus tandemas pasakojo, jog bandymas kreiptis į jaunąją auditoriją buvo savotiškas iššūkis.

„Siekdami susikalbėti su jaunais ir smalsiais, pamokoms privalėjome kurti guvų ir aktualų turinį, ieškoti ryškių asmenybių bei atvejų, išlaikyti intensyvų tempą. Šiandien su džiugesiu galime pasakyti, kad kontaktą pavyko užmegzti – projekto platformoje sukasi dešimtys tūkstančių peržiūrų, sulaukėme ne tik tikslinės grupės – vyresniųjų klasių moksleivių, bet ir tėvų, mokytojų, kitų atvirų ir žingeidžių dalyvių palaikymo. Vis dėlto labiausiai mus pribloškusi projekto dalis – moksleivių kūrybiniai sprendimai. Žinojome, kad Lietuvoje – daug talentingų jaunų asmenybių, tačiau nesitikėjome taip dažnai maloniai nustebti, – įspūdžiais dalijosi projekto bendraautoris T. Ramanauskas.

Pademonstruoti savo išmonę moksleiviai galėjo kiekvieną savaitę atlikdami neįprastus namų darbus: „Kūrybingumo mokyklos“ dėstytojai dalyvius kvietė rašyti gyvenimo aprašymus iš devynių žodžių, gerinti šaukštus, populiarinti muziejus ir netgi kurti blogiausių pasaulyje filmų idėjas. Projekto autoriai sako norėję pateikti alternatyvą įprastiems namų darbams, todėl į pagalbą pasitelkdavo socialines medijas, moksleiviams siūlė idėjas talpinti į kelis žodžius ar sakinius, netaikė ir griežtų laiko apribojimų – pradėti namų darbus projekto laikotarpiu buvo galima bet kokiu metu.

„Tikriausiai dėl to toks akivaizdus buvo paskutinės studentiškos nakties efektas – namų darbai plaukė iki paskutinės minutės“, – prisiminė K. Sabolius. „Tačiau tai anaiptol nepakenkė darbų kokybei. Matyt, pasitvirtino vienoje „Kūrybingumo mokyklos“ pamokų išsakyta mintis, kad kartais kūryboje šiokie tokie suvaržymai padeda mobilizuoti kūrybines mintis ir leidžia susikaupti.“

Projekto organizatoriai teigia, jog įsitraukimas ir susidomėjimas projektu viršijo lūkesčius: namų darbus rengė beveik pusė tūkstančio dalyvių. Nors pagrindinė tikslinė grupė buvo 9-12 klasių moksleiviai, projektas buvo atviras visiems - bene ketvirtadalis visų dalyvių priklauso kitoms amžiaus grupėms. Jie organizatorių neliko nepastebėti – baigiamojo renginio metu specialūs prizai teko 4 ir 5 klasę lankančioms sesėms, atkakliam aštuntokui ir II kurse studijuojančiam suaugusiajam.

Finalinio „Kūrybingumo mokyklos“ renginio metu taip pat buvo aptartos išradingiausios dalyvių idėjos, mokiniai turėjo galimybę užduoti rūpimiausius klausimus iki tol tik įrašuose matytiems mokyklos dėstytojams. Visgi svarbiausias renginio akcentas – kūrybingiausiųjų apdovanojimai. Visus 20 namų darbų įveikę moksleiviai pretendavo į projekto partnerių įsteigtus prizus. Projekto studijų draugas Vilniaus universitetas, skatindamas išradingiausių abiturientų dešimtuką, išdalino 4000 eurų vertės stipendijų fondą.

„Vos išgirdę projekto idėją, supratome, jog prisijungti prie „Kūrybingumo mokyklos“ mums bus prasmingas žingsnis – abiturientus sveikindamas kalbėjo VU prorektorius Valdas Jaskūnas. „Juk universitetas yra erdvė, pilna kūrybiškumo. Tai vieta, kurioje galima kurti naujus sumanymus“.

Pagrindinis projekto partneris „Swedbank“, užtikrinęs, jog projektas taptų nemokamu ir atviru visiems, įsteigė ir dešimt pagrindinių prizų, skirtų ateities kūrybiniams bandymams. „Kūrybingumo idėja mums kaip organizacijai labai artima“, - laureatų sveikinimą pradėjo ir bendradarbiavimu džiaugėsi „Swedbank“ Pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento vadovas Lietuvoje Ąžuolas Zubkonis. „Savo darbe kasdien įsitikiname tuo, ką pasakoja šis projektas – kūrybingumas įmanomas įvairiausiose srityse, o jį taikant įmanoma užkopti į visas profesines viršukalnes.“

Projekto partnerių išsakytoms mintims antrino ir pirmosios vietos nugalėtoja dešimtokė Urtė: „Tikrai kiekvienam rekomenduoju pažiūrėti visas pamokas, kuriose, tikiu, rasite kažką sau. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę būti šio projekto dalimi ir, svarbiausia, pamatyti kiek įdomių ir išradingų jaunuolių gyvena Lietuvoje – su jais priešaky, žinau, laukia šviesi ateitis.“

Visas „Kūrybingumo mokyklos pamokas“ bei informaciją apie konkurso nugalėtojus galite rasti projekto svetainėje www.kumokykla.lt