Kvapų ekspertė K.Strolienė žinomus žmones sukvietė į pirmą kartą organizuojamą kvapų degustaciją
Ketvirtadienio vakarą ištikimi kvapų gurmanai ir žinomi žmonės rinkosi į išskirtinę patyriminę nišinės parfumerijos degustaciją, kurioje lavino savo uoslę, mėgavosi ir pažindinosi su pačiais įvairiausiais, brangiausiais ir rečiausiais kvapais.
Paskendęs ekspertų atrinktų aromatų jūroje ne vienas džiaugėsi pagaliau atradęs savo mėgstamiausias kvapų natas ir supratęs pagrindines klaidas, kurias darydavo rinkdamasis kvepalus.
„Išsirinkti tinkamus kvepalus, žinoti, kaip, kada ir kiek jų naudoti bei ko iš jų tikėtis, taip pat yra menas. Kvepalai – labai individualus dalykas. Kiekvienas turi atrasti ir prisijaukinti savą kvapą, mokėti jį derinti su kitais ir žinoti, kada ieškoti naujų. Taip pat labai svarbu pajausti, kokį aromatų derinį pasirinkti dienai, vakarui ar specialiai progai ir aiškiai žinoti, ko bus siekiama: nustebinti, išsiskirti, sužadinti smalsumą, suvilioti… Juk kiekvienas ypatingas aromatas, sukurtas pagal ypatingas formules, turi savo paskirtį ir užduotį. Vieni kvepalai mums patinka, o kiti visai ne – viskas priklauso nuo mūsų nuotaikos, nusiteikimo, prisiminimų“, – sakė kvapų ekspertė Kristina Strolienė, „Krispo“ salonų įkūrėja ir vadovė.
„Nišinė parfumerija nepalieka abejingų – arba mes ją dieviname, arba jos nekenčiame“, – pradėdama degustaciją susirinkusiuosius suintrigavo daugiau nei penkerius metus kaip tik nišinės parfumerijos srityje dirbanti kvapų ekspertė Rugilė Vildaitė. Kvapų degustacijos metu ji atskleidė daugybę parfumerijos pasaulio paslapčių. Pasirodo, žmogaus uoslė gali atskirti daugiau nei 10 tūkstančių kvapų. Tik reikia ją lavinti. Įdomiausia susirinkusiems svečiams buvo išbandyti ir pauostyti brangiausių pasaulyje kvapų aromatus. Pasak „Krispo“ kvapų ekspertės, brangiausi kvepalų ingredientai yra vilkdalgis (Iris), agarmedis, ambra, jazminas ir šafranas.
Kvapų degustacijos metu paminėta daug įdomių faktų. Pavyzdžiui, vilkdalgio naudojami ne žiedai, kaip mums įprasta, bet šaknastiebiai. Iš tonos vilkdalgių išgaunama tik 2 kg eterinio aliejaus, o 1 kg vilkdalgio aliejaus gali kainuoti iki 40 tūkst. eurų. O štai agarmedis, kuris auginamas Kambodžoje, Malaizijoje, Indonezijoje, Tailande, Indijoje ir Japonijoje, yra specialiai užkrečiamas tam, kad kovodamas su užkratu išskirtų specialią dervą, kuri ir naudojama aukštojoje parfumerijoje. Norint išgauti 10–12 mg agarmedžio eterinio aliejaus, tenka apdoroti daugiau nei 20 kilogramų sergančios medienos. Litras tikro agarmedžio aliejaus kainuoja nuo 18 iki 80 tūkst. eurų.
O, takime, ambra – tai į vašką panašus mišinys, juoda lipni masė, susidariusi kašaloto virškinamajame trakte. Kad susidarytų ambra, reikia, jog ši masė ilgą laiką, maždaug 10–20 metų, išbūtų sūriame vandenyno vandenyje. Ambra surenkama Afrikoje, Brazilijoje, Indijoje, Kinijoje, Japonijoje, Madagaskare. 1 kg kainuoja nuo 25 tūkst. eurų.
Nors pasaulyje yra žinoma daugybė jazminų veislių, visgi aukštojoje parfumerijoje naudojama tik Jasmin grandiflorum – ši veislė pirmą kartą buvo aptikta Vidurinėje Azijoje.
Kvalifikuotas skynėjas per valandą gali surinkti tik 700 gramų jazminų žiedlapių. Graso jazminas laikomas vienu brangiausių parfumerijos komponentų. 500 ml jazminų gryno eterinio aliejaus gali kainuoti 15 tūkst. eur.
Kitas labai vertingas parfumerijoje naudojamas augalas yra brangiausiu pasaulyje prieskoniu laikomas šafranas – krokų žiedų purkos. Šafranas išsiskleidžia tik kartą per metus ir žydi 2–3 savaites. 1 kg šafrano absoliuto gali kainuoti 6 tūkst. eurų ir daugiau.
Pasak kvapų ekspertės Rugilės, tarp populiariausių aukštosios parfumerijos ingredientų yra laikomi: kvapiosios kanangos (Ylang Ylang), apelsinų žiedai (Neroli), bergamotės, vetiverijos, pačiuliai, tonka pupelės, mira, gauruotieji švitrūnai (Labdanum), vanilė, pluoštinės bosvelijos (frankincensas), taip pat apelsinai, kalendros, citrinos, pipirai, anyžiai, smilkalai, cinamonas, narcizai, figų lapai, rožės, muskato riešutai ir daugybė kitų, mums pažįstamų ir nepažįstamų kvapų.
„Kvapų degustacija – tai menas įkvėpti. Būdas ne tik pažinti aukštosios parfumerijos pasaulį, susipažinti su garsiausiais kvepalų gamintojas, pasijuokti iš mitų, apipynusių kvepalus ir kvapus, išmokti atsirinkti tai, kas geriausia, bet ir praturtini savo pasaulį dar viena kalba – kvapų ir aromatų kalba“, – sakė kvapų degustacijos sumanytoja K.Strolienė.