L. Mizgirytė-Latour: Kaip skoningai derinti logotipus
Logotipų sugrįžimas ant podiumų ir į labiausiai persekiojamų gatvės pamaivų garderobus ne vienai asocijuojasi su beskonybe. Kur šaknys?
Jei ieškosime visai trumpo atsakymo, tai jis yra: į šiuolaikinę madą grįžta dešimtojo dešimtmečio estetika, o logotipai buvo viena iš ryškiausių to laikotarpio tendencijų. Logotipai reiškė statusą ir glamūriško gyvenimo pažadą. Tik laikui bėgant karščiausia tendencija, kaip ir daugelis kitų, atsidūrė mados klaidų sąrašo Nr. 1, tad ilgai ir sąžiningai ardėm matomus logotipus.
Šiuolaikiniai dizaineriai ir mados namai – Demna Gvasalia („Balenciaga“), Alessandro Michele („Gucci“), „LVMH“, „Versace“, „Chanel“ – pasikapstę archyvuose grąžino logotipus, tik jų reikšmė visai kita: ne kaip snobiško socialinio statuso matas, dažnai derinamas su silikoniniais atributais ir tam tikra poza, o kaip dizaino elementas, kuris gali tapti būtinu grafiniu derinio akcentu, audinio raštu, papuošalu.
Logotipo autentiškumas, skirtingai nei dešimtajame dešimtmetyje, nėra svarbus (Alessandro Michele drauge su „Gucci“ padirbinėtojais kuria bendras kolekcijas), tačiau humoro jausmas ir sugebėjimas padaryti jį savu – ypač aktualu.
Kaip skoningai derinti logotipus? Sufleruojame:
Kaip grafinį akcentą
Logotipas yra užrašas, kartais raidės. Tekstas, grafiniai simboliai yra derinio akcentas – kaip spalva ar papuošalas: svarbiau tai, ką jis duoda komplektui, o ne tai, ką jis išduoda. Logo rankinės, batai, kojinės, diržai – lengviausia derinti po vieną. Teks pasipraktikuoti, norint suderinti kelis, tačiau tai nereiškia, kad neįmanoma.
„Nepastebimi“ logotipai
Tokie, kurie tampa audinio raštu. Šios srities puikiausieji – „Fendi“ ir „Gucci“ mados namai, skoningai vartantys logotipo ženklą, siekdami sukurti grafiškus audinius. Derinkite kaip ir kitus raštuotus audinius – su neutraliais ir spalvotais derinio elementais arba, jei raštai – jūsų arkliukas, su kitais raštais, faktūromis.
Derinio centras
Dažniausiai nutupiantys ant trikotažinių marškinėlių ir džemperių priekių ir nugaros, šie logotipai turi būti matomi ir traktuojami kaip nepakeičiama ar net svarbiausia derinio sudedamoji dalis.
www.lauralatour.com