Latvio dizainerio po „Mados infekcijos“ tykojo už kampo – prisiminęs šypsosi

Dizaineris Artis Štamgūts (viduryje) ir jo modeliai/ Pauliaus Peleckio/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS foto“ nuotr.
Dizaineris Artis Štamgūts (viduryje) ir jo modeliai/ Pauliaus Peleckio/Gretos Skaraitienės/„ŽMONĖS foto“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Dizaineris Artis Štamgūts (38) penktadienį į „Mados infekciją“ atvyko pristatyti savo kolekcijos iš Latvijos. Jo prekės ženklo STATUS BY SHTAMGUTS koncepcija, kaip pats sako, yra balansas tarp avangardo ir dėvimų drabužių. Keletą dienų Vilniuje dar viešėsiantis Artis sutiko pasidalyti savo įspūdžiais apie šių metų mados festivalį, papasakojo linksmą nutikimą po savo madų pristatymo ir pagyrė dizainerio Juozo Statkevičiaus kūrybą.

Festivalyje esate naujokas?

Savo kolekciją festivalyje „Mados infekcija“ pristačiau pirmą kartą. Tiesa, Vilniuje lankiausi praėjusiais metais, tik su kitais reikalais. Labai džiaugiuosi, kad šiais metais kūrėjai pakvietė mane prisidėti prie šio didžiulio renginio.

Prieš kiek laiko pirmą kartą pristatėte asmeninę kolekciją?

Rimtai kurti ir pristatinėti savo drabužius pradėjau 26-erių, šiuo metu man – 38-eri. Sunkiai pamenu tą tikslų momentą, kai jau ėmiausi visiškai savų reikalų. Pradėjus plėtoti ir rūpintis savu prekiniu ženklu, laikas skriejo neįtikėtinai greitai.

Jūsų drabužių kolekcijos pristatymą publika palydėjo didžiulėmis ovacijomis.

Šeštadienį mane nuoširdžiai ir be galo maloniai nustebino ir jūsų dizainerių darbai. Mėgavausi kiekviena akimirka, potyriais. O kas liečia šiltą mano kolekcijos sutikimą – noriu visiems padėkoti. Buvo išties puiku gauti šitiek palaikymo. Vis šypsausi, kai prisimenu penktadienio vakarą. Esu apsistojęs netoliese Šiuolaikinio meno centro. Po kolekcijos pristatymo penktadienį žingsniavau į laikinais mano namais tapusį viešbutį ir gatvėje mane „pričiupo“ entuziastingai nusiteikęs gerbėjas, pagyrė kolekciją. Nemeluosiu – buvo tikrai netikėta.

Dizaineris Artis Štamgūts/ Pauliaus Peleckio/„ŽMONĖS foto“ nuotr.
Dizaineris Artis Štamgūts/ Pauliaus Peleckio/„ŽMONĖS foto“ nuotr.

Kažką darydamas įkvėpimo semiatės ir iš praeities?

Kurdamas galvoju ir apie praeitį, ir apie ateitį. Pavyzdžiui, mano praėjusių metų kolekcija – įkvėpta XIX a. moteriškų suknelių, o paskutinioji – pankų subkultūros. Nesvarbu, iš ko semiuosi į kvėpimo, bet kolekcijos atrodo futuristinės. Na, galima sakyti, mane žavi praeitis, tačiau be ateities gyventi neįmanoma.

Teko susipažinti su lietuvių dizaineriais, pavyzdžiui, Juozu Statkevičiumi, kuris šiandien taip pat stebi pasirodymus?

Asmeniškai ne. Tačiau tikrai apie jį girdėjau. Nuodugniai pasidomėjau šio kūrėjo darbais, ir turiu prisipažinti, mane be galo sužavėjo. Nustebau, kaip profesionaliai ir kokybiškai jis pateikia savo mados ženklą. Ir visiškai atvirai galiu pasakyti – Latvijoje tokių dizainerių trūksta. Nieko panašaus neturime.

Dizaineris Artis Štamgūts/ Pauliaus Peleckio/„ŽMONĖS foto“ nuotr.
Dizaineris Artis Štamgūts/ Pauliaus Peleckio/„ŽMONĖS foto“ nuotr.

Jei galėtumėte šių dienų mados pasaulyje pakeisti vieną dalyką, kas tai būtų?

Negaliu pakęsti per trumpų kelnių, atidengiančių kulkšnis. Su tokiomis visų žmonių kojos atrodo trumpesnės, nei yra iš tikrųjų. Todėl mielai šį apdarą „išbraukčiau“ iš mados pasaulio.

DIZAINERIO KOLEKCIJA

Kolekcija „Žmonės“ – istorija apie šiuolaikinį keliautoją. Jis savo kelionę į Tibetą pradeda apsirengęs kaip pankas, tačiau nuotykiai ir atradimai jo urbanistinę aprangą paverčia kažkuo kitu. Tibeto šventyklos, jų didingi auksiniai bokštai ir spalvomis turtingas interjeras, Tibeto vienuoliai ir vietiniai žmonės, jų drabužių dėvėjimo būdas, kitų keliautojų aprangos detalės, atkeliavusios iš įvairių kultūrų ar subkultūrų – visa tai tirpsta ir įsilieja į jo edgy stilių.

Dizainerio Artis Štamgūts ir STATUS BY SHTAMGUTS kolekcija sukurta iš natūralių arba į jas panašių sintetinių medžiagų. Natūralaus pluošto aksomas, džinsas ir medvilniniai audiniai, dirbtinis natūralių ir mažiau natūralių atspalvių kailis. Dirbtinių medžiagų įsiliejimas – itin subtilus. Vietoje pankų kultūrai būdingų languotų audinių naudojami klasikiniai „vištos kojelės“ (pied-de-poule) raštai, sidabrinės metalinės detalės keičiamos auksinių atspalvių sagtimis ir užtrauktukais, o pankiški spygliai ir kniedės spalvinami įvairiausiomis spalvomis, įvaizdžiui suteikiant šiltesnių asociacijų.