Latviška mada atkeliavo į Vilnių
Susipažinti su Latvijos mada ir dizainu nuo šiol bus galima Vilniuje – ketvirtadienį lietuviško dizaino namuose LOCALS.LT atidaryta latvių kūrėjų naujausiems darbams skirta nuolatinė ekspozicija. Joje savo kurtus drabužius, aksesuarus, juvelyriką, interjero objektus ir keramiką Lietuvos rinkai siūlo net 25 Latvijos dizaineriai.
Prieš pusantrų metų startavęs projektas LOCALS.LT buvo skirtas tik Lietuvos madai ir dizainui populiarinti. Čia savo kūrybą pristato pažangiausi ir įdomiausi, daug dėmesio ir užsienio rinkose sulaukiantys lietuvių prekių ženklai. Tačiau prieš pusmetį projekto iniciatorės ryžosi eksperimentui – atidarė Latvijos dizaineriams skirtą laikinąją parduotuvę, vadinamąjį „pop-up“.
„Laikinoji parduotuvė sulaukė didelio susidomėjimo. Tai nenuostabu, nes latvių ir lietuvių mada savaip panaši – minimalistinė, konceptuali, kiek avangardiška, todėl tiko lietuvių skoniui ir greitai sulaukė savo gerbėjų. Anąkart pristatę keliolika dizainerių, šiandien grįžtame su visu Latvijos dizainerių portfolio – nuo šiol pristatysime įdomiausius kūrėjus, kurie geriausiai atstovauja Latvijos madai bei menui ir kuriais didžiuojasi patys kaimynai“, – apie projekto idėją pasakoja viena iš butiko įkūrėjų Inga Ramonienė.
Nuo šiandien nuolatinėje ekspozicijoje galima susipažinti su šiais drabužių dizaineriais ir prekių ženklais iš Latvijos: Baiba Ladiga, Keta Gutmane, „One Wolf“, „Yuta“, „Rain:is“, „Cinnamon Concept“, Baiba Ripa, Bulichev. Tarp juvelyrikos galima išvysti VERBA ir Peteris Ripa ženklais pažymėtų prekių, o aksesuarų kūrėjams atstovauja GAIJA, „Rozenthal Ceramics“, „Yvi‘s“, „Ovi Watch“, „Vaskala“, „Buduart“, „Dailrades“, „WatchMe“. Ypatingas dėmesys ekspozicijoje skiriamas ir namų interjerui bei keramikai – savo kurtus objektus siūlo MAJO, PRUT, KUTIS, „Kazas Laukos“, „Priebalgas porcelana fabrika“, „Vaidava Ceramics“, „Laima Ceramics“.
Ekspozicija atidaryta dalyvaujant Latvijos ambasadoriui Lietuvoje Einarui Semaniui, dizaineriams iš Latvijos ir Lietuvos, Baltijos šalių mada besidomintiems svečiams. Renginį vedė mados apžvalgininkas, tinklaraštininkas Arnoldas Remeika-Bomberis, kuris yra ir vieno sėkmingiausių Latvijos prekės ženklų „One Wolf“ ambasadorius Lietuvoje.
Apie Baltijos mados ypatumus kalbėjo išskirtinių leidinių apie gyvensenos kultūrą autorius, socialinių mokslų daktaras Eugenijus Skerstonas. Renginyje apsilankė verslininkė Meda Jonaitytė, dizainerė Jolanta Talaikytė, režisierius Vytenis Pauliukaitis, prekės ženklo „Coocoomos“ įkūrėjai Eduardas Fedotovas ir Rūta Mackevičiutė, tapytojas Vladas Mackevičius, prekės ženklo „My Face“ įkūrėja Eglė Kaušpėdaitė, verslininkas Žilvinas Grigaitis.
Renginio metu skambėjo daug kalbų apie Lietuvos ir Latvijos bendrystę ir bendradarbiavimą. „Esame artimiausios tautos, tiek istoriškai, tiek kultūriškai. Džiaugiuosi, kad, bendradarbiaudami daugelyje įvairių sričių, ėmėmės bendradarbiavimo ir madoje. Tai yra labai gera pradžia“, – savo simpatijų projektui neslėpė diplomatas.