Lenktynininkas Darius Jonušis: „Blogai vairuojantiems – negerai su galva“
„Blogas vairavimas yra ne įgūdžių klausimas, o žmogui tiesiog su galva negerai“, – įsitikinęs buvęs lenktynininkas, BMW saugaus vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis. Tokių aštrių pasisakymų profesionalas negailės naujajame „Blogiausio Lietuvos vairuotojo“ sezone.
Projekte netrūks naujovių – buvusį laidos vedėją Mantą Stonkų pakeitęs Tomas Langvinis nėra paskutinė staigmena žiūrovams. Keičiasi ir laidos komisijos nariai.
TAIP PAT SKAITYKITE: Tomas Langvinis keičia Mantą Stonkų – tapo šou „Blogiausias Lietuvos vairuotojas“ vedėju
Vieninteliam projekto komisijos veteranui buvusiam lenktynininkui D.Jonušiui vertinti pačius blogiausius Lietuvos vairuotojus padės psichologė Ramunė Murauskienė bei buvęs laidos „Reidas“ autorius ir vedėjas, Seimo narys Gintaras Vaičekauskas. Profesionalų nuomonės daug kur išsiskirs, konfliktų kils net ir tarp komisijos narių.
Kol kas specialistai sutaria tik dėl vieno – visi laidos dalyviai yra tiesiog tragiški vairuotojai. „Pirmame projekto sezone galvojau, kad blogesnių dalyvių už tuos tikrai būti nebegali. Naujo sezono dalyviai yra dar didesni perliukai. Vis dar negaliu patikėti, kad Lietuvoje yra tiek daug blogų vairuotojų“, – kalbėjo vairavimo ekspertas D.Jonušis.
Daugkartinis užsienio ir Lietuvos lenktynių nugalėtojas įsitikinęs, kad tarp laidos dalyvių – pluoštas tokių, kurie realiai kelia grėsmę gatvėse ir keliuose. „Mes įpratę sakyti, kad pavojingiausi vairuotojai yra kelių ereliai. Kas jie tokie? Na, kažkokie „krūti“, kurie laksto. Kiekvienas į save žiūrim ir sakom, ne, aš tikrai nesu erelis. Aš norėčiau patikslinti – pavojingi nėra vien tik kelių ereliai ar kelių vištelės. Pavojingi yra tie vairuotojai, kurie yra ženkliai pervertinę savo sugebėjimus, mano, kad viskas, kas aplinkui, yra nesvarbu“, – sakė D.Jonušis.
Visai kitokios nuomonės laikosi daugelį metų žurnalistu dirbęs Seimo narys G.Vaičekauskas. Anot jo, lietuviai vairuoja labai blogai, bet tikrieji kelių pavojai slypi visai ne akivaizdžių chuliganų elgesyje. „Mano nuomone, pavojingiausi yra nesiorientuojantys vairuotojai, kurie išvažiuoja į gatves tik du kartus per metus – lapkričio 1-ąją į kapus ir pavasarį į sodus. Dažnai specialistai aiškina, kad jeigu vairuotojas senas, tai jis važiuoja lėtai ir atsargiai, bet tai irgi pavojus. Per lėtai irgi yra blogai“, – tikino Seimo narys.
Daugelį metų laidą apie eismo įvykius Lietuvos keliuose kūręs G.Vaičekauskas yra matęs visokio plauko vairuotojų. Jis projekte nesiruošia toleruoti ir tų, kurie prie vairo nevengia sėsti išgėrę: „Esu susidūręs su labai daug eismo įvykių, kuriuos sukėlė visiškai girti vairuotojai. Po avarijos vairuotojas tiesiog iškrisdavo iš automobilio, negalėdavo pasakyti savo pavardės, papūsti į alkoholio matuoklį. Įsivaizduokite situaciją – laidoje tik du blaivūs žmonės – tai aš ir pareigūnas, kuris komentuodavo savaitės įvykius. Tikra tragedija“.
Trečioji komisijos narė, psichologė Ramunė Murauskienė taip pat buvo šokiruota, kuomet teko susipažinti su naujaisiais laidos „Blogiausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviais. Jos nuomone, į projektą susirinkusių dalyvių požiūris į vairavimą yra labai nebrandus ir neatsakingas.
„Mano pirmas įspūdis buvo teisingas – kaip laidos dalyviai vairuoja, taip jie ir gyvena. Žmoguje viskas yra labai susiję – kaip mes bendraujame su savais, kaip su svetimais, kaip mes dirbam, kaip mes mylim, taip mes ir vairuojam. Vien iš to, kaip žmogus vairuoja, galima daug ką pasakyti ir apie kitas jo gyvenimo sferas“, – sakė specialistė.