Lietuviai sukūrė dalinimuisi skirtą elektrinį paspirtuką „Unicorn”
Elektrinių paspirtukų dalinimosi bangai ritantis per pasaulį, miestai vis dažniau susiduria su problemomis, kurias sukelia bet kur paliekami ir greitai lūžtantys, ne pagal paskirtį naudojami paspirtukai. Siekdamas pokyčių šioje rinkoje, naujas lietuvių startuolis „Unicorn” sukūrė specialiai dalinimuisi skirtą elektrinį paspirtuką. Jis pasižymi patvarumu, galingumu ir didesne baterijos talpa. 2019 m. pirmieji šiuos paspirtukus galės išbandyti vilniečiai.
Kaip teigia vienas iš „Unicorn“ startuolio įkūrėjų, jo vadovas Ignas Survila, sukurti elektrinį paspirtuką, skirtą dalinimuisi, paskatino šioje rinkoje vyraujantis chaosas ir tam skirtų paspirtukų trūkumas.
„Šiuo metu pasaulyje visi didieji paspirtukų dalinimosi rinkos dalyviai miestiečiams siūlo naudotis asmeninės paskirties paspirtukais: „Xiaomi“, „Ninebot“ ir kitais. Jie nepatvarūs, pasižymi maža baterijos talpa ir turi daugybę nereikalingų funkcijų, kurios tik sutrumpina jų „galiojimo“ laiką. Todėl nusprendėme sukurti specialiai dalinimuisi skirtą paspirtuką, kuris būtų patogus, ilgaamžiškas ir turėtų tik būtiniausias funkcijas”, – pasakoja I. Survila.
Nors „Unicorn“ paspirtukas pasižymi unikaliu rinkoje išsiskiriančiu dizainu, startuolio įkūrėjo teigimu, svarbiausia buvo sukurti ne tik gražų, bet ir funkcionalų dizainą. Papildomas laiptelis, kuris ir suteikia šiai transporto priemonei išskirtinumo, pasitarnaus kaip vieta, ant kurios bus patogu vežti pirkinius, siuntinį ar net vaiką.
Siekiant atsisakyti dalinimuisi skirtam paspirtukui nereikalingų detalių, „Unicorn“ neturės ir įprasto LCD ekrano. Vietoje jo bus vieta išmaniajam telefonui, kuriame, atsidarius „Unicorn“ aplikaciją, paspirtuku važiuojantis žmogus galės įsijungti žemėlapį, stebėti baterijos pakrovimo lygį. Aplikacija taip pat leis atsirakinti ir užrakinti paspirtuką, pabaigus kelionę.
Vienas didžiausių techninių pasiekimų, kuriais gali pasigirti „Unicorn“ paspirtukas yra baterijos talpa. Lietuvių sukurtas elektrinis paspirtukas vienu įkrovimu galės įveikti apie 80 km atstumą. Palyginimui, rinkoje naudojami kiti elektriniai paspirtukai gali nuvažiuoti vos 30 km. Taip pat „Unicorn“ baterija bus lengvai išimama.
„Tai, kad mums pavyko padidinti baterijos talpą ir padaryti ją išimamą, yra svarbus pasiekimas ir svarus argumentas, kalbant su investuotojais. Tai palengvins paspirtukų parko priežiūrą ir tuo pačiu užtikrins didesnį dalinimosi paslaugos pelningumą. Mūsų paskaičiavimais, ši inovacija padės beveik tris kartus padidinti vieno „Unicorn“ paspirtuko sugeneruojamą pelną, lyginant su bene plačiausiai pasaulyje naudojamo „Bird“ operatoriaus paspirtuku „Xiaomi“, – sako I. Survila.
Anot startuolio vadovo ir paspirtuko dizainerio, kuriant „Unicorn“ buvo atsižvelgta ir į jo pritaikomumą masinei gamybai. Nors paspirtuko prototipas pagamintas Kinijoje, tikimasi, kad masinę gamybą arba bent surinkimą pavyks atlikti Europoje.
Kuriant „Unicorn“ elektrinį paspirtuką, buvo ieškoma sprendimų, kurie padėtų išvengti miesto teršimo bet kur paliktais, sulūžusiais ir naudojimui nebetinkamais paspirtukais. Todėl „Unicorn“ sukūrė ir elektromagnetinio pakrovimo stoteles, iš kurių reikėtų pasiimti paspirtuką ir baigus kelionę pastatyti atgal.
„Mes neatsisakome minties, kad „Unicorn“ paspirtukai galėtų būti naudojami „free-floating“ principu. Tačiau esame įsitikinę, kad formuojant, pavyzdžiui, Lietuvos vartotojų įpročius pradiniame etape elektromagnetinės stotelės būtų reikalingos. Taip pat čia matome plačias bendradarbiavimo galimybes su oro uostais, konferencijų centrais ar hub‘ais“, – pasakoja „Unicorn“ vadovas.
Lietuvių kurtus elektrinius paspirtukus pirmieji galės išbandyti vilniečiai. Sostinėje planuojama pilotinį dalinimosi „Unicorn“ paspirtukais projektą paleisti jau kitų metų pavasarį. Nuo 2020 m. „Unicorn“ planuoja plėstis į kitas Europos rinkas.
Ambicingus startuolio planus atskleidžia ir jo pavadinimas. Pasak I. Survilos, vienaragis (angl. unicorn) simbolizuoja ne tik mitinę būtybę bei išskirtinumą – startuolių pasaulyje „vienaragiais“ vadinami startuoliai, kurių vertė viršija milijardą dolerių. Pirminį investicijų pritraukimo etapą „Unicorn“ planuoja pradėti sausio mėnesį.
„Unicorn“ įkūrėjas ir vadovas Ignas Survila turi daugiau nei keturių metų patirtį kartu su komanda kuriant ir plėtojant asmeninės paskirties paspirtukų gamybą. Pirmasis jo kūrinys buvo oranžinis sulankstomas paspirtukas „Pigeon“. Šiandien jo įkurtas startuolis „Citybirds“ iš viso turi keturių paspirtukų – „Pigeon“, „Raven“, „Eagle“, „Colibri“ – liniją.