Lietuviai sukūrė unikalius laikrodžius mylintiems Lietuvą: net verslo pavadinimas įpareigoja kokybei
„Laikas bėga, o laikrodžiai išlieka ilgam“, – tiki naujojo lietuviškų laikrodžių prekių ženklo „Lituanica“ įkūrėjai Domas Gurinas ir Darius Spulginas. Lietuviško dizaino, aukštos kokybės bei riboto leidimo laikrodžiai skirti norintiems pasipuošti Lietuvos istorijos dalimi. Pirmosios kolekcijos išleidimo data pasirinkta minint „Lituanicos“ skrydžio per Atlanto vandenyną 90 metų jubiliejų.
Laikrodis abiems verslo partneriams yra labai svarbus aksesuaras. Darius – laikrodininkas, šioje srityje dirbantis jau kelis dešimtmečius: amato paslapčių jis išmoko iš savo mamos, taigi meilė ir atsidavimas laikrodžiams jau keliauja iš kartos į kartą. Domas – verslininkas, turintis kūrėjo gyslelę, nemažą gyvenimo dalį praleidęs Jungtinėse Valstijose.
„Anksčiau vis siųsdavomės kolekcijai vintažinius laikrodžius iš JAV, – pasakoja jis. – Kol sykį kilo mintis: reikėtų sukurti kokybišką lietuvišką laikrodį, kuriuo galėtume didžiuotis, kurį nebūtų gėda užsidėti ant riešo. Ne prastą gaminį, ant kurio tik užpurkštas lietuviškas pavadinimas, o patikimą ir elegantišką aksesuarą, kuris galėtų varžytis su gerai vertinamais prekių ženklais. Mums buvo svarbu ir tai, kad jis žmonėse ugdytų tautiškumo jausmą, puoselėtų mūsų šalies istoriją ir jos herojus.“
Pavadinimas įpareigoja kokybei
Vyrai pamažu pradėjo vystyti idėją, užmezgė ryšius su skirtingais tiekėjais, kūrė modernų laikrodžių dizainą, siuntė jį gamintojams.
„Ilgai svarstėme, koks turėtų būti laikrodžio pavadinimas, – teigia Domas. – Iš daugelio variantų pasirinkome skambiausią. „Lituanica“ mums – ne tik legendinis lėktuvas, Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skraidintas virš Atlanto. Mums tai – noras siekti daugiau, kilęs iš profesinio smalsumo, ir troškimas įpūsti lietuvybės ir istorijos į kasdien naudojamą aksesuarą. Laikrodžiai „Lituanica“ skirti prisiminti šlovingą mūsų tėvynainių skrydį, kuris istorijos puslapiuose išliks amžinai. Puikiai supratome, kad pasirinkę tokį pavadinimą prisiimame ir didžiulę atsakomybę. Negalime naudoti pigesnių dalių, rizikuoti kokybe, sutepti tautinio simbolinio vardo... Negalime daryti klaidų.“
Darius, itin preciziškas profesionalas, pro akis nepraleido nė mažiausios smulkmenos, o Domas aiškiai matė projekto visumą.
„Šiuo metu sukurta dešimt „Lituanicos“ modelių: penki vyriški ir penki moteriški, – pasakoja jis. – Kiekviena detalė juose svarbi: šveicariškas mechanizmas, safyrinis stikliukas, gražus logotipas. Safyrinis stikliukas nesibraižo, yra daug atsparesnis už mineralinį, bet tuo pačiu ir brangesnis. Vyriškų modelių apyrankės – amerikiečių firmos „Horween Leather Company“, vienos seniausių ir garsiausių pasaulyje. Net dėžutės labai gražios: jas užsakinėjame iš to paties gamintojo, kuris gamina dėžutes garsiems šveicariškiems ženklams. Vystydami šį lietuvišką prekių ženklą, tikėjomės sukurti kokybišką, laikui atsparų produktą, skaičiuojantį ne tik laiką, bet ir suteikiantį šiltų emocijų bei pakeliantį nuotaiką kaskart žvilgtelėjus į ciferblatą. Norime, kad laikrodžiai „Lituanica“ nebūtų tik aksesuaras – kad jie ne tik rodytų laiką, bet ir kurtų prisiminimus.“
Prasminga dovana
Laikrodžius galima užsisakyti internetu, adresu www.lituanicalaikrodziai.lt. Juos apžiūrėti ir įsigyti galima Šiauliuose, pasaže „Satera“. Kainos svyruoja nuo 200 iki 400 eurų, taigi tai – puiki ir prasminga kalėdinė dovana tiek Lietuvos gyventojams, tiek užsienyje gyvenantiems tautiečiams, branginantiems lietuvybę. Kūrėjai planuoja kasmet išleisti bent po vieną naują seriją.
„Mūsų svajonė – ne tik augti ir tobulėti kuriant išskirtinius laikrodžius, bet ir remti lietuvybę skatinančias institucijas, o gal net patiems įkurti rėmimo fondą, – tvirtina jie. – Mūsų vizija – prisidėti prie jaunimo organizacijų rėmimo suvokiant, koks svarbus pilietiškumo ir patriotiškumo ugdymas jauno žmogaus gyvenime.“