Lietuvių atlikėjai užsienio scenose – tai ne tik įmanoma, bet ir vyksta
Dažnai esame linkę nuvertinti lietuvišką muziką ir tikrai ne visada pasidomime mūsų atlikėjų pasiekimais užsienio scenose. Taip, „Trys milijonai“ ar „Laužo šviesa“ neskambės didžiausiuose Europos festivaliuose, tačiau jaunoji Lietuvos muzikantų karta baigia įminti paslaptį, kaip sužavėti užsienio klausytojus.
Pavyzdžiui, „Beissoul&Einius“ yra be galo mylimi Ukrainoje, Aliną Orlovą šilčiausiai pasitinka Rusijos bei Prancūzijos publika, „Colours of Bubbles“ vis dažniau mina Lenkijos kelius. Ir tai tik maža dalis mūsų atlikėjų pasiekimų.
Rugsėjo 8-9 dienomis vyksiančioje „What‘s Next in Music?“ konferencijoje svarbiausi Europos muzikos industrijos atstovai iš Anglijos, Prancūzijos, Vengrijos ir Suomijos diskutuos apie tai, kaip jaunoms grupėms pateikti į užsienio rinką, o šiandien savo patirtimi dalinasi Alinos Orlovos vadybininkas Lauras Lučiūnas, „Beissoul&Einius“ vokalistas Artūras Žabas bei „Colours of Bubbles“ vadybininkas Vaidas Stackevičius.
„Beissoul&Einius“ ir gerbėjų minios Ukrainoje
„Beissoul&Einius“ ne tik Lietuvoje, bet ir Ukrainoje jau ne pirmus metus pritraukia sausakimšas sales klausytojų. Anot grupės vokalisto Artūro Žabo, keliai į Ukrainą vis dažniau pradėjo vesti dar 2014-aisiais, kuomet grupė netikėtai buvo pakviesta ten surengti pasirodymą. Nuo tada koncertų vis dažnėjo, o dabar Ukrainoje jie priimami taip pat šiltai, kaip ir mūsų šalyje.
„Ukraina yra puiki šalis kūrybai. Ji turi labai daug potencialo, tad stengiamės tai išnaudoti ir dalintis su kitais, – pasakoja Artūras. – Manau, jog ne mes pasirinkome Ukrainą, o būtent ji pasirinko mus.“
Anot grupės lyderio, norint prasimušti į užsienio sceną, svarbu yra turėti partnerių įvairiose šalyse, bendrauti su muzikos pasaulio žmonėmis iš įvairiausių pasaulio kampelių. Tačiau svarbiausias dalykas ir, jo manymu, raktas į pripažinimą tiek savoje šalyje, tiek užsienyje, yra tikrumas ir tikėjimas savimi.
„Esame ryškios asmenybės ir tą suprantame. Mes esame dabartis, ateitis ir laisvė, o žmonės tą jaučia. Žinome, ko mums reikia, kad pasiektume tai, ko norime, ir nežadame sustoti“, – šypsosi Artūras.
„Colours of Bubbles“ – apdovanojimai Lenkijoje ir Kinijos užkariavimo planai
Lietuvos indie roko vėliavnešių „Colours of Bubbles“ keliai gana dažnai veda į Lenkiją – grupė ten pasirodo ir festivaliuose, ir rengia solinius koncertus. Ateinantį rudenį Lenkijoje jie apsilankys jau trečiąjį kartą šiemet. Pernai lankydamiesi Poznanėje muzikantai nusifilmavo „BalconyTV“ projekte, o visai neseniai šis įrašas nuskynė „People‘s Choice“ apdovanojimą.
Grupės vadybininkas ir „M.P.3“ agentūros vadovas Vaidas Stackevičius pasakoja, kad Lenkijoje grupė jau turi susiformavusį klausytojų ratą bei ateityje tikisi įsitvirtinti Ukrainoje – čia „Colours of Bubbles“ šiemet buvo pakviesti groti viename didžiausių festivalių „Atlas Weekend“ ir dalintis scena su tokiomis muzikos pažibomis kaip „Kasabian“, „The Prodigy“ bei „Röyksopp“. Tiesa, šiauliečiai periodiškai lankosi ir Latvijoje bei Estijoje – čia grojo didžiausiose Latvijos festivaliuose „Positivus“ ir „Summer Sound“ bei „Tallinn Music Week“ Estijoje.
„Latvijoje, Estijoje bei Ukrainoje dar reikia padirbėti, tad naudojamės visomis pasitaikančiomis galimybėmis, – pasakoja Vaidas. – Tačiau didžiausią sėkmę, mano manymu, visgi lemia kryptingas nuolatinis darbas su pastoviu partneriu.“
„Colours of Bubbles“ vadybininkas sako, kad pagrindinis grupės tikslas šiuo metu yra Kinija, kurioje jie jau pasirašė bendradarbiavimo sutartį ir pradėjo darbus. Dar viena planuojama kryptis – Rytų ir Centrinė Europa. Vaidas tikisi, jog čia, kaip tramplynas, suveiks grupės ryšiai ir įdirbis Lenkijoje.
Grupės vadybininkas mano, jog jauniems atlikėjams, norintiems patekti į užsienio scenas, pirmiausia reikia būti originaliems ir nekopijuoti kitų.
„Svarbu stengtis praturtinti muzikos pasaulį, o ne ką nors atkartoti, – sako jis. – Taip pat, labai svarbu mąstyti globaliai ir būti itin atkakliems.“
Alina Orlova, būdama vos devyniolikos, jau rinko pilnas Rusijos koncertų sales
Atlikėja Alina Orlova gali džiaugtis, kad bilietai į jos koncertus yra kaip mat išperkami ne tik Lietuvoje, bet ir Rusijoje, Prancūzijoje, Ukrainoje bei Lenkijoje. Jau dešimt metų muzikinėse kelionėse ją lydintis vadybininkas Lauras Lučiūnas tiki, jog visa tai vyksta ne tik sėkmės, bet ir didelio darbo bei investicijų dėka.
Pirmosios žinios apie Aliną Rusijoje pasklido dar 2008-aisiais metais, kai „Rolling Stones“ redaktorius, išgirdęs devyniolikmetę dainininkę, nepagailėjo pagyrų prestižinio muzikos žurnalo puslapiuose. Netrukus po pasirodžiusio straipsnio buvo sutartas ir pirmasis koncertas Maskvoje.
„Viskas įvyko labai greitai ir labai sėkmingai, – prisimena Lauras. – „Rolling Stones“ parašė, jog Alinos pasirodymas – tai mėnesio koncertas Maskvoje, tuomet iškart pasklido kalbos ir atsirado rėmėjai. Pirmasis koncertas iš tiesų pasiteisino – susirinko daugybė žmonių, pasirodymas klausytojams labai patiko. Netrukus po jo pradėjome dirbti su leidybine kompanija, bendradarbiavimas sėkmingai vyksta iki šiol.“
Anot Alinos Orlovos vadybininko, šiek tiek daugiau teko nuveikti praminant kelius į Prancūziją.
„Agentūroms, leidybinėms kompanijoms ir svarbiems muzikos pasaulio žmonėms padovanojau beveik 2 tūkst. pirmojo Alinos albumo „Laukinis Šuo Dingo“ kopijų, – pasakoja Lauras. – Grojome įvairiuose show-case festivaliuose, kol galiausiai atsirado leidybinė kompanija, panorusi su mumis dirbti ir išleisti albumą Prancūzijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje bei Beniliukso šalyse.“
Alina gali pasigirti ir tuo, jog yra dainavusi su garsia Jungtinės Karalystės atlikėja Natasha Bedingfield bei amerikiečių prodiuseriu ir dainų kūrėju Johnu Forte. Beje, jų bendro turo metu sukurtas dokumentinis filmas „The Russian Winter“ buvo rodytas Niujorko „Tribeca“ filmų festivalyje, kurio globėjas yra žymus aktorius Robertas De Niro.
Kokį patarimą Lauras duotų jaunoms grupėms, norinčioms prasimušti į užsienio scenas?
„Pasakysiu griežtai. Pirmiausia, reikia daug daugiau dirbti. Tiek, kiek jūs įsivaizduojate – padauginti iš 100. Nereikia būti naiviems ir įsivaizduoti, kad esate kam nors įdomūs. Svarbu dirbti, stengtis, nepasiduoti baimėms ir dalyvauti visur, kur jus gali pamatyti reikiami žmonės“, – įsitikinęs jis.
Projektą̨ „What‘s Next in Music?“ iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.