Lietuvoje populiarėja socialinis verslas: prie jo iniciatyvų prisijungė ir modelis Julija Steponavičiūtė

Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.
Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Prieš Kalėdas vis daugiau žmonių ieško dovanų, kurios būtų sukurtos socialiai atsakingo verslo. Pasaulyje jau seniai išpopuliarėjo tokie prekės ženklai kaip „TOMS“ batai, kuomet perkant vieną batų porą, antra yra padovanojama vaikui, kuriam to labiausiai reikia. Taip pat ir garsus aktyvaus laisvalaikio prekės ženklas „Patagonia” skiria dalį savo pelno kovai su atšilimu. O kokie verslai Lietuvoje rūpinasi ne tik savo pelnu, bet ir dalį uždirbtų pinigų skiria bendruomenės gerbūviui kurti?

Lietuvių įkurtas „SUN365", šviežiai ir šaltai spaustų sulčių startuolis, neatsilieka. Kartu su labdaros organizacija „Caritas”, verslo įkūrėjai rūpinasi, kad ir tie vaikai, kurių tėvai neturi didelių pajamų ištisus metus, būtų aprūpinti pakankamu kiekiu vitaminų iš vaisių ir daržovių. Iš šiltųjų kraštų atkeliavę kokybiški mangai ar avokadai nėra visiems prieinama prekė, ypač šaltuoju sezonu. 


O Julija Steponavičiūtė, tarptautinis modelis ir žinomas „Instagram" veidas, taip pat prisijungė prie akcijos praturtinant vaikų užimtumą. Ji kalbėjo apie cukraus žalą ir sveiką mitybą, o kartu su „Caritas" vaikais kepė sveikuoliškus sausainius.

Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.
Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.
Vieno sparčiai ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje, populiarėjančių verslų „Babe universe” įkūrėja Elžbieta Ananda sako: „Kuriant socialiai atsakingą verslą ir komunikuojant įdomią bei teisingą prekės ženklo istoriją, lengviau pritraukti užsienio ir vietinės žiniasklaidos bei nuomonės formuotojų dėmesį. 

Įrodymas: mūsų marškinėlius vilkėjo tokios pasaulinio lygio žvaigždės kaip dainininkė Ellie Goulding bei supermodelis Petra Nemcova, praeitą savaitę „Telegraph” laikraštis atrinko mus į savo kalėdinių dovanų gidą. Kai kuri socialiai atsakingą verslą, žmonės nebežiūri į tave vien kaip į prekinį ženklą, o kaip į bendraminčių bendruomenę. Tai, manau, ypač svarbu, nes atliepia klientų lojalumui – jie visada nori sugrįžti, nes ne tik produktų kokybė maloniai nustebino, bet ir širdyje geras jausmas, kad esi kažkokio didesnio judėjimo dalis ir darai kažką gero.

Na, ir trečia priežastis – turėti verslą nėra lengva, būna visokių pakilimų ir nuosmukių, bet kai darai kažką, kas turi aukštesnę misiją, lengviau nepasiduoti, eiti į priekį, augti ir vystytis.”
Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.
Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.

„Babe Universe” sprendžia kelias problemas. Daugybė žmonių, ypač moterų, tekstilės industrijoje dirba žmogaus teises pažeidžiančiomis aplinkybėmis. Tuo pat metu itin populiarėja marškinėliai su užrašais „Feminist”, „Girl power” – tokios antraštės kalba apie moterų solidarumą, tačiau pats produktas pagamintas nusižengiant visiems matomam tekstui. Kita verslo sprendžiama problema susijusi su ekologija: mūsų planeta itin kenčia nuo medvilnės gamybos. „Babe Universe” ne tik naudoja ekologišką medvilnę, bet ir marškinėlius siuva fabrike, kurio pagrindinis elektros generatorius – vėjas.

Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.
Gerumo akcija / Organizatorių nuotr.

Dar vienas puikus pavyzdys „The Knotty Ones” prekinis ženklas, kurio pagrindinė prekė – senoviniais raštais išmargintas megztinis. Tik megztiniai gaminami ne fabrike, o moterų, kurios yra priverstos dienas leisti namie, rankomis. Taip mažas pajamas gaunančios šeimos taip gali užsidirbti papildomų pajamų. Ne naujiena, kad Lietuvos regionuose ir kaimuose didžiulė problema yra socialinė atskirtis, mažas užimtumas ir nedarbas. „The Knotty Ones” prekinis ženklas tiesiogiai įsilieja į bendruomenę ir prisideda prie gerovės kūrimo.

Ir tai tik keli pavyzdžiai, kaip jauni verslai Lietuvoje prisideda prie bendruomenės gerovės kūrimo. O taip pat ir kuria ryšį su savo pirkėjais, kurie ne dėl rinkodaros triukų, o dėl meilės verslo misijai, prisideda pirkdami.