Lietuvos dizainerių įvaizdis Londono mados savaitėje – nuvilnijo per visą pasaulį

Lietuvių dizainerių įvaizdis Londono mados savaitėje/ „Shutterstock“ nuotr.
Lietuvių dizainerių įvaizdis Londono mados savaitėje/ „Shutterstock“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2020-02-19 14:43
AA

Londono mados savaitė – vienas svarbiausių mados ir stiliaus įvykių, sutraukiantis viso pasaulio dėmesį. Tai, kas bus madinga ateinantį sezoną dažniausiai padiktuoja mados savaitės dizaineriai ir gatvės stileivos, besilankantys renginyje.

Šiemet, vienu didžiausių atradimų laikomos stilingos apsauginės veido kaukės, ne tik papildančios stilių, bet ir apsaugančios nuo oro-lašeliniu būdu plintančio Korona viruso. Vos per kelias dienas išplitusi mada, Londono mados savaitės pabaigoje pasiekė piką – ją turėjo bene kiekvienas svečias.

Įdomu tai, kad pirmąją renginio dieną, su šiomis kaukėmis buvo pastebėta vos keletas žmonių, o viso pasaulio žiniasklaidoje nuvilnijo dviejų Lietuvos dizainerių nuotraukos, kuriose merginos puošiasi prie aprangos priderintomis kaukėmis,  CELSIUS 273 papuošalais bei kARTu aksesuarais. Įvaizdis, su kuriuo merginos pasirodė mados savaitėje publikuotas Telegraph, The Times, New York Post, Daily Mail, NEWS SKY, METRO, Eagle radio, OVERDUE magazine ir daugelyje kitų leidinių bei gatvės mados fotografų profiliuose. Lietuvoje pro akis dizainerių įvaizdžio nepraleido LRT.lt bei LRT LABAS RYTAS naujienos. Dizainerės juokiasi, kad daugelis nė nenutuokia, kad jos esą trys lietuvės nusprendusios pakvailioti ir per šią savo šėlionę ne tik atsidūrė viso pasaulio dėmesio centre, bet ir, rodos, uždavė toną mados savaitės įvaizdžiui bei ateinančio sezono must have.

Betono papuošalų kūrėjos Gerdos Liudvinavičiūtės (CELSIUS 273), rankinių dizainerės Ingridos Jasinkės (kARTu) bei Rūtos Petrauskaitės (kARTu) pasirodymas rodo, kad lietuviai ne tik geba būti stilingi, bet ir gali pasirodyti įdomūs pasauliniame mados kontekste.

Merginos kaukes užsidėjo neatsitiktinai. „Pirmiausia, mada yra menas, o menas be manifesto ar idėjos tėra blankus būdas patenkinti savo ego. Tiek savo kūryboje, tiek kurdama įvaizdį visada stengiuosi kalbėti apie problemas, nešti žinutę, kurią būtų galima skaityti tarp eilučių“ – teigia menininkė Gerda Liudvinavičiūtė.

Mada neretai yra politinių ir ekonominių įvykių padarinys, kalbantis apie tai, kas yra aktualu šiandien. Pasaulyje apstu mados prognozuotojų ar mados psichologų, kurie kiekvieną sezoną bando sujungti aktualijas ir paversti tai dėvima meno forma. Lietuvės ne išimtis. Pasauliui einant iš proto dėl vieno pavojingiausių Korona virusų, dizainerės apsaugines kaukes pavertė savo aksesuaru ir padėjo šiai naujai mados bangai įžengti į mados savaitę.

„Nerealus jausmas, kai žinai, kad vienas ar kitas tavo pasirinkimas, gebėjimas analizuoti madą pasaulio aktualijų kontekste, gali sukurti trend’ą, kuriuo vos per keletą dienų ima sekti garsūs blogeriai ir mados savaitės svečiai.“ – teigia Ingrida Jasinskė.